Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
hvad er forskelen på en ford motor http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=1&t=16959 |
Side 1 af 1 |
Forfatter: | ladathomas [ 20 okt 2006, 06:37 ] |
Titel: | hvad er forskelen på en ford motor |
hejsa nogle der ved hvad forskelen er på en ford excort xr3i motor med 105 hk og den almenlig ford 1,6 motor med 90 hk er det knasten der er lavet om eller nået andet hilsen lada |
Forfatter: | Whosa [ 20 okt 2006, 08:31 ] |
Titel: | |
Hvilken årgang ??? For hvis det er en mk.4 så har den ene indsprøjtning og den anden har kaburator |
Forfatter: | ladathomas [ 20 okt 2006, 15:03 ] |
Titel: | |
nå glæmte jeg lige det er mk 3 fra 81-86 tro jeg de gå fra |
Forfatter: | mh [ 20 okt 2006, 19:58 ] |
Titel: | |
indsprøjtning på XR3I'ern og mener også der sider et bananmanifold på den... |
Forfatter: | ladathomas [ 21 okt 2006, 00:20 ] |
Titel: | |
er det det hele der er ikke forskle på knaster eller koprotions forhold ?? så jeg kan godt tage en almenlig 90 hk og smide stumperne fra min xr3i motor og hive samme efekt |
Forfatter: | Minilars [ 21 okt 2006, 22:30 ] |
Titel: | |
Du kan sagtens blande de 2 motore sammen. de er næsten identieske. det er kun knasten der er lidt skarpere og så er der indsprøjtning på xr3 I'eren stempler, top, krumtap og kompresionsforhold er ens på alle 1,6 cvh motorene. dog med undtagelse af RS Turbo'en. |
Forfatter: | Zorak [ 21 okt 2006, 22:46 ] |
Titel: | |
Minilars skrev: Du kan sagtens blande de 2 motore sammen.
de er næsten identieske. det er kun knasten der er lidt skarpere og så er der indsprøjtning på xr3 I'eren stempler, top, krumtap og kompresionsforhold er ens på alle 1,6 cvh motorene. dog med undtagelse af RS Turbo'en. Gælder det også for en 1,6 8V CVH motor fra '91 med hydrauliske ventilløftere? For så er det jo nemt at finde reservedele til lortet hvis det engang ville blive et problem.. Hilsen Jesper Andersen |
Forfatter: | mh [ 24 okt 2006, 01:39 ] |
Titel: | |
Minilars skrev: Du kan sagtens blande de 2 motore sammen.
de er næsten identieske. det er kun knasten der er lidt skarpere og så er der indsprøjtning på xr3 I'eren stempler, top, krumtap og kompresionsforhold er ens på alle 1,6 cvh motorene. dog med undtagelse af RS Turbo'en. lars er det mig der husker galt eller var der ikke også forskel på indsugnings hullet på nogle af topstykkerne du havde på lager? nogle var firkantet og andre mere runde på indsugnings siden... (undskyld jeg lige tager et lille sidespor på din tråd lada) |
Forfatter: | Minilars [ 24 okt 2006, 09:39 ] |
Titel: | |
nej det er rigtigt. på indsugnings siden af toppen på dem der har efi. feks. mk 5 ( ikke mfi mekanisk indsprøjtning) kun elektronisk. det er lidt anderledes. da der er lavet plads til dysserne. men ellers er de stort set ens. Alle cvh motorene kører med hydrauliske ventilløftere. man kan dog godt få dem i mekaniske. som Ford motorsport brugte engang. dem skal man bruge hvis man kører med sindsygt høje omdrejninger. ( anbefales IKKE på en ford Cvh ![]() til alle jer der renovere en cvh. husk ny oliepumpe. gerne en højtryks. de er også billigere end en alm. orginal. |
Side 1 af 1 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |