Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
Karburator på Lada1500 http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=1&t=17121 |
Side 1 af 2 |
Forfatter: | needspeed [ 14 nov 2006, 21:21 ] |
Titel: | Karburator på Lada1500 |
Er der nogle kloge folk der ved hvor man indstiller karburatoren på en Lada 1500 fra 92 med Kat.. Der er en lille finger skrue som justere tomgangen, og så er der en større fingerskrue, som ikke rigtig ændre noget. Håber der er en som kan hjælpe, da jeg ikke kan finde noget på Tolerancedata.. Problemet er at den hugger når den får gas og så har den lige 21 hk for lidt.. Rullede den i Mandags.(rullefelt til dem som var tvivl) |
Forfatter: | Bay [ 14 nov 2006, 23:29 ] |
Titel: | |
Tror ikke problemet ligger i en justering af karburatoren hvis bilen har 21 hk for lidt . Du kan KUN justere blandingen i tomgang på luftskruen og IKKE ved dellast, acceleration og fuldlast. Det er dyserne som bestemmer blandingen. Start med at tjekke tændingen: Kontakt afstand : 0,35 - 0,45 mm. Tændingstidspunkt 5-7 grader før top med vacuumslange mont. ved 750 omdr/min. Hvis du er sikker på det er noget med benzinblandingen så prøv at skille karburatoren ad og rens den. Eller blæs FORSIGTIGT med trykluft i alle synlige dyser og kanaler... Tjek om accelerationspumpen sprøjter benzin ind oven i karb. når du vipper gasspjældet helt. For at grundjustere blandingen skrues blandingskruen (den store skrue tæt ved accelerationspumpen) helt i bund derefter halvanden til 2 gange ud. (Men det er kun blandingen i tomgang som justeres her) CO i tomgang skal max være 1,5% (Lovkrav) Held og lykke Mvh. Bay |
Forfatter: | grydesvamp [ 15 nov 2006, 10:04 ] |
Titel: | |
ring lige til mig.. er lettere øvet på det område 25368743.. |
Forfatter: | needspeed [ 12 dec 2006, 19:49 ] |
Titel: | |
Grydesvamp ---> har ikke lige fået ringet til dig Bay ---> Har indstillet tændingen, men tolerancedata skriver dog at det skal stå 5-7 grader uden vakuumslange.. Min er af den "nye" model uden platiner, så der kan jeg ikke gøre noget.. Den har fået 4 nye tændrør. Den er med katalysator, hvis det skulle ændre noget Nu trækker den bedre, men den står og "prutter" i tomgang.. Den der blandingsskrue kan jeg sgu ikke finde.. I har vel ikke en billede af det? |
Forfatter: | Bay [ 12 dec 2006, 20:28 ] | ||
Titel: | Billede af karburator | ||
Hej! Hermed et billede af karburatoren og juster skruerne
|
Forfatter: | needspeed [ 12 dec 2006, 21:28 ] |
Titel: | |
Lækkert, så må jeg se om det også ser sådan ud på min.. men det regner jeg da stærkt med Mange tak for hjælpen |
Forfatter: | needspeed [ 13 dec 2006, 19:38 ] |
Titel: | |
ja, kiggede lige hurtigt på karburatoren i dag, og acc. pumpen sidder ikke som på billedet.. Den sidder i højre side, dvs. samme side som højre forskærm.. Og hvis man kigger ind på karburatoren fra hørje side, så sidder acc. pumpen til venstre på karburatoren.. Hvis i ikke forstår, så tager jeg lige et billede.. |
Forfatter: | grydesvamp [ 13 dec 2006, 23:04 ] |
Titel: | |
det billede er set fra pasagerser siden og skruer og acc pumpe skulle gerne vende ud mod dig.. |
Forfatter: | Ole.. [ 13 dec 2006, 23:09 ] |
Titel: | |
Sidder alle vacum slangerne rigtig, det er ret vigtig ! Der sidder også solonider "elektroventiler" på de karburatore, disse er der ofte bøvl med, og så køre sådan en kværn ikke så godt. Prøv at kontrollere den, ofte skal man bare lige tage den ud og give den lidt motion, så virker den igen Hilsen fra en ex Lada mekker, der er glad for han ikke slås med de kampvogne mere |
Forfatter: | Ole.. [ 13 dec 2006, 23:17 ] | ||
Titel: | |||
Det er nummer 10 på det vedhæftede billede jeg tænker på
|
Side 1 af 2 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |