Afbalancering af wankel-motor dele i DK

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Syntax
Junior Medlem
Indlæg: 48
Tilmeldt: 06 sep 2004, 11:50

Afbalancering af wankel-motor dele i DK

#1 Indlæg af Syntax »

Er der nogen i dk som kan afbalancere kontravægt, rotorer og eccentric shaft (krumtap) til en (13B) wankelmotor?
Brugeravatar
Wankel
Mester Medlem
Indlæg: 1425
Tilmeldt: 27 mar 2005, 23:33
Geografisk sted: Fårup i den umiddelbare nærhed af Hobro
Kontakt:

#2 Indlæg af Wankel »

Ikke hvad jeg ved af.
Mazdatrix i Californien gør det for et par hundrede dollars, men fragt er pissedyrt.
Hvad har du gang i ???
Syntax
Junior Medlem
Indlæg: 48
Tilmeldt: 06 sep 2004, 11:50

#3 Indlæg af Syntax »

Jeg overvejer renesis rotorer+stat gear men med S4 kontravægt, da renesis kontravægt efter sigende ikke kan være der pga kæden til oliepumpen.
martin306xsi
Mester Medlem
Indlæg: 633
Tilmeldt: 06 jun 2004, 01:57
Geografisk sted: Roskilde

#4 Indlæg af martin306xsi »

Det gør det hele lidt nemmer hvis du skriver hvor i landet!
Mvh Martin
Brugeravatar
Shelby 500
Senior Medlem
Indlæg: 323
Tilmeldt: 18 feb 2004, 09:45
Geografisk sted: kbh

#5 Indlæg af Shelby 500 »

hm - hvad er mål på de dele...kan da høre ude på jobbet om de kan..? -

evt nogle billeder med en linial?? :)
RS-
Brugeravatar
Wankel
Mester Medlem
Indlæg: 1425
Tilmeldt: 27 mar 2005, 23:33
Geografisk sted: Fårup i den umiddelbare nærhed af Hobro
Kontakt:

#6 Indlæg af Wankel »

Syntax skrev:Jeg overvejer renesis rotorer+stat gear men med S4 kontravægt, da renesis kontravægt efter sigende ikke kan være der pga kæden til oliepumpen.


Haha Alex er det dig :?:

Vær opmærksom på at Renesis rotorer skal have fræset Apex-seal(stempelring for de uindvidede) rillen op til 2mm.
Renesis apex-seals er ikke udviklet til at køre forbi en periferi port udstødnings kanal og vil flexe for meget ved høje omdrejninger med dertil hørende motorhavari til følge.
Det er nu ikke noget problem, jeg kan fixe rillen for dig.

Derfor er det ikke nødvendigt at købe Renesis apex-seals, men du kan bruge dem der følger med renoveringskittet fra Rotary Aviation.
Syntax
Junior Medlem
Indlæg: 48
Tilmeldt: 06 sep 2004, 11:50

#7 Indlæg af Syntax »

Det gør det hele lidt nemmer hvis du skriver hvor i landet!

Hvis alternativet er at sende det til USA med uhyrlige fragtomkostninger til følge. tror jeg at et hvilket som helst sted i DK vil være at foretrække :) Men hvis det gør en forskel er det i Randers.
hm - hvad er mål på de dele...kan da høre ude på jobbet om de kan..?

hmm, Rotoreren ser ca. sådan her ud :
http://www.3rotor.com/images/fc_rx7_bui ... otor_4.jpg
Dem er der 2 af, og krumtappen går så igennem centrum på de 2, du kan skimte den for neden i billedet.
Haha Alex er det dig?

Yep! :) Og jeg er klar over det med apex seals, jeg vil bruge de 2mm jeg har, og så få fræset rillen større - hvis du kan gøre det ville det være perfekt! Skal dog stadigt finde ud af hvad jeg gør med kontravægt. Har 2 stk S4, så ville være godt hvis man kunne få den tilpasset renesis rotor-vægten.
Brugeravatar
Shelby 500
Senior Medlem
Indlæg: 323
Tilmeldt: 18 feb 2004, 09:45
Geografisk sted: kbh

#8 Indlæg af Shelby 500 »

*print* og de skal se.....jeg vender lige tilbage... :wink:
RS-
Syntax
Junior Medlem
Indlæg: 48
Tilmeldt: 06 sep 2004, 11:50

#9 Indlæg af Syntax »

*print* og de skal se.....jeg vender lige tilbage...

takker! :)
martin306xsi
Mester Medlem
Indlæg: 633
Tilmeldt: 06 jun 2004, 01:57
Geografisk sted: Roskilde

#10 Indlæg af martin306xsi »

Har du prøvet at snakke med Rene fra Randers cylinderservice?
Mvh Martin
Besvar