Powerforum
http://powerforum.dk/

Tab i drivlinie?
http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=1&t=17001
Side 1 af 1

Forfatter:  Proxie [ 25 okt 2006, 05:56 ]
Titel:  Tab i drivlinie?

Håber jeg poster det rigtige sted :)

Nogen der har kvalificeret bud på effekttabet i drivlinen på en FWD bil?

Jeg har en gtech RR og skal bruge ca % til omregning fra netto hk (det er ca tal vi snakker om her anyway)

mvh Proxie :reading:

Forfatter:  lqs [ 25 okt 2006, 06:11 ]
Titel: 

prøv at søge lidt her på forum..... kører en tråd på 5-6? sider om (bla.) dette emne! men regn med ca 15% plus luftmodstand. det vil sige brug det laveste gear.... uden hjulspænd.... MVH søren

Forfatter:  Proxie [ 25 okt 2006, 06:22 ]
Titel: 

lqs skrev:
prøv at søge lidt her på forum..... kører en tråd på 5-6? sider om (bla.) dette emne! men regn med ca 15% plus luftmodstand. det vil sige brug det laveste gear.... uden hjulspænd.... MVH søren


Har godt nok søgt og læst lidt i det, men der er dælme mange forskellige meninger :)

En korrektion på +15% og 35hk vil få skidtet op på ca 167hk og 260nm :s

Forfatter:  Wildert [ 25 okt 2006, 08:31 ]
Titel: 

Der er vist generel enighed herinde om at det på ingen måde kan siges at være et %-tal. Hvor meget det præcist er afhænger desuden af hvilken størrelse og vægt hjul du har på, temperaturen i gearkassen under målingen, og flere andre ting. Hvis jeg var dig ville jeg nøjes med "hjulmålingerne" og så bruge dem som udgangspunkt for at spore eventuelle forbedringer.

Forfatter:  klyfax [ 25 okt 2006, 10:37 ]
Titel: 

Hvorfor ikke nøjes med Hjul HK?

Dine HK på motoren er "kun" noget man blære sig med over for vennerne. Har intet at sige, for en meget dårligt opsat gearkasse, kan altså æde rigtig mange HK, og så har du "kun" 75% på hjulene.

Så kan det godt være din kammerat kan køre fra dig selv om han har færre HK på motoren. Hans gearkasse æder bare ikke så meget.

Forfatter:  Proxie [ 25 okt 2006, 16:23 ]
Titel: 

Kan sagtens nøjes med det gtech måler.. Netto HK.

Har blot fundet et ret proff regneark til omregne netto -> motorens effekt :)

Der er mulighed for temp korrigering, tab af drivlinie, samt korrigering for aerodynamik (hvis nogen er intra kan jeg uploade det )

Skidtet har en nice ting..den udglatter kurver :)


Her er en måling uden korrigering (målt i andet gear):
Billede

Side 1 af 1 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/