Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
Rør til manifold.? http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=1&t=16295 |
Side 1 af 2 |
Forfatter: | Damborg [ 17 jul 2006, 07:42 ] |
Titel: | Rør til manifold.? |
Hej.. Har været hos flere VVS forhandlere uden held... Skal lave turbo manifold.. hvor kan man købe rør buk og evt T-stykker 42mm.? (hedder det Keddelrør?) |
Forfatter: | uno [ 17 jul 2006, 10:25 ] |
Titel: | |
en landbrugs smed |
Forfatter: | Damborg [ 17 jul 2006, 11:07 ] |
Titel: | |
Er det en der laver landbrugs maskiner..?? |
Forfatter: | fynne [ 17 jul 2006, 11:57 ] |
Titel: | |
jeg arbejder på MAN B&W i rørværkstedet oppe i Frederikshavn, kan være jeg kan skaffe dig det du skal bruge, jeg lavede selv min manifold deroppe i sort stål. Men send evt en tegning eller stykliste så jeg ved hvad du skal bruge. |
Forfatter: | Kws [ 17 jul 2006, 22:04 ] |
Titel: | |
www.turbodk.dk <- de har billig rustfri hvis det skal laves i det. |
Forfatter: | Damborg [ 18 jul 2006, 06:48 ] |
Titel: | |
Har fundet en håndfuld hos Sani stål i søborg.. Ellers tak for hjælpen.. |
Forfatter: | klyfax [ 18 jul 2006, 20:49 ] |
Titel: | |
Damborg skrev: Er det en der laver landbrugs maskiner..??
Hehe ja, det er der. Men almenligt rustfrit rør er for tyndt, det afgiver varmen alt for hurtigt, og hvis du giver det powerwrap flækker pisset. Så fat i noget med noget tykkelse, 2 mm, så er du også fri for at give det powerwrap. |
Forfatter: | HenrikGM [ 18 jul 2006, 21:41 ] |
Titel: | |
klyfax skrev: Damborg skrev: Er det en der laver landbrugs maskiner..?? Hehe ja, det er der. Men almenligt rustfrit rør er for tyndt, det afgiver varmen alt for hurtigt, og hvis du giver det powerwrap flækker pisset. Så fat i noget med noget tykkelse, 2 mm, så er du også fri for at give det powerwrap. Almindeligt rustfrit stål er ikke hverken for tyndt, eller afgiver varmen for hurtigt. Er ikke mere tilbøjeligt til revne dannelse, nok tværtimod. Rørbøjninger til manifolds er gængs i 2mm gods, og det er glimrende til formålet set ud fra materialets synspunkt. LAngt bedre end sort. Der er dog nogle forhold omkring design og svejsning der gør at de fleste får bedre resultat med alm sort vvs rør. |
Forfatter: | klyfax [ 19 jul 2006, 08:20 ] |
Titel: | |
OK, ved bare hvad min manifolds bygge sagde, og han laver ikke andet end at bygge turbo sæt op til biler i sin fri tid. Endda flow messigt korrekt. Han roder også med rustfrit på arbejdet. Har heller aldrig set en manifold på noget seriøst der er bygget i tyndt rustfrit. Men jeg teknisk kender jeg ikke til rustfrit, så det kan da nok være du har ret. |
Forfatter: | HenrikGM [ 19 jul 2006, 11:48 ] |
Titel: | |
En rustfri manifold er noget dyrere, vel ~3x dyrere i materialer, og mindst 2x dyere i timeløn. Dertil kommer at det ikke bare lige er noget man klatter sammen(hvis det skal holde). Når den er bygget, så holder den tilgengæld længere end i sort, men omvendt, så holder de fleste motorer alligevel ikke en sort manifold ud før de er færdige. Så der er fin fornuft i at bruge sort til det, men man kan ikke dømme rustfrit uegnet, slet ikke. |
Side 1 af 2 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |