Hej gutter
Jeg har sat elektronisk tænding på min Opel Rekord 2.0 fra en 2 år nyere rekord og er lidt i tvivl om det kun er tændings modulet der skal have direkte 12v og så tændspolen kl. 15 over den formodstand der sidder i ledningsnettet ved platin-tænding. der ligger ca 8.5-9 volt på klemme 15 og den får en meget svag tænding (går nemt istå) hvis jeg tænder blæser/bagrude m.m.
jeg har taget tændspolen med fra det elektroniske tændingsanlæg.
min spændning på batteri er 13.8 volt når startet med lys. med alle strømforbrugere tændt falder jeg til ca 13 volt. Jeg har helt nyt Batteri og den lader som den skal.
Bosch Tændspole uden/over formodstand ?
Redaktør: Moderatorer
-
Morten B
- Medlem
- Indlæg: 115
- Tilmeldt: 07 jul 2003, 22:02
- Geografisk sted: Sydsjælland, Næstved
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Modulet skal ikke over formodstanden. men skal have tændings + direkte.
Spolen skal måske have en formodstand, men det kommer an på modulet.
Generelt hvis modulet er stort og klodset, så kræver tændspolen en formodstand.
Hvis modulet er lavet af plastic, og er skruet- nittet på en alu køleplade.
Så skal spolen ikke have en formodstand.
MVH
Morten
Spolen skal måske have en formodstand, men det kommer an på modulet.
Generelt hvis modulet er stort og klodset, så kræver tændspolen en formodstand.
Hvis modulet er lavet af plastic, og er skruet- nittet på en alu køleplade.
Så skal spolen ikke have en formodstand.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
Morten B
- Medlem
- Indlæg: 115
- Tilmeldt: 07 jul 2003, 22:02
- Geografisk sted: Sydsjælland, Næstved