Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 12:06

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 19 dec 2005, 12:31 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 12 jan 2005, 22:43
Indlæg: 329
Hej alle sammen!

Nu har jeg efterhånden brugt en del timer på at lokalisere fejlen på en kammis problem med manglende varme i kabinen.
Jeg har kastet emnet op to gange på www.vagcars.dk men har endnu ikke fået et brugbart råd.
Bilen er en G3 90hk TDI fra '95 med motorkode 1Z, jeg har skiftet termostat og vandpumpe på mistanke om manglende cirkulation eller en termostat som havde sat sig, jeg har også haft vandslangen på varmeapparatet for at checke gennemgang, og kablerne er checket for at se om spjældende kører, virker også, jeg ville gerne undgå at skifte varmelegeme, da det er en halvstor operation på sådan en wun, men gør det naturligvis hvis ikke det kan være anderledes.
Motoren bliver i øvrigt fint driftvarm.

håber der er nogen som har en god ide.


svan

_________________
Nu: Golf 3 TDI med BOV og box
Før: MK3 XR3I med turbo og SYN


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 dec 2005, 16:24 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 dec 2003, 13:34
Indlæg: 732
Geografisk sted: Malmö
Varmeelementet er vel ikke stoppet/blokkeret af ..?

_________________
Smøring er ALT!

"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."

- Mikhail Timofeevich Kalashnikov


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 dec 2005, 17:24 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 21:06
Indlæg: 1901
Geografisk sted: Horsens
svan skrev:
jeg har også haft vandslangen på varmeapparatet for at checke gennemgang

Men det er desv. ikke nok, at der er "gennemgang" i varmeapparatet, det skal være fuldstændig fri for enhver form for modstand.
Det kan du faktisk bedst kontrollere ved at prøve at blæse med munden i et nyt varmeapparat, og derefter prøve at blæse tilsvarende i det gamle varmeapparat.
Hvis du kan mærke den mindste forskel i modstand, så bliver du efter min mening nødt til at skifte varmeapparatet, for at få varmen tilbage i bilen.

Jeg har prøvet det et par gange på fx Sierra, og jeg bliver stadig forbavset over, hvor stor betydning selv en minimal modstand i varmeapparatet egentlig betyder.

_________________
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 48 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team