Side 1 af 3
Nissan patrol problemer
: 24 sep 2006, 19:08
af Feiticeira
Hey! har sådan en Nissan Patrol 2.8 TD, fra 91..
Men når man køre i den så rykker den bare

, men når dn bliver varm og man bremser så har den svært ved at komme ned på sit tomgangs område mht til omdrejninger... det er som om den hænger!!
Nogle som kan komme med nogle bud på det?
Har selv en mistanke om at det kunne være noget wastegate af en art???? er jeg helt galt på den?!?! er ik så frisk i Turbo teknik!
MVH Michael kjær
One word...... Four wheel drive

: 24 sep 2006, 19:32
af Zorak
Når du er så langt nede i Rpm så laver turboen slet ikke tryk, så tvivler meget på at det kan have noget med wastegaten at gøre..
Ja, det kører sgu meget godt af en gammel diesel hakker at være... Men har også prøvet vildere.. Men en dejlig 6 benet diesel.. Lyder godt når DP er knækket midt over, total man..
Hilsen
Jesper Andersen
: 24 sep 2006, 19:44
af Feiticeira
Den hænger ved en 2000 omdrejninger!
I tomgang skal den stå 500!!!
så jeg trode at det var noget turbo problem
: 24 sep 2006, 20:06
af klyfax
500 omdr. i tomgang? Det skal du nok lige få ordnet. Den skal stå til 800 omdr. hvis ikke det er 900 omdr.
Har du skruet den op i pumpen?
: 24 sep 2006, 20:14
af Feiticeira
Du tænker på dieselpumpen ??
Tror vist at personen der havde den før, skruede lidt på den pumpe for at få den til at køre stærkere! er ik sikker.. men tror at der er blevet skruet på den!
Kan det være grunden til at den har svært ved at komme ned igen?
: 24 sep 2006, 20:20
af Andy
Hej Michael
Det er fordi den er skruet for meget op i pumpen, så har en VE pumpe svært ved og styre omdrejningerne, hvis den bliver skruet bare en 1/4 omgang mere løber den sikkeret løbsk...Farvel motor..
Så hvis du skal gøre noget skal du skrue den 1/4 omg ned.
Hvis du er i tvivl om hvor du skal skrue må du sige til så skal je se om jeg ikke kan finde et billede af en pumpe som din...
Mvh
Andy
PS: hvis du gerne vil have lidt hp i din fine 2,8L motor kan jeg sætte et større element i pumpen så den kan give den mængde olie pumpen giver nu og mere til uden at deb får problemer med at styre omdrejningerne...
: 24 sep 2006, 21:35
af wukshady
Andy skrev:så har en VE pumpe svært ved og styre omdrejningerne
Kører sådan en Patrol ikke med rækkepumpe? Eller er det kun 3,3 motoren...?
Bortset fra det, så er der vist ingen tvivl om, at det er et dieselpumpe-problem.
: 25 sep 2006, 06:16
af Andy
Hej Ole
2,8 L motoren kører med en VE rotor med et 9,0mm element..
Mvh
Andy
: 25 sep 2006, 06:44
af Rane
hej andy
hvad koster det at få dig til at bygge en pumpen om???
vh Rane
: 25 sep 2006, 07:01
af Andy
Hej Rane
Undersøger det lige..jeg skal vide lidt mere om den pumpe du kører med nu..
Hvilken bil er det???
Mvh
Andy