Nissan patrol problemer

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Feiticeira
Nyt Medlem
Indlæg: 22
Tilmeldt: 05 okt 2005, 00:00

Nissan patrol problemer

#1 Indlæg af Feiticeira »

Hey! har sådan en Nissan Patrol 2.8 TD, fra 91..
Men når man køre i den så rykker den bare :twisted: , men når dn bliver varm og man bremser så har den svært ved at komme ned på sit tomgangs område mht til omdrejninger... det er som om den hænger!!
Nogle som kan komme med nogle bud på det?

Har selv en mistanke om at det kunne være noget wastegate af en art???? er jeg helt galt på den?!?! er ik så frisk i Turbo teknik!

MVH Michael kjær

One word...... Four wheel drive :lusket:
Slik aldrig på en brødkniv
Zorak
Senior Medlem
Indlæg: 406
Tilmeldt: 18 dec 2005, 20:11
Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland

#2 Indlæg af Zorak »

Når du er så langt nede i Rpm så laver turboen slet ikke tryk, så tvivler meget på at det kan have noget med wastegaten at gøre..

Ja, det kører sgu meget godt af en gammel diesel hakker at være... Men har også prøvet vildere.. Men en dejlig 6 benet diesel.. Lyder godt når DP er knækket midt over, total man.. :P

Hilsen
Jesper Andersen
Nu med gammel BMW 525 e34.. Med dejlig 6 cylinderet motorlyd.. :D

Gammel bil: Ford Escort - DØD pga taxa.. :/ - Gammelt projekttopic..
Feiticeira
Nyt Medlem
Indlæg: 22
Tilmeldt: 05 okt 2005, 00:00

#3 Indlæg af Feiticeira »

Den hænger ved en 2000 omdrejninger!
I tomgang skal den stå 500!!!
så jeg trode at det var noget turbo problem
Slik aldrig på en brødkniv
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden

#4 Indlæg af klyfax »

500 omdr. i tomgang? Det skal du nok lige få ordnet. Den skal stå til 800 omdr. hvis ikke det er 900 omdr.

Har du skruet den op i pumpen?
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Feiticeira
Nyt Medlem
Indlæg: 22
Tilmeldt: 05 okt 2005, 00:00

#5 Indlæg af Feiticeira »

Du tænker på dieselpumpen ??
Tror vist at personen der havde den før, skruede lidt på den pumpe for at få den til at køre stærkere! er ik sikker.. men tror at der er blevet skruet på den!
Kan det være grunden til at den har svært ved at komme ned igen?
Slik aldrig på en brødkniv
Andy
Senior Medlem
Indlæg: 315
Tilmeldt: 12 jul 2006, 16:58

#6 Indlæg af Andy »

Hej Michael

Det er fordi den er skruet for meget op i pumpen, så har en VE pumpe svært ved og styre omdrejningerne, hvis den bliver skruet bare en 1/4 omgang mere løber den sikkeret løbsk...Farvel motor.. :roll:

Så hvis du skal gøre noget skal du skrue den 1/4 omg ned.

Hvis du er i tvivl om hvor du skal skrue må du sige til så skal je se om jeg ikke kan finde et billede af en pumpe som din...

Mvh

Andy

PS: hvis du gerne vil have lidt hp i din fine 2,8L motor kan jeg sætte et større element i pumpen så den kan give den mængde olie pumpen giver nu og mere til uden at deb får problemer med at styre omdrejningerne...
wukshady
Senior Medlem
Indlæg: 475
Tilmeldt: 16 okt 2004, 23:51
Geografisk sted: Vendsyssel

#7 Indlæg af wukshady »

Andy skrev:så har en VE pumpe svært ved og styre omdrejningerne



Kører sådan en Patrol ikke med rækkepumpe? Eller er det kun 3,3 motoren...?

Bortset fra det, så er der vist ingen tvivl om, at det er et dieselpumpe-problem.
Andy
Senior Medlem
Indlæg: 315
Tilmeldt: 12 jul 2006, 16:58

#8 Indlæg af Andy »

Hej Ole

2,8 L motoren kører med en VE rotor med et 9,0mm element..

Mvh

Andy
Rane
Junior Medlem
Indlæg: 48
Tilmeldt: 05 okt 2003, 15:20
Geografisk sted: Odense

#9 Indlæg af Rane »

hej andy

hvad koster det at få dig til at bygge en pumpen om???

vh Rane
Andy
Senior Medlem
Indlæg: 315
Tilmeldt: 12 jul 2006, 16:58

#10 Indlæg af Andy »

Hej Rane

Undersøger det lige..jeg skal vide lidt mere om den pumpe du kører med nu..

Hvilken bil er det???

Mvh

Andy
Besvar