Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
binzin og diesel turboer.. og kompresser http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=1&t=15642 |
Side 1 af 1 |
Forfatter: | Thommy [ 13 apr 2006, 14:17 ] |
Titel: | binzin og diesel turboer.. og kompresser |
hvordan er det nu det er man regner det ud hvis men tager en benzin turbo og monter på en diesel motor. om omvendt. altså hvor stor en benzin motor skal være i liter for at den passer over på en fx 4L diesel motor.... altså turboen. og lige et sidste spørgesmål. er der nogen der ved hvor stor en motor en Roots sc-14 altså diesel |
Forfatter: | Bjarki [ 13 apr 2006, 15:25 ] |
Titel: | |
Ca. dobbelt så stor turbo på en benziner som på en dieselmotor af samme størrelse. |
Forfatter: | Havneren [ 13 apr 2006, 18:01 ] |
Titel: | |
Det nytter ikke så meget at kigge på motor ccm da de i sig selv ikke siger noget. Kig i stedet på effekten. Den hænger direkte sammen med den mængde luft som turboen skal flytte og det kan du rent faktisk bruge til noget. Det næste bliver så at man kan have svært ved at vide hvor meget af turboens kapasitet er udnyttet kontra, hvor meget du vil udnytte. V/h Chr |
Forfatter: | C.Sørensen [ 13 apr 2006, 20:26 ] |
Titel: | |
hvis det er fordi du vil bygge turbo på din hj60er så er her en opskrift jeg har brugt IRL på min tidliger 60er du tager turboen fra en patrol 3.3 type 160 samt manifolden så skal du skære turbo flancen af patrol manifolden og toppen fra dit toyota forrør ud af det laver du en flance som passer på din toyota manifold osv min kørt med 1bars tryk intercooler og 1 omgang i pumpen og det kørte perfekt aldrig problemer og det køre stadig |
Side 1 af 1 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |