Powerforum
http://powerforum.dk/

olie catch tank på lupo 3l....
http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=1&t=15282
Side 1 af 1

Forfatter:  jev-3l [ 04 mar 2006, 15:29 ]
Titel:  olie catch tank på lupo 3l....

jeg har et problem på min vw lupo 3l...
sagen er den at den smider en DEL olie ud igennem udluftningen i toppen og der derfor er fyldt med olie i intercooler, spjældhus osv...

jeg vil godt have det er tørt og olie fri og har derfor tænkt mig at montere en catch tank men hvor finder jeg en færdigbygget model henne?

det skal siges jeg skruer på lupo 3l til dagligt og at de alle sammen gør det, så det er ikke fordi der er noget galt med min motor i forhold til andre.

Forfatter:  Escort 3 [ 04 mar 2006, 23:27 ]
Titel: 

de kan nu købes de fleste steder afhængigt af hvor mange indgange osv du skal bruge.

de sælger fx nogle ved www.scanturbo.dk med en indgang og en udluftning
andre steder som fx burton kan man købe med flere indgange+udluftning samt en retur til bundkar.

Forfatter:  Gæst [ 05 mar 2006, 08:42 ]
Titel: 

ok. ja den de sælger ligner meget godt det jeg leder efter... jeg har jo selvf en slange nu der går fra top og så ned på røret lige inden turbo´en...
jeg ville bare tage slangen og føre over i catch tanken og så blænde det oprindelige rør af nede ved turboen...

jeg risikere vel ikke min turbo med variabel geometri ligefrem kommer til at savne det olie vel? for jeg skal godt nok love for der kommer en del olie ud den vej....

Forfatter:  Frank_Andersen [ 10 mar 2006, 15:33 ]
Titel:  Olie

Jeg ville finde finde fejlen i stedet for at rode med en uoriginal bøtte.
Der skal da ikke komme olie ud i turboen, eller hvor det nu er.

Forfatter:  MK5 RS Turbo [ 11 mar 2006, 11:17 ]
Titel:  Re: Olie

Hvor mange KM har din bil kørt?????

Forfatter:  C.Sørensen [ 18 mar 2006, 16:42 ]
Titel: 

har lige været på kursus i de 3L motore og undskyld mig men sådan noget lort men kan nu godt lide tanken bag den motor det problem
du nævner er fordi du ikke skifter olie tit nok, olien optager vand det
er et stor problem med disse motor at har svært ved at opnå en ordenlig
arbejdes temp ham professoren der underviste sagde at olien skulle skiftes noget før altså hver 7000km men hvis de havde kørt længere
med problmet så kræver det en ny turbo mvh c.sørensen

Side 1 af 1 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/