Powerforum
http://powerforum.dk/

Den går kun på 3cylindere når den er kold
http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=1&t=14907
Side 1 af 2

Forfatter:  Anders Pedersen [ 29 jan 2006, 19:35 ]
Titel:  Den går kun på 3cylindere når den er kold

Hejza..

Hmm som over skriften siger har jeg et problem med min Golf II - årgang 83

Der er blevet skiftet -

rotor
tændrør
dæksel
tændkabler

Hvad mere kan jeg prøve mere..

Har andre haft samme problem ?? eller noget ??

Forfatter:  K-FINN [ 29 jan 2006, 19:38 ]
Titel: 

Det kan også være en brændt ventil.
MVH Finn

Forfatter:  Havneren [ 29 jan 2006, 21:23 ]
Titel: 

En sprunget toppakning så der ligger vand i den ene cylinder. SLET ikke utænkeligt...

Vh Chr

Forfatter:  Anders Pedersen [ 29 jan 2006, 23:33 ]
Titel: 

Havneren skrev:
En sprunget toppakning så der ligger vand i den ene cylinder. SLET ikke utænkeligt...

Vh Chr


Hmm. . Vil den så ikke også bruge vand ?? og olie ??

Og kan den efter den er blevet varm godt finde ud af at køre på alle 4 hvis det er ??

Forfatter:  Anders Pedersen [ 29 jan 2006, 23:36 ]
Titel: 

Finn Tolstrup Pedersen skrev:
Det kan også være en brændt ventil.
MVH Finn


Hvis den er brændt vil den så efter et stykke tid virke ..

Hvis jeg tænder motoren lader den stå 3-4 min i tomgang ( Evt. gi lidt gas ) stopper den og starter igen så kan den godt finde på at gå på alle 4

Under kørsel kan den finde på sådan at hugger engang og så ikke mere så går der måske et par km så kommer der er hug og så er der måske ik noget de næste 100 km..

MEGET MÆRKELIG FEJL - SMILER

Tænkte på om det kunne være selve tændspolen som er røget en tur ??

Forfatter:  grydesvamp [ 30 jan 2006, 19:11 ]
Titel: 

hah har haft samme fejl på min gamle lada! og min fejl lå i platinerne.. første gang var det kabelskoen der rørte platin huset (den plastic dims der skulle holde den fast sad lidt løs).. næste gang problemet opstod var ejg virkelig ved ar rykke håret af mig selv (ålborg kl kvart i 8 tirsdag morgen på en stor vej!) fik rykket bilen ind til siden og gik på arbejde..
fandt senere ud af at ledningen til platinerne var slidt igennem pga nærkontakt med akslen... skiftede den.. og voila den startede i første hug og kørte som en drøm!.. btw husk at skifte kondensator sammen med. så er du sikker på at det er i orden..

Forfatter:  djgutti [ 30 jan 2006, 20:42 ]
Titel: 

He he kondensator og platiner.. hva pokker Svamp kører du med en yamaha 4g motor i den gamle gryde ;) he he

Forfatter:  K-FINN [ 30 jan 2006, 21:40 ]
Titel: 

Ja eller hvis den står lidt på, kan den godt komme med når ventiler bliver varme.
MVH Finn

Forfatter:  Havneren [ 30 jan 2006, 21:52 ]
Titel: 

Anders Pedersen skrev:
Havneren skrev:
En sprunget toppakning så der ligger vand i den ene cylinder. SLET ikke utænkeligt...

Vh Chr


Hmm. . Vil den så ikke også bruge vand ?? og olie ??

Og kan den efter den er blevet varm godt finde ud af at køre på alle 4 hvis det er ??


Jo... Den skal bruge lidt vand så.

Den vil kører helt almindeligt når den har kørt lidt. Hvis du skruer tændrørene ud skal du kunne se at den cylinder der får lidt vand vil tændrøret have en lidt lysere farve.

V/h Chr

Forfatter:  grydesvamp [ 31 jan 2006, 07:44 ]
Titel: 

djgutti skrev:
He he kondensator og platiner.. hva pokker Svamp kører du med en yamaha 4g motor i den gamle gryde ;) he he


det er da ÿber geil at køre olt style.. ! øhh eller er det?! nej har fået nok af de platiner går over til ms...!

Side 1 af 2 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/