Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
Rekord 2.2i indsprøjtning kan den virke med platin tænding http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=1&t=16114 |
Side 1 af 1 |
Forfatter: | jens [ 21 jun 2006, 10:47 ] |
Titel: | Rekord 2.2i indsprøjtning kan den virke med platin tænding |
Min far har en 2.2i som mister gnisten efter at have kørt et øjeblik kan man montere en platin fordeler uden at få problemer med indsprøjtningen. Det skal være så billigt som muligt og vi har prøvet at låne en fordeler modul og spole fra en anden 2.2 uden succes. |
Forfatter: | VAG mekaniker [ 21 jun 2006, 11:16 ] |
Titel: | |
Tror du ikke at det er din strømfordeler/hall giver som ikke virker når den bliver varm? Det med platin tror jeg ikke du for noget godt ud af - der er en del "støj" på et platin anlæg. Så tror jeg hellere jeg ville lave en skive med 2 tænder på krumtappen og en "føler" som kan lave et firkantsignal, hvis det SKAL være billigt! Det bliver så bare lidt bøvlet når du skal just tændning.... Hvad har du målt og hvad har du skiftet/prøvet ?? |
Forfatter: | jens [ 21 jun 2006, 11:42 ] |
Titel: | |
Vi har prøvet strømfordeler med rigtigt nummer nyt modul og tændspole + en datamekaniker har målt ledningerne. Desuden har vi haft lånt styreboks og tændboksen der sidder på inderskærmen. Før det prøvede vi nyt filter og målte benzintrykket samt kontrollerede at der kom benzin nok ud af tanken. Lave noget selv gider jeg godt nok ikke bøvle med jeg har brugt rigeligt tid på at bygge spjældhuse til min v8er. Den når iøvrigt ikke at blive varm før den går i stå. Det kom fra den ene dag til den anden cirka 30 sekunder kører den så stopper den og lidt efter kan man starte den igen. |
Forfatter: | VAG mekaniker [ 21 jun 2006, 14:06 ] |
Titel: | |
Det er ikke sådan at den dør stille og roligt ?? Hvis den gør det så KUNNE det være din vandtemp giver til motorstyring der tror at den er varm og den bare mager sig selv ud for derefter at gå i stå. Bare en ide - lidt svært at sige hvad der er galt når man ikke lige står og lytter Kan du ikke tvinge luft m.m. så den feder lidt op, for så at se om den så kan holde sig kørende ?? |
Forfatter: | jens [ 21 jun 2006, 16:01 ] |
Titel: | |
Den kommer med en enkelt udsætter og så dør den fuldstænding umiddelbart efter. |
Forfatter: | VAG mekaniker [ 21 jun 2006, 18:11 ] |
Titel: | |
Og når den så er "død" kan den så gniste eller kommer der ikke benzin ud af dyserne? Kører benzin pumpen når du forsøger at starte EFTER at den har lavet udsætter og gået istå? Er der hall signal efter "dødsfald"? Vi må lige prøve at kredse dit problem lidt ind hvad virker efter dødsfald. Øhh - jeg er ikke helt med - hvorfor kommer de spjældhuse til din V8 med i fejlsøgning på en 2.2 |
Forfatter: | jens [ 22 jun 2006, 12:55 ] |
Titel: | |
Den starter umiddelbart efter igen som om intet var sket der er strøm + tryk på pumpen når den stopper. Vi har haft prøvet en fordeler med det rigtige nr uden succes da vi også havde mistanke til hall giveren. Men nu er den muligvis solgt for min far har købt en senator fra 91 og køberen skal alligevel ikke køre med le indsprøjtningen. Jeg har rigeligt med andre ting at bruge tid på da jeg har et bremseservice og masser af venner der vil have hjælp som feks at ligge en 3.2 i en vectra og tuning af en camaro det er mere spændende. Jeg håber bare min egen bil kan køre til roskilde træffet i august. |
Side 1 af 1 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |