forskellen på en doch og en zetec
Redaktør: Moderatorer
-
Minilars
- Mester Medlem
- Indlæg: 837
- Tilmeldt: 06 okt 2003, 18:40
- Geografisk sted: Midt og syd sjælland. ( Rønnede)
- Kontakt:
forskellen på en doch og en zetec
jeg har altid troet at en rs 2000 var en 2,0 zetec men ved nu at det er en doch..
hvad er forskellen på det de maskiner... hvilken er bedst til tuning
er der noget der passer over på hinanden.. feks toppen.. kan man lægge en rs 2000 top på en zetec??
hvad med manifoldene.. passer de på hinanden???
hvad er forskellen på det de maskiner... hvilken er bedst til tuning
er der noget der passer over på hinanden.. feks toppen.. kan man lægge en rs 2000 top på en zetec??
hvad med manifoldene.. passer de på hinanden???
Venlig hilsen Lars
Gott liebt den Ladedruck
Drømmen er en V8 i en Capri, så får man både lyden og udseendet.
Rs turbo 1,9 LT www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=14634
VW T4 Supervan
www.lej-en-racer.dk
Gott liebt den Ladedruck
Drømmen er en V8 i en Capri, så får man både lyden og udseendet.
Rs turbo 1,9 LT www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=14634
VW T4 Supervan
www.lej-en-racer.dk
-
Minilars
- Mester Medlem
- Indlæg: 837
- Tilmeldt: 06 okt 2003, 18:40
- Geografisk sted: Midt og syd sjælland. ( Rønnede)
- Kontakt:
man bliver klogere og klogere.. fair nok det er en doch eller dohc..
men kun en 8V.. det er kun rs 2000 der har 16ventiler... har jeg ret??
men kun en 8V.. det er kun rs 2000 der har 16ventiler... har jeg ret??
Venlig hilsen Lars
Gott liebt den Ladedruck
Drømmen er en V8 i en Capri, så får man både lyden og udseendet.
Rs turbo 1,9 LT www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=14634
VW T4 Supervan
www.lej-en-racer.dk
Gott liebt den Ladedruck
Drømmen er en V8 i en Capri, så får man både lyden og udseendet.
Rs turbo 1,9 LT www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=14634
VW T4 Supervan
www.lej-en-racer.dk
-
jesnielsen
- Nyt Medlem
- Indlæg: 30
- Tilmeldt: 07 feb 2004, 18:46
- Geografisk sted: midtsjælland/ringsted
- Shelby 500
- Senior Medlem
- Indlæg: 323
- Tilmeldt: 18 feb 2004, 09:45
- Geografisk sted: kbh
-
Jakob Hansen
- Mester Medlem
- Indlæg: 533
- Tilmeldt: 21 nov 2003, 18:47
- Geografisk sted: Kgs. Lyngby
- Kontakt:
-
MØFFE(uden login)
of forvirringen er komplet. jeg trode faktisk at der var flere der havde styr på det.. men DOHC er jo noget der står for Dobbelt Over Head Camshafts. oversat ti dansk dobbelt overliggende knastaksler. og det har både sierra´s 2,0 8V maskine og escors RS2000 MKV-VII og alle Zetec maskinerne.
en sierra 8V maskine hedder N9C og den sidder som 8V i bla galaxy,transit og scorpio. den kan også fås som 16V i galaxy og scorpio. og der er også lavet en 2,3 version med 16V i galaxy og scorpio. alle er med knastkæde. der er kun små ændringer som gør dem forskellige. 3
en Zetec er jo også en DOHC 16V om det så står der eller ej. men har intet tilfælles med en N9C motor. ikke så vidt jeg ved.
en sierra 8V maskine hedder N9C og den sidder som 8V i bla galaxy,transit og scorpio. den kan også fås som 16V i galaxy og scorpio. og der er også lavet en 2,3 version med 16V i galaxy og scorpio. alle er med knastkæde. der er kun små ændringer som gør dem forskellige. 3
en Zetec er jo også en DOHC 16V om det så står der eller ej. men har intet tilfælles med en N9C motor. ikke så vidt jeg ved.
-
møffe
- Mester Medlem
- Indlæg: 2507
- Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
- Geografisk sted: i midten af midtjylland
står der zetec på ST motoren?? jeg kan ikke lige huske det. jeg fatter heller ikke at de har brugt en volvo maskine når mazda har en fin trykladet 2,3 R4 motor i deres mazda6. og der eftersigende kommer en mazda3 med en 2,0 med turbo.. men der er sikkert en mening med galskaben. durateq som der står på fords nyere motore stammer fra mazda. det er altsammen så vidt jeg husker men kan naturligvis tage fejl.
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
-
nibdk
- Medlem
- Indlæg: 196
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Frederikssund
Her er hvad jeg husker af Fords motorhistorie i grove træk.
I 70érne kom OHC/Pinto og derefter i 80´erne CVH motorerne
I 1991, kom de nye flerventilede motorer og dem kaldte Ford Zetec.
I 2004 kom de 4 cylindrede til at hedde Duratec, som V6 modellerne havde heddet nogle år.
DOHC blev først benyttet om de 16 ventilede OHC modeller og er siden benyttet til 16V modellerne.
Den nye ST hedder Duratec.
I 70érne kom OHC/Pinto og derefter i 80´erne CVH motorerne
I 1991, kom de nye flerventilede motorer og dem kaldte Ford Zetec.
I 2004 kom de 4 cylindrede til at hedde Duratec, som V6 modellerne havde heddet nogle år.
DOHC blev først benyttet om de 16 ventilede OHC modeller og er siden benyttet til 16V modellerne.
Den nye ST hedder Duratec.
