Afretning af Rover topstykke

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Thomas.
Medlem
Indlæg: 148
Tilmeldt: 16 jan 2004, 22:18
Geografisk sted: Danmark

Afretning af Rover topstykke

#1 Indlæg af Thomas. »

Har lige pillet mit topstykke af min Rover. Som jeg så skal ha rettet af pgr der er kommet mærker i toppen der hvor cylinder foringerne rammer. Men hvor meget må man ta af det hvis man overhoved må.
Bilen er en Rover 416 Si fra 95. Det er Rover motoren og ikke Honda motor der ligger i
Brugeravatar
Bay
Medlem
Indlæg: 152
Tilmeldt: 13 apr 2005, 20:17
Geografisk sted: Rødkærsbro

#2 Indlæg af Bay »

Hvor dybe er de "mærker" i topstykket du snakker om :?:

En alm. planslibning hvor de fjerner så lidt materiale som muligt tager den ingen skade af!

Det siges også at man ikke må planslibe fx. Ford's Zetec topstykker.
Dem har jeg ellers fået planslebebet en del af uden der er sket noget som helst ved det.

Mvh Bay
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#3 Indlæg af Morten VJ »

Ifølge fabrikken kan de ikke rettes af i praksis kan man godt rette dem af.

Men der er et lille problem.
Hvis foringerne har lavet ringe i topstykket.
Så har motoren været meget varm, og det kan give andre problemer.
Men i 9 ud af 10 tilfælde er det problemfrit at få dem afrettet.

Husk at få fat i den nye type toppakning, der er af flerlags typen.
I stedet for den gamle der er en enkeltlags, med en vulkaniseret gummiring.
Og husk at skifte de gamle plastic styr ud med de stålstyr der følger med den originale pakning.
Styr og topstykke skal derefter hamres på plads første gang

Ps topboltene kan min. bruges 4 gange.
Ifølge min erfaring, som rover mekaniker i de sidste 5 år.


MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Besvar