Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
Nogen der har en ide til hvad der er sket her? http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=1&t=16730 |
Side 1 af 3 |
Forfatter: | topcat [ 15 sep 2006, 13:00 ] |
Titel: | Nogen der har en ide til hvad der er sket her? |
http://stripsen.dk/smf/index.php?action ... =518;image Der var lige pludselig vild underkompression på, den har ikke fået for mager blanding, men måske tændingen ikke har stået helt som den skulle. Det er en nissan 200sx s13. |
Forfatter: | klyfax [ 15 sep 2006, 14:17 ] |
Titel: | |
Det kan jeg se med det blotte øje, det er dine stempler der har varmet varme, for varme, og når de så køler ned igen, bliver de mindre end standard, så knækker de somreglt en ring, og så underkomprimere den. Der er simpelhen for meget afstand mellen væg og stempel nu. |
Forfatter: | HenrikGM [ 15 sep 2006, 14:31 ] |
Titel: | |
Måske det stempel skulle ud før man sådan lige kan konkludere hvad der er sket.... Klyfax; hvor meget temperatur skal der til, før et alustempel bliver varmt nok til at "komprimere" sig selv? ![]() Og hvor meget mindre kan man få et stempel på den måde? ![]() |
Forfatter: | Havneren [ 15 sep 2006, 18:34 ] |
Titel: | |
Det kunne sagtens være et resultat af tændingsbanken det der. Det er dog lidt atypisk at det er hele vejen rundt om stemplet på den der måde - Men slet ikke utænkeligt. V/h Chr |
Forfatter: | Havneren [ 15 sep 2006, 18:35 ] |
Titel: | |
HenrikGM skrev: Klyfax; hvor meget temperatur skal der til, før et alustempel bliver varmt nok til at "komprimere" sig selv?
![]() Og hvor meget mindre kan man få et stempel på den måde? ![]() ![]() |
Forfatter: | mh [ 16 sep 2006, 07:56 ] |
Titel: | |
Havneren skrev: Det kunne sagtens være et resultat af tændingsbanken det der.
V/h Chr også det jeg ville mene tændingsbanken også på grund af at stemplet er smeltet 2 steder... der har været varmt ![]() |
Forfatter: | topcat [ 16 sep 2006, 11:27 ] |
Titel: | |
Tak for hjælpen. Så må jeg hellere få kigget på tændingen når der kommer nye stempler i. |
Forfatter: | klyfax [ 16 sep 2006, 19:36 ] |
Titel: | |
Tja, henrik, da vandpumpen gik på min bil, så stemplerne nemlig sådan ud. Og syntes også at de "steder" hvor i mener den har været brændt, ligner noget der er lavet fra fabrikken af... |
Forfatter: | lqs [ 16 sep 2006, 19:41 ] |
Titel: | |
synes egentlig blot jeg kan se en cylinder med et stempel kørt i bund.... og en masse vandperler! ville være lidt nemmere med stempel i hånden... ang. det med at kigge på tænding når motoren er lavet igen.... kunne også være andre ting der skal kigges på! MVH. søren med gamle øjne... |
Forfatter: | Damborg [ 16 sep 2006, 21:37 ] |
Titel: | |
Hvad bruger du til at kontrollere at din blanding er i orden under tryk.? Ligner nu mager blanding.. (magerblanding kan også tændings banke ![]() Mange 200sx'er får løsningen med noget "Stage 2-3 chip" fra England og en upgrade turbo (hvad folk kan skaffe) Skyline dyser Prograssivregulator og en walbro benzinpumpe.. Men glemmer ret tit at der er forskel på karakteristik på den turbo chippen er bygget ud fra kontra den Brugeren vælger.. Så ved samme ladetryk kan man hente flere eller færre hk.. Og som vi alle kender vil man jo ret hurtigt gerne have mere knald på og bleeder wastegaten lidt.. Så en tur på motorvejen og der er et lille hul hvor Labda lander på 0.95-0.84 (eks.).. i lidt for lang tid.. så er uheldet desværre sket.. Der er tit hvor man bliver snydt af den lidt langsomme fejlvisende lambda måler man kan købe rundt på nettet.. Den kan sådan ca kun bruges til at vise om man holder bilen på et økonomisk plan.. |
Side 1 af 3 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |