Powerforum
http://powerforum.dk/

mangler olietryk
http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=1&t=14746
Side 1 af 1

Forfatter:  rogengell [ 14 jan 2006, 09:03 ]
Titel:  mangler olietryk

min mazda 626 ge 1.8L mangler olietryk i tomgang.
har kikket i Haynes håndbog efter er form for trykholderventil på
olietryk's pumpen men fandt ingen. før jeg skiller maskinen ad vil jeg lige høre om der er nogle gode forslag til hvor fejlen kunde ligge :roll:

Forfatter:  Morten VJ [ 14 jan 2006, 09:39 ]
Titel: 

Nye lejer og en ny olie pumpe så er det problem nok løst.
En tykkere olie kan også afhjælpe problemet, men er ikke en langsigtet løsning.
Dette er under forudsætning at motoren ikke har en kendt svaghed med at en bestemt komponent bryder sammen.

MVH

Morten

Forfatter:  Transitfar [ 14 jan 2006, 10:28 ]
Titel: 

Men.. har du målt olietrykket???
Eller er det "bare" olietrykskontrollampen, der blinker??? I så fald kunne det jo være olietrykskontakten, der blot skal skiftes.

Forfatter:  rogengell [ 14 jan 2006, 10:46 ]
Titel: 

har haft manometer på men kan ikk huske hvad det viste.
hvad skal der være af tryk i bar.

Forfatter:  Transitfar [ 14 jan 2006, 11:02 ]
Titel: 

rogengell skrev:
hvad skal der være af tryk i bar.
Det kan du læse i Haynes.... :wink:
Mener, at det er ca 2,5 - 3 bar i tomgang, og så max 5 ved fx 4000 rpm

VH Lars

Forfatter:  rogengell [ 14 jan 2006, 11:20 ]
Titel: 

har lige prøvet der var ca 1 bar når den er varm. men der var 3 bar da jeg startede altså i kold tilstand.
der er castrol gtx 15/40 olie på.

Forfatter:  Saab-Daniel [ 14 jan 2006, 12:43 ]
Titel: 

Jeg ved at min skal levere 2.7 bar's tryk ved 2000 rpm, hvis det hjælper dig noget.
Daniel
saab 900 T8

Forfatter:  Bay [ 14 jan 2006, 20:13 ]
Titel: 

Hej!

1 bar burde være okay når bilen går i tomgang når den er driftsvarm.

Har haft nogle biler som kun havde 0,5 bars olietryk i driftsvarm tilstand uden det var et problem, men de havde så omkring de 3 bar når olien var kold.
Olietrykket skal generelt ikke være ret højt på en std. motor når motoren er blevet driftsvarm.

Prøv at skifte din olietrykskontakt først.
Du kan jo bare sammenligne den olietryks måling du har taget med de data der står i Haynes bogen. Så ved du da om det er galt eller ej!

Mvh Bay

Forfatter:  rogengell [ 16 jan 2006, 18:35 ]
Titel: 

problemet er ikk at olielampen men ventilerne spiller meget når den er varm. hvad med en "trykholderventil" er der ikke sådan en.
kan ikk se noget i håndbogen?

Side 1 af 1 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/