Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
forskellen på en doch og en zetec http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=1&t=14597 |
Side 1 af 5 |
Forfatter: | Minilars [ 28 dec 2005, 22:22 ] |
Titel: | forskellen på en doch og en zetec |
jeg har altid troet at en rs 2000 var en 2,0 zetec men ved nu at det er en doch.. hvad er forskellen på det de maskiner... hvilken er bedst til tuning er der noget der passer over på hinanden.. feks toppen.. kan man lægge en rs 2000 top på en zetec?? hvad med manifoldene.. passer de på hinanden??? |
Forfatter: | Minilars [ 28 dec 2005, 22:29 ] |
Titel: | |
man bliver klogere og klogere.. fair nok det er en doch eller dohc.. men kun en 8V.. det er kun rs 2000 der har 16ventiler... har jeg ret?? |
Forfatter: | jesnielsen [ 28 dec 2005, 22:34 ] |
Titel: | |
en rs2000 doch er samme type motor som der ligger i sierra2.0doch og ja den er 16ventilet, og med kæde, Tror ik doch(rs) og zetec passer dele sammen hva der er bedst at tune på, ved jeg ik men i england kan man da finde nogen der laver en del hk på begge typer motorer. |
Forfatter: | Shelby 500 [ 29 dec 2005, 01:29 ] |
Titel: | |
Rs2000 er den samme som sierra - der er endda en på fordklub.dk der har sat en rs2000 top på sin sierra (doch) - |
Forfatter: | Jakob Hansen [ 29 dec 2005, 07:33 ] |
Titel: | |
For at forvirre endnu mere, så hed de første Zetec maskiner også DOHC. På min Escort Sport fra 12/1994, står der DOHC på ventildeklset - selvom det jo i alm. tale er en Zetec. |
Forfatter: | MØFFE(uden login) [ 29 dec 2005, 08:13 ] |
Titel: | |
of forvirringen er komplet. jeg trode faktisk at der var flere der havde styr på det.. men DOHC er jo noget der står for Dobbelt Over Head Camshafts. oversat ti dansk dobbelt overliggende knastaksler. og det har både sierra´s 2,0 8V maskine og escors RS2000 MKV-VII og alle Zetec maskinerne. en sierra 8V maskine hedder N9C og den sidder som 8V i bla galaxy,transit og scorpio. den kan også fås som 16V i galaxy og scorpio. og der er også lavet en 2,3 version med 16V i galaxy og scorpio. alle er med knastkæde. der er kun små ændringer som gør dem forskellige. 3 en Zetec er jo også en DOHC 16V om det så står der eller ej. men har intet tilfælles med en N9C motor. ikke så vidt jeg ved. |
Forfatter: | duckstar [ 29 dec 2005, 08:33 ] |
Titel: | |
Jeg har heller aldrig fattet Zetec begrebet. Senest bruger Ford det i Focus, hvor motoren reelt er en Volvo 5 benet 20v med turbo.. |
Forfatter: | møffe [ 29 dec 2005, 09:49 ] |
Titel: | |
står der zetec på ST motoren?? jeg kan ikke lige huske det. jeg fatter heller ikke at de har brugt en volvo maskine når mazda har en fin trykladet 2,3 R4 motor i deres mazda6. og der eftersigende kommer en mazda3 med en 2,0 med turbo.. men der er sikkert en mening med galskaben. durateq som der står på fords nyere motore stammer fra mazda. det er altsammen så vidt jeg husker men kan naturligvis tage fejl. |
Forfatter: | nibdk [ 29 dec 2005, 10:04 ] |
Titel: | |
Her er hvad jeg husker af Fords motorhistorie i grove træk. I 70érne kom OHC/Pinto og derefter i 80´erne CVH motorerne I 1991, kom de nye flerventilede motorer og dem kaldte Ford Zetec. I 2004 kom de 4 cylindrede til at hedde Duratec, som V6 modellerne havde heddet nogle år. DOHC blev først benyttet om de 16 ventilede OHC modeller og er siden benyttet til 16V modellerne. Den nye ST hedder Duratec. |
Forfatter: | duckstar [ 29 dec 2005, 10:28 ] |
Titel: | |
Sorry, ja jeg kiggede lige i Bilmagasinet igen, og på plastskjoldet over motoren står der Duratec ST |
Side 1 af 5 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |