Powerforum
http://powerforum.dk/

Vil ikke starte...
http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=1&t=14581
Side 1 af 1

Forfatter:  Gæst [ 26 dec 2005, 14:36 ]
Titel:  Vil ikke starte...

Hej...

Jeg har lige købt mig en Celica GT4 fra 88.
Den har kørt fint fra jeg fik den (Fredag), men igår da jeg havde kørt en tur stillede jeg den lige for at køle lidt af hvorefter den gik ud.
Så prøvede jeg at starte den igen, men den ville kun starte med hjælp af startkabler og en anden bil.

Så tænkte jeg at jeg ville køre en tur for at få ladet lidt på batt., men det virkede åbentbart ikke, for når jeg f.eks bremsede blev lygterne svaere og radioen gik ud.

Tager jeg helt fejl hvis jeg mener at bilen ikke ville kune køre med en defekt generator, da benzinpumpen osv. jo skal have noget strøm?

Jeg kørte igår fra haslev til københavn uden stop og da jeg prøvede at starte den igen efter jeg var kommet frem, gad den stadig ikke :x

Så indtil videre kører jeg rundt med et ekstra batt i bagsmækken som jeg "lige" hiver frem når jeg skal have startet bilen...

Det skal lige siges at batteriet er helt nyt!!!

Håber der er nogen der kan hjælpe mig, da det er mega ærgeligt at have en lækker ny bil som ikke kan starte :(

På forhånd tak

Olivier

Forfatter:  Olivier [ 26 dec 2005, 14:38 ]
Titel: 

hov, glemte vist at logge ind inden jeg skrev indlægget...
Sorry...

"Tager jeg helt fejl hvis jeg mener at bilen ikke ville kune køre med en defekt generator, da benzinpumpen osv. jo skal have noget strøm?" -jeg glemte lige at "og batteriet er fladt"

Forfatter:  Transitfar [ 26 dec 2005, 14:46 ]
Titel: 

Dårlige forbindelser omkring batteriets polsko.
Du siger jo netop, at batteriet er helt nyt (hvorfor er det egentlig det??), og så kunne man sagttens tænke sig, at det er "kikset" med at få en ordentlig forbindelse ved polskoene.

En anden mulighed er, at generatoren slet ikke lader det, den skal. Prøv at måle med et voltmeter - mens motoren er igang - på batteriets poler.
Spændingen skal være over ca. 13.2 volt.

VH Lars

Forfatter:  Olivier [ 26 dec 2005, 14:52 ]
Titel: 

ok, tak, det prøver jeg...

Ihh hvor kunne det dog være lækkert hvis man havde en garage eller bare et halvtag, så man ikke skulle stå udenfor i snevejr og rode med bil... :?

Forfatter:  Olivier [ 26 dec 2005, 15:28 ]
Titel: 

Så har jeg været ude og måle...

Først målte jeg ved polskoene og det viste ca 12,65
Derefter målte jeg ved generatoren og det viste også ca 12,65

Hvad kan man konkludere ud fra det?

Er generatoren gammel og træt eller?

Forfatter:  Morten VJ [ 26 dec 2005, 16:17 ]
Titel: 

Olivier skrev:
Så har jeg været ude og måle...

Først målte jeg ved polskoene og det viste ca 12,65
Derefter målte jeg ved generatoren og det viste også ca 12,65

Hvad kan man konkludere ud fra det?

Er generatoren gammel og træt eller?

Den gode nyhed er at forbindelse mellem generator, og batt + er god.
Den dårlige er et generatoren ikke har det særligt godt.
Dette betinget af at stelforbindelserne er ok.
Mål spændings fald. er det mere end på 5% er de dårlige.
Dvs sæt voltmetret på generator huset, og stelpolen på batteriet.
Måler du mere end 0,6 volt så har du problemer.

MVH

Morten

Forfatter:  grydesvamp [ 27 dec 2005, 12:03 ]
Titel: 

en alm bil gennerator lader den ikke 14,4 volt ved 2500omd ca ?
menes jeg da at huske da den gamles stod af (vw passat 1,8mono) vi kom kun lige ind på falck stationen da den gik ud. og da vi fik den startet igen var der omkring 10volt spænding over polerne...

Forfatter:  Escort 3 [ 27 dec 2005, 16:28 ]
Titel: 

grydesvamp skrev:
en alm bil gennerator lader den ikke 14,4 volt
Det kommer vel an på hvilken spændingsregulator den bruger...

Forfatter:  Bror Fusk [ 27 dec 2005, 20:58 ]
Titel: 

som tommelfinger regel siger man som regel altid 14,4 volt

Forfatter:  uno [ 28 dec 2005, 23:14 ]
Titel: 

14.4 er absolut max grænse der er mange biler der kører med spændingsrælæer der ikke går så langt op....der er også en risiko for at koge batteriet ved 14.4... altså at det vil kræve efterfyldning med vand af og til.

sidste model mazda 626 havde det problem at pærerne ikke havde en ret god leve tid, og at batterierne blev tørre -trængte alvorligt til vand når bilen havde kørt 15k og kom til service

Side 1 af 1 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/