Powerforum
http://powerforum.dk/

Olieproblemer på ford rs-turbo
http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=1&t=15602
Side 1 af 1

Forfatter:  Anders Pedersen [ 08 apr 2006, 15:20 ]
Titel:  Olieproblemer på ford rs-turbo

Hej

Jeg tabte olietryk efter et løb - og konstaterede at min oliepumpe var gået en tur .. anden original brugt pumpe er siden kommet på .. har også skiftet krumtap og lejre .. det er også fint nok der er målt med det der "autogage"
MEN.. når motoren er kold starten den med 3bar men går ned så snart den bliver varm og til sidst lyser olielampen og den begynder at larme ..

Hvad kan der være galt ???

Forfatter:  Morten VJ [ 08 apr 2006, 15:54 ]
Titel:  Re: Olieproblemer på ford rs-turbo

Anders Pedersen skrev:
Hej

Jeg tabte olietryk efter et løb - og konstaterede at min oliepumpe var gået en tur .. anden original brugt pumpe er siden kommet på .. har også skiftet krumtap og lejre .. det er også fint nok der er målt med det der "autogage"
MEN.. når motoren er kold starten den med 3bar men går ned så snart den bliver varm og til sidst lyser olielampen og den begynder at larme ..

Hvad kan der være galt ???


Jeg vilde finde svaret i den første linie du skrev.
Prøv med en ny oliepumpe, og ikke en bedre brugt.


MVH

Morten

Forfatter:  svan [ 08 apr 2006, 16:26 ]
Titel: 

kunne også være at den taber trykket over dine hovedlejer, eller andet, der er masser af muligheder på en CVH, og så må du ikke stole på de der billige autogauge ure, kostede mig timevis af arbejde på værkstedet med udskiftning af pumper for til sidst at konstatere at det var det billige lorteur der narrede mig, disse ure er nærmest en guide for hvornår din olie den er tynd nok til at du kan trykke lidt til den, men stole på dem, det kan man ikke.
Hvad olie kører du i øvrigt på?

svan

Forfatter:  Anders Pedersen [ 08 apr 2006, 17:37 ]
Titel: 

Uha. så husker jeg forkert mht navnet .. Det er det lille stykke papir man ligger ind imellem krumtap og lejre for at se om den nu er tæt nok .. og det ser fint nok ud ..
Det med oliepumpen ku evt være svaret forstår bare ikke hvorfor den så sku komme med 3,5 bar ved kold motor og efter 5 min så er der intet og lamper og alt begynder at lyse.. Har VDO ure i så den sku være okay mht. om den viser forkert .. for hvis den var defekt så burde den vel slet ikke virke ??

Jeg har prøvet både 10/40 Duckhams og 15/40 ( 15/40 var dog kun noget billigt noget til 150kr. ) men med samme resultat .. alle jeg snakker med køre 10/40 måske man sku gå op på 10/50 eller 10/60 olie hvis den er tykkere når den bliver varm..

Nu har jeg ikke så meget forstand på lige dette spørgsmål ..da jeg ikke har åbnet sådan en motor mens den har kørt og virket .. men er vi ikke enige om at ved løfterne skal der ikke komme olie op i kanterne som et andet lille springvand.. for her tænker jeg på om det er her evt trykket forsvinder hen .. så vi snakker om anden top ???

Forfatter:  svan [ 09 apr 2006, 12:05 ]
Titel: 

hehe min fejl, troede det var dit måleur, der hed sådan, det lød nemlig uhyggeligt meget som det jeg har været igennem.
Kørte i øvrigt med Castrol RS0-40, det var den olie min lød bedst med, men den havde også nyslebet tap og næsten ny knast og løftere.


svan

Forfatter:  Anders Pedersen [ 09 apr 2006, 16:01 ]
Titel: 

svan skrev:
hehe min fejl, troede det var dit måleur, der hed sådan, det lød nemlig uhyggeligt meget som det jeg har været igennem.
Kørte i øvrigt med Castrol RS0-40, det var den olie min lød bedst med, men den havde også nyslebet tap og næsten ny knast og løftere.


svan


Hehe . Helt okay
Mine løftere, knast er næsten også nyt ( 285T2 Knast )
Mit topstykke har det fint mht. olietyve og ventiler osv... så jeg har lidt den teori at det ikke er der jeg skal lede.. men efter jeg skiftede krumtap og lejre kan der være noget der der ikke passer som jeg tror det gør ..
Nu bliver jeg itvivl - hvad tal står for hvad mht olie

Du køre med 0/40 = Er dette ikke en meget tynd olie når den bliver varm ??? bliver helt itvivl nu mht hvad det er de tal står for .. for jeg har som sagt kun broblemet når min bliver varm

Forfatter:  RSV [ 12 apr 2006, 19:00 ]
Titel: 

Din motor skal lave 1bar i tomgang ved 80C

husker ikke den helt eksagte formel for tallene i oliekoden men jo lavere det første tal er jo tyndere er din olie kold og jo størrre det andet tal er jo tykkere er din olie varm.

Jeg ville helt klart kigge på den pumpe.
køre du med standard turbo?

Side 1 af 1 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/