Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
Utæt brændstofspumpe http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=1&t=16511 |
Side 1 af 4 |
Forfatter: | DksMester [ 12 aug 2006, 10:27 ] | |||
Titel: | Utæt brændstofspumpe | |||
Ved et tilfælde så jeg igår at jeg trak en våd streg efter bilen. Ved nærmer undersøgelse fandt jeg ud af at det var dieselolie jeg tabte. Da jeg åbnede motorhjelmen, så jeg det kom fra den øverste del af brændstofspumpen. Der hvor der sidder en fjeder forbundet til gassen. Det var faktisk ret store mængder den sprøjtede ud. Jeg kørte bilen de 20m tilbage hjem og ringede til en kammerat for at han kunne komme og kigge med. Da jeg så starter den igen, er den stadig utæt, men efter vi trykker lidt på gassen, så forsvandt det pludselig! Nu har jeg efterfølgende haft den tæt nogle gange, men den er stadig tæt? Hvert fald så tæt at jeg ik kan se den lægger. Jeg har vedlagt nogle billeder om hvor jeg tror jeg så det rendte ud henne. Er der gået en pakning eller har der bare været noget skidt som har ledt brændstoffet den forkerte vej? Bilen kørte nu fint selvom den var utæt. Hvis nu den er defekt, kan man så få en reparationssæt til den eller skal man ud og finde en hel ny brændstofspumpe hos en hugger? Modtager gerne alle hints, oz hvordan man skiller det ad, da jeg ik har alverden forstand på bilmotorer mvh Jacob
|
Forfatter: | klyfax [ 12 aug 2006, 11:10 ] |
Titel: | |
Tror ikke den har været utæt der, da pakdåsen sidder nede mellem blokken og den første fjeder. Har du vasket den fornylig? |
Forfatter: | DksMester [ 12 aug 2006, 11:16 ] |
Titel: | |
Nå okay det så bare ud som om det var der... Hvad mener du med om jeg har vasket den fornylig? Men nej og det er ik bare vand. Det var helt tydeligt at den tabte dieselolie (lugten var helt tydelig), den tabte nok en halv liter inden jeg fik kørt den hjem. jævn strøm der løb fra et sted ved fjederen ned på vejen. Men nu er den tæt igen, kan pakningen var blevet forskudt, komme i klemme og så falde på plads igen? mvh Jacob |
Forfatter: | DksMester [ 12 aug 2006, 11:19 ] | ||
Titel: | |||
så må den have været utæt her nede... mvh Jacob
|
Forfatter: | klyfax [ 12 aug 2006, 11:32 ] |
Titel: | |
Nå ok, ved bare at mange af vores kunder tit forveksler diesel olie med vand, efter de har vasket den... Pakninger og pakdåser kan blive utætte for en kort periode. Prøv at rense det, og køre en god lang tur, hvor det hele bliver gennemvarm, og hvor du køre som bedste... For hvis den er utæt der, så er det før pumpen rent faktisk laver højtryk. |
Forfatter: | DksMester [ 12 aug 2006, 11:54 ] | ||
Titel: | |||
Da jeg kørte i bilen igår, var den helt kold. Så om det betyder at den kun er utæt når der ik er højtryk på den, ved jeg ik. Er det farligt at kører rundt med utætheden? Ved godt dielselolie ikke er så brandfarlig, men det løber jo tæt på generatoren og sådan ![]() ![]()
|
Forfatter: | klyfax [ 12 aug 2006, 12:34 ] |
Titel: | |
Utætheder i brandstof systemet er altid farligt når det er i motor rummet... Men hvor langt er det fra udst. systemet, da det nok er det eneste der kan tænde det... Men hvis den smider ½ liter på 20cm, så kan du da heller ikke køre så langt ![]() En diesel pumpe er meget fin følsom, selv 5% vand i tanken er nok til at ødelægge din pumpe. Så tror ikke du skal skrue for meget på den... Hvilken bil snakker vi i øvrigt om? |
Forfatter: | DksMester [ 12 aug 2006, 12:50 ] |
Titel: | |
Nej den kører sgu nok ik langt på literen ![]() ![]() ![]() ![]() Hvad er det for noget ned de 5% vand? Tror du jeg havde tænkt mig at skille det hele ad og hælde vand i for at rense den? Havde nu tænkt mig bare at kigge på pakningen om den var revnet evt, fjerne lidt skidt? Men lader det hele være til efter min 40 km tur i dag, hvis den ik er utæt, så dropper jeg at gøre noget ved den, indtil den er utæt igen (hvis den bliver det). Men det ville sgu være lort hvis der pludselig står flammer op af motoren og jeg ingen skumslukker har ![]() |
Forfatter: | Andy [ 12 aug 2006, 16:22 ] |
Titel: | |
Din diesel pumpe skal bare have et nyt paknings sæt, det der er utæt er den lille pakning der sidder ved akslen til gasarmen, husk på en VE rotorpumpe, som din, kører med et internt tryk på ca 7-10 bar, så en lille utæthed giver en masse olie.... Mvh Andy |
Forfatter: | klyfax [ 12 aug 2006, 16:45 ] |
Titel: | |
Der skal meget varme til for diesel antænder. Den diesel der kom den anden dag, skal du ikke bekymre dig om. Og hvis udst. sidder på den anden side er der ikke risko for at det brander. Men som andy siger så skal den bare pakkes om. Men somsagt er den meget fin følene, og vand eller skidt kan den altså ikke tåle... Hvis man skal gå helt efter bogen så skal den skilles af under rent diesel olie. Men mon ikke andy ved om man kan skifte den uden de store indgreb... |
Side 1 af 4 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |