Powerforum
http://powerforum.dk/

hybrid turbo
http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=1&t=14908
Side 1 af 1

Forfatter:  ba [ 29 jan 2006, 21:06 ]
Titel:  hybrid turbo

hybrid turbo hvad er det endelig og hvordan virker den. og har hørt man selv kan bygge den.

Forfatter:  Havneren [ 29 jan 2006, 21:29 ]
Titel: 

Nu er hybrid vel et vidt begreb, men normalt forbinder man det med en turbine og en kompressor side egentligt ikke er tiltænkt hinanden. Somregel en lidt mindre tubineside og en lidt større kompressorside end hvad fabrikkerne siger vi skal køre med. F.eks. den velkendte T3/T4 som bestør af et T3 tubinehus og et T4 kompressorhus.

Bygge det selv... Det kommer an på mange ting - Bla. hvor afvejningen sidder og om aksler passer og sådan. Taler ikke af erfaring, men som udgangespunkt kan alt jo lade sig gøre - Jeg ville nok betale mig fra det ved en proff.

V/h Chr.

Forfatter:  Saab-Daniel [ 30 jan 2006, 11:04 ]
Titel: 

Og når man forsøger at samle en turbo, bør den altid afbalanceres. Selvom delene er afbalanceret hver for sig, skal det hele afbalanceres sammen også... Det kan man ikke selv...
Daniel.

Forfatter:  Ferrari Killer [ 30 jan 2006, 16:55 ]
Titel: 

Saab-Daniel skrev:
Og når man forsøger at samle en turbo, bør den altid afbalanceres. Selvom delene er afbalanceret hver for sig, skal det hele afbalanceres sammen også... Det kan man ikke selv...
Daniel.


Det er ikke helt korrekt Daniel. :D

Når man afbalancerer en turbo i maskinen, er det i princippet selve akslen med begge skovhjul på, der skal afbalanceres. Og når man gør det, har man nogen gange hverken turbine eller kompressor hus på.

Man afbalancerer kun selve lejehuset med aksel og skovhjul!

Du kan jo også sagtens afmontere både turbine og kompressor hus, og montere det igen uden at der er behøv for afbalancering igen.

Så derfor kan man godt lave en hybrid turbo, uden at afbalancere den, hvis den er blevet det i forvejen.

Man skal bare IKKE komme til at røre sin aksel, med ret meget mere end et My tryk, for så ryger afbalanceringen!

Forfatter:  Saab-Daniel [ 31 jan 2006, 09:45 ]
Titel: 

Men for at bygge en større turbo, er vi vel enige om at skovlhjulet på kompressor siden er større end standard-delen hvis vi f.eks bygger en t03/04 hybrid ikke?? Så har du også haft skovhjulet af ;)
Selvom delene er afbalanceret tidligere individuelt, bør den (ifølge min bror der arbejder hos en cylinder-service hvor de afbalancerer turbo'er) stadig afbalanceres. Og hvorfor ikke, det koster en plov... :)
Daniel.

Forfatter:  Ferrari Killer [ 31 jan 2006, 12:06 ]
Titel: 

Saab-Daniel skrev:
Men for at bygge en større turbo, er vi vel enige om at skovlhjulet på kompressor siden er større end standard-delen hvis vi f.eks bygger en t03/04 hybrid ikke?? Så har du også haft skovhjulet af ;)
Selvom delene er afbalanceret tidligere individuelt, bør den (ifølge min bror der arbejder hos en cylinder-service hvor de afbalancerer turbo'er) stadig afbalanceres. Og hvorfor ikke, det koster en plov... :)
Daniel.


Jeg tror et eller andet sted, at vi er enige og mener det samme?! :D

Vi siger det bare på hver vores måde.....

Min påstand var bare, at man sagtens kan tage både kompressor og turbine hus af uden at det er nødvendigt at afbalancere.

Men som du selv siger, så er det jo sjældent at når vi taler hybrid at man ikke også typisk har skiftet til et større kompressor skovhjul!

Og så skal skidtet jo afbalanceres! :D

Forfatter:  Saab-Daniel [ 31 jan 2006, 15:19 ]
Titel: 

Præcis, der er jo ikke så meget at hente i større hus, uden at skifte skovlhjul ;)
Så længe vi er enige :)
Daniel.

Side 1 af 1 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/