Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
start problemer diesel http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=1&t=14490 |
Side 1 af 1 |
Forfatter: | Tha PAC [ 16 dec 2005, 16:29 ] |
Titel: | start problemer diesel |
Jeg har en diesel bil der ikk vil starte når den er kold. ER den varm, bare lidt varm kan den sagtens starte Jeg har ikk den store forstand på diesel biler, men forvarmer releet slår godt nok til og der kommer strøm ned til gløde rørene. Har også prøvet at sætte en ledning fra batt. direkte til gløde rørene uden held. Der er ingen luft i systemet, er luftet ud flere gange Sprøjter du lidt benzin/diesel start i indsugningen starter den fint, og kører uden problemer overhovedet der efter. Så var det jeg tænkte om det kunne være Gløde rørene der er dårlige, og om man så bare kan skifte dem ud ??? Det er forresten en PUG 106 XRD |
Forfatter: | Lars PH [ 16 dec 2005, 17:23 ] |
Titel: | |
det kunne meget godt lyde som et par gløde rør som er slidt de holder ikke evigt sådan nogle |
Forfatter: | hYe [ 16 dec 2005, 18:00 ] |
Titel: | |
Nu ved jeg ikke om din bil køre med elektronisk diesel kontrol, men hvis den ikke gør det, så skal der være en forstiller..(ved ikke lige om der er stavet rigtigt ) Den skal give en federe blanding under koldstart... Men ellers er gløderør et godt bud... Hvad årgang er din bil? |
Forfatter: | uno [ 16 dec 2005, 23:10 ] |
Titel: | |
du skriver at du starter fint hvis du sprøjter lidt diesel i indsugningen så jeg tro det er en lille utæthed der gør a dieselen render fra pumben. Du skriver ikke hvad det er for en vogn så det gør det svært at hjælpe men pas meget på med at sætte kabel direkte fra batteriet da en del gløderør er lavet til en lavere spænding så de brænder af ved 12volt. Få målt dit ampere forbrug og forsynings spænding ved gløderør. det tager ikke mange minutter, og det er hårdt for både starter og motor at den ikke får hvad den skal. |
Forfatter: | JPP [ 17 dec 2005, 00:51 ] |
Titel: | Re: start problemer diesel |
Tha PAC skrev: Jeg har en diesel bil der ikk vil starte når den er kold.
ER den varm, bare lidt varm kan den sagtens starte Jeg har ikk den store forstand på diesel biler, men forvarmer releet slår godt nok til og der kommer strøm ned til gløde rørene. Har også prøvet at sætte en ledning fra batt. direkte til gløde rørene uden held. Der er ingen luft i systemet, er luftet ud flere gange Sprøjter du lidt benzin/diesel start i indsugningen starter den fint, og kører uden problemer overhovedet der efter. Så var det jeg tænkte om det kunne være Gløde rørene der er dårlige, og om man så bare kan skifte dem ud ??? Det er forresten en PUG 106 XRD En nem måde at tjekke det på er også blot at pille alle ud og forbinde dem på hjorden med stel. Så skal de virke. Men jeg er enig med uno - jeg tror ikke det er dine gløderør. Har samme problem med min 405 diesel. Troede også det var gløderørene. Men her har det vist sig at den trækker meget meget lidt falsk luft ind ved et par af returslangerne på dyserne (slidte ved bøjningerne på dyserne). Det betyder at når bilen har stået 4-5 timer så er der lidt luft i systemet. Den prutter og hakker indtil der er ren diesel i systemet og starter (det kan tage lang tid ). Pas på med at forvarme for meget med dieselstart da den kan tændingsbanke helt vildt hvis gløderørene er for røde. Prøv at tjekke dine gløderør først som beskrevet. Hvis det ikke var dem tror jeg du alligevel har luft i systemet. |
Forfatter: | Tha PAC [ 17 dec 2005, 18:18 ] |
Titel: | |
Efter rørene blev skiftet, så startede bilen igen ved at forvarme normalt, og det var da den nok ikk bliver meget koldere, altså her lige over middag, og den havde ikke været i gang i flere døgn. Så det var skam rørene den var gal med. |
Side 1 af 1 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |