olietryk på en galf gtd??

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Minilars
Mester Medlem
Indlæg: 837
Tilmeldt: 06 okt 2003, 18:40
Geografisk sted: Midt og syd sjælland. ( Rønnede)
Kontakt:

olietryk på en galf gtd??

#1 Indlæg af Minilars »

er der nogen der ved hvordan det hænger sammen med de 2 følere??

kører de i serie eller??

hvor er det bedst at tage olietrykket til mit ur... på oliefilteret eller i enden af topstykket??
Venlig hilsen Lars

Gott liebt den Ladedruck
Drømmen er en V8 i en Capri, så får man både lyden og udseendet.
Rs turbo 1,9 LT www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=14634
VW T4 Supervan
www.lej-en-racer.dk
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#2 Indlæg af Havneren »

Hehe.... Nååååå... Larmer summeren i instrumentet når du piller den ene føler fra? Og nå... hjælper det ikke noget at give den konstant stel eller isolere den fra stel?

Mit tryk ur havde jeg siddende ved olie filteret, men mest korrekt er det nok at have det siddende i enden af toppen da trykket er lavest her.

V/h Christian
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#3 Indlæg af Havneren »

Har du luret det Lars?
Wildert
Mester Medlem
Indlæg: 1673
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Nær Roskilde
Kontakt:

#4 Indlæg af Wildert »

Sensoren ved filteret måles der kun på ved over 2000 rpm - den klikker ved noget med 1,2-1,5 bar eller sådan noget. Så over 2000 rpm og under nævnte tryk gør at summeren går på.
Under 2000 rpm er den sensor slet ikke i brug - her er det kun den i toppen. Den får olielampen til at blinke hvis den ikke klikker (ikke noget summen altså) - mener at dens værdi er noget i retning af 0,5 bar eller sådan noget.

Jeg har olietrykket på nede ved pumpen, men har også en transducer monteret i topstykket - så kan jeg skifte mellem de to med en kontakt ved siden af instrumentet - paranoia er godt.
Der er i øvrigt temmeligt stor forskel på trykket mellem de to steder - men det antyder brugen af kontakter med to forskellige værdier jo også.
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally
Minilars
Mester Medlem
Indlæg: 837
Tilmeldt: 06 okt 2003, 18:40
Geografisk sted: Midt og syd sjælland. ( Rønnede)
Kontakt:

#5 Indlæg af Minilars »

så hvis den summer nogen gange uden grund er det den på oliefilteret den er gal med??

når motoren er kold kan den sådan uden videre finde på at begynde at summe og blinke.. men mit olietryks ur der måler i toppen viser over 5 bar hele tiden..

men det er kun når den er kold... hvis føleren på oliefilteret er den eneste der kan summe må det jo være den...
Venlig hilsen Lars

Gott liebt den Ladedruck
Drømmen er en V8 i en Capri, så får man både lyden og udseendet.
Rs turbo 1,9 LT www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=14634
VW T4 Supervan
www.lej-en-racer.dk
Wildert
Mester Medlem
Indlæg: 1673
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Nær Roskilde
Kontakt:

#6 Indlæg af Wildert »

Minilars skrev:så hvis den summer nogen gange uden grund er det den på oliefilteret den er gal med??

når motoren er kold kan den sådan uden videre finde på at begynde at summe og blinke.. men mit olietryks ur der måler i toppen viser over 5 bar hele tiden..

men det er kun når den er kold... hvis føleren på oliefilteret er den eneste der kan summe må det jo være den...


Well - det kan jo være kredsløbet i instrumentet/buzzerdelen den er gal med - men ja, kontakten kan det også være.

Jeg vil sige det sådan at hvis den buzzer mens den er under 2000 rpm, så burde der være noget galt med kredsløbet, for under 2000 rpm burde kredsløbet slet ikke "kigge på" den ved oliefilteret.
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally
Besvar