Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
Indentifikation af turbo http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=1&t=16474 |
Side 1 af 2 |
Forfatter: | VAG mekaniker [ 08 aug 2006, 15:34 ] |
Titel: | Indentifikation af turbo |
Har en turbo med dette nummer- som er hentet direkte fra PP Ford Thunderbird -85 140CID na 466944-1 Garrett TB0355 Kan der være en i dette land som kan fortælle mig hvor meget den kan levere af luft.??eller ca hvor mange hk? Har undersøgt med google og der kan jeg se at der er en 140kubik tommer ( ca 2.3liter) maskine med turbo men det er så også det... Hvis alt går efter planerne så skulle den monteres på en maskine på ca 1.9liter - spørgsmålet er : er det helt skudt ved siden af? Den skal ikke bruges til at komme på skamlen ved et DHB træf - men til en "lidt" hurtigere gammel tysk baghjulstrækker ..... |
Forfatter: | klyfax [ 08 aug 2006, 20:10 ] |
Titel: | |
Hvis du kan skaffe målene på turbine hus og kompressor huset så er du nået noget længere... |
Forfatter: | VAG mekaniker [ 09 aug 2006, 06:35 ] |
Titel: | |
indsug i kompressor er målt til 42mm. I turbinehuset står der >>36<< ved indløb. Tror den er stor nok til min - har lige målt en turbo fra en vag 1.8T, den måler 38mm i kompressorhuset, og den skulle være god for 180 - 190 hk, sååå .......... |
Forfatter: | Mads B (dk) [ 09 aug 2006, 08:16 ] |
Titel: | |
Hvis du tager kompressor huset og turbine huset af så kan du måler trimmet. Komp. Du skal først måle komp. hjulet yderst, altså længst ud mod indsugningen,(in) der efter så tæt på "bagpladen" som muligt (ex) Så er det bare trim = ((in'2):(ex'2))´*100 Turbine Du skal først måle turbine hjulet yderst, altså længst ud mod udstødningen (ex) der efter så tæt på "bagpladen" som muligt (in) Samme formel som før trim = ((in'2):(ex'2))*100 |
Forfatter: | Havneren [ 09 aug 2006, 08:40 ] |
Titel: | |
vag mekaniker skrev: indsug i kompressor er målt til 42mm.
I turbinehuset står der >>36<< ved indløb. Tror den er stor nok til min - har lige målt en turbo fra en vag 1.8T, den måler 38mm i kompressorhuset, og den skulle være god for 180 - 190 hk, sååå .......... Det er standeart mål på en helt almindelig T3 turbo det der. Jeg kan næsten forestille mig at den så også har et WG hus som du kan bolte af med 5 bolte. Sådan en turbo kan levere fra 220hk til 250hk. Størrelse mæssigt er det samme turbo som jeg kørte med tidligere og havde ca. 230hk. Den gang vurderede jeg det til at være sket der. Størrelse mæssigt er den helt fin til din 1,9 motor. Man kan dog sige at hvis målet kun var de 160hk var du nok bedre tjent med 1,8T turboen. V/h Chr |
Forfatter: | VAG mekaniker [ 09 aug 2006, 11:08 ] |
Titel: | |
Mads B 405 2.0 skrev: Hvis du tager kompressor huset og turbine huset af så kan du måler trimmet.
Komp. Du skal først måle komp. hjulet yderst, altså længst ud mod indsugningen,(in) der efter så tæt på "bagpladen" som muligt (ex) Så er det bare trim = ((in'2):(ex'2))´*100 Turbine Du skal først måle turbine hjulet yderst, altså længst ud mod udstødningen (ex) der efter så tæt på "bagpladen" som muligt (in) Samme formel som før trim = ((in'2):(ex'2))*100 ok de tal jeg så for - hvad siger de mig?? |
Forfatter: | VAG mekaniker [ 09 aug 2006, 11:15 ] |
Titel: | |
Havneren skrev: vag mekaniker skrev: indsug i kompressor er målt til 42mm. I turbinehuset står der >>36<< ved indløb. Tror den er stor nok til min - har lige målt en turbo fra en vag 1.8T, den måler 38mm i kompressorhuset, og den skulle være god for 180 - 190 hk, sååå .......... Det er standeart mål på en helt almindelig T3 turbo det der. Jeg kan næsten forestille mig at den så også har et WG hus som du kan bolte af med 5 bolte. Sådan en turbo kan levere fra 220hk til 250hk. Størrelse mæssigt er det samme turbo som jeg kørte med tidligere og havde ca. 230hk. Den gang vurderede jeg det til at være sket der. tak for hjælpen gutter Størrelse mæssigt er den helt fin til din 1,9 motor. Man kan dog sige at hvis målet kun var de 160hk var du nok bedre tjent med 1,8T turboen. V/h Chr jeps; den er med de 5 bolte. ang den turbo fra 1.8T - den er ikke noget værd - den skal ivertifald reppes, for der er herre meget slør i den, så det bliver nok den "store" jeg skruer på. Så må jeg leve med at den kan komme til at lave lidt flere hk |
Forfatter: | Mads B (dk) [ 09 aug 2006, 13:48 ] |
Titel: | |
de giver dig trimmet på turbo og du kan derfor finde det rigitige kompressor map og regne dig frem til hvor meget luft den kan levere(= hk) samt se om den har for lille udstødnings trim og derfor begrænser motoren ved høje omdr. |
Forfatter: | VAG mekaniker [ 10 aug 2006, 06:43 ] |
Titel: | |
ok lige lidt data komp: (60*60) / (40*40)*100=38,8 turbine: (48*48) / (60*60)*100=64 Så er det at jeg lige mangler en formel som jeg kan sætte disse tal ind i, og som så kan fortælle mig om hvor meget og hvor lidt denne mølle kan give / bremse |
Forfatter: | VAG mekaniker [ 10 aug 2006, 06:44 ] |
Titel: | |
hvorfor delen kommer solbrillekaj der hvor der skal stå >>8<< |
Side 1 af 2 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |