Powerforum
http://powerforum.dk/

Bliver varm efter montering af stor IC
http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=1&t=16310
Side 1 af 2

Forfatter:  Cos4x4 [ 18 jul 2006, 20:57 ]
Titel:  Bliver varm efter montering af stor IC

Efter jeg monterede denne store IC har køleblæseren svært ved at holde temperaturen nede. Den kører på trin 2 hele tiden og kan lige akkurat holde vandet på 90 grader. - Jeg skal have en af de tynde køleblæsere på.
Mit spørgsmål er så om jeg måske skulle sætte en foran IC'en og en bagved køleren? Eller flower de så godt så det ikke er nødvendigt?

Vedhæftede filer:
Ombygning (9).jpg
Ombygning (9).jpg [ 64.7 KiB | Vist 1179 gange ]

Forfatter:  HenrikGM [ 18 jul 2006, 21:46 ]
Titel: 

Stor, tyk IC til en uno. Hvor mange hk laver den på hvilket tryk?

Problemet er at din IC har blokket flowet igennem hele kølerpakken. Du skal have gjort noget seriøst her, for hvis du intet flow har i vandkøleren, så står luften også stille i din intercooler, og så virker den hellerikke......

Hvis du skal trække al den luft med blæsere, så skal der noget seriøst til, men det er vil kun problem når den står stille?(uden fartvind)

Forfatter:  Cos4x4 [ 19 jul 2006, 18:42 ]
Titel: 

Der er faktisk ikke et direkte problem, ikke andet end at jeg synes det er irriterende at den kører hele tiden. Dog kun når jeg kører langsomt og holder stille. Den kan sagtens hive luften igennem IC'en også, men den kører som sagt næsten hele tiden, - især i disse dage her hvor det er så varmt.

Det er skam fornuftigt nok skruet sammen, den yder 240 HK ved kun 1,3 bar, men ville bare gerne have en eller flere mere effektiv(e) køleblæser(e) på som ikke behøver køre hele tiden.

Link til billeder osv: http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=62857

Forfatter:  lqs [ 19 jul 2006, 19:35 ]
Titel: 

hvem har lavet rulning? meget filter og ingen oplysninger.... MVH. søren PS ikke at motoren ikke sagtens kan lave ydelsen efter det oplyste...

Forfatter:  Cos4x4 [ 19 jul 2006, 20:44 ]
Titel: 

Bruno Hansen Motorsport som det står beskrevet.

Hvad med mit kølespørgsmål som tråden handler om? :D

Forfatter:  lqs [ 20 jul 2006, 08:31 ]
Titel: 

dit spørgsmål om køling?
eller om det er et problem?
for motoren eller dig?
prøv at chek hvilken termostat du kører med... måske forklaringen med de ca 90 grader vandtemp. ligger der!
ville selv vælge at styre elblæser manuelt.sammen med udluftning oven ud af motorrum. ellers bliver den store flotte alu ting til en intervarmer! varme vil helst opad.... prøv at lade motoren køre tomgang et par minutter, gå ud og åben hjælmen, mærk på indsugningsmanifold... et kæmpe problem på sådan en motor med både indsug og udstødning klemt op mod torpedoplade. ikke for sjov de gamle motorer har blæserkøling på benzindyser. men lad ikke noget der måske reelt ikke er et problem blive til det. just my 5 cent... MVH. søren PS. hvor fanden står der BRUNO henne?

Forfatter:  Cos4x4 [ 20 jul 2006, 08:50 ]
Titel: 

Jeg styrer den også manuelt nu, men den skal stå på trin 2 hele tiden for at holde temperaturen og den har stadig svært ved at holde den på 90 grader når jeg kører langsomt i byen med jævne stop for rødt.

Det jeg er ude efter er at vide om jeg kan forvente at de tynde køleblæsere er mere effektive end den originale, eller om de kun er pladsbesparende. Og om 1 bag køleren er nok eller der skal 1 ud på den anden side af IC'en også.. Men det er vel bare at prøve sig frem med 1 blæser først...

Hvis du læser teksten nedenunder billederne under motor, er der et sted hvor der står hestekræfter, her står effekten beskrevet og hvor den er målt henne.

Forfatter:  lqs [ 20 jul 2006, 09:18 ]
Titel: 

større er bedre! det samme gælder tykkelsen....
tænk på at ved rødt lys (det samme gælder naturligvis ved mange biler på gaden)i byen, er der ofte en bil tæt foran intervarmeren/vandkøleren. udstødningsgassen fra denne bil, hæver temperaturen ind i dit motorrum voldsomt! kan rigtig opleves i denne tid med korte bukser.... men igen er det et problem? tror at du skal vælge at kigge på flow gennem motorrum i stedet for tryk. nøjagtig det samme som ved motortuning! MVH. søren
PS læste ikke hele siden om din bil, undrede mig bare over at oplysninger mht. hvem, hvornår og vejrforhold ikke var påført rulleudskrift. hver sin måde!

Forfatter:  Lars E [ 20 jul 2006, 10:44 ]
Titel: 

En ting jeg efter hånden har lært er at det er lige så vigtig at få kold luft ind i motorrummet, som der at få det varme luft ud. (enda nogle gange mere vigtig at få det ud)

Ved godt at det ikke er alle biler der lige nemt/pænt at lave udluftnings gæller på.

Forfatter:  Cos4x4 [ 20 jul 2006, 12:19 ]
Titel: 

Kunne godt være jeg skulle overveje gæller også... Det sviner bare motorummet i regnvejr...

Men jeg køber i hvert fald sådan en blæser idag og ser om det hjælper.

Side 1 af 2 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/