Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 10:08

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 03 okt 2005, 18:37 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 17:40
Indlæg: 837
Geografisk sted: Midt og syd sjælland. ( Rønnede)
hej

er der nogen der ejer en escort mk 3 nær midt sjælland.. som jeg kan få lov til at se....

jeg vil meget gerne se hvor besværligt det er at få en mark 3 gearkasse til at passe i en mk 4 ( har selv en RST s2 )

ved godt at man nemt kan flytte beslagene.. men det er fordi at jeg skal køre uden forbro på min mk4 så jeg bliver nød til at bruge motorophængene på gearkassen til en mk 3... men er i tvivl om det kan lade sig gøre.. det drejer sig om det bagved.. ind mod kabinen.. hvordan sidder det fast på karossen????

_________________
Venlig hilsen Lars

Gott liebt den Ladedruck
Drømmen er en V8 i en Capri, så får man både lyden og udseendet.
Rs turbo 1,9 LT www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=14634
VW T4 Supervan
www.lej-en-racer.dk


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 okt 2005, 18:42 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 25 jul 2004, 21:54
Indlæg: 286
Geografisk sted: Østsjælland
hey lars du kan godt få lov at kigge tror i øvrigt at vi har beslag og ligge du kan ringe til mig eller brormand

mvh svan klanen

_________________
AUDI 80 1.8/ 2.3 synet og godkendt uden afgift på større motor

Kawasaki ZZ-R 1100 :o)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 okt 2005, 21:57 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 27 sep 2003, 10:22
Indlæg: 140
Hvad er det for et projekt du er ude i med de gearkasser?

_________________
89' RST


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 okt 2005, 18:38 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 931
Geografisk sted: Vestsjælland
Uden forbro?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 okt 2005, 11:36 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 17:40
Indlæg: 837
Geografisk sted: Midt og syd sjælland. ( Rønnede)
nej men jeg prøver at få fat i en tusions stang fra en rs 1600i

men den er fra en mk3 og der er ikke plads til forbroen..
så jeg skal bruge den fra en mk3, altså det beslag bagpå mod karossen samt gearkasse ophæng..

_________________
Venlig hilsen Lars

Gott liebt den Ladedruck
Drømmen er en V8 i en Capri, så får man både lyden og udseendet.
Rs turbo 1,9 LT www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=14634
VW T4 Supervan
www.lej-en-racer.dk


Senest rettet af Minilars 06 nov 2005, 02:44, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 okt 2005, 11:38 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 17:40
Indlæg: 837
Geografisk sted: Midt og syd sjælland. ( Rønnede)
der er også blevet lavet nogle til mark 4en af ford motorsport men de er ikke kun sjældne.. de er lige så sjældne som at finde en rst der ikke har været front skadet..

_________________
Venlig hilsen Lars

Gott liebt den Ladedruck
Drømmen er en V8 i en Capri, så får man både lyden og udseendet.
Rs turbo 1,9 LT www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=14634
VW T4 Supervan
www.lej-en-racer.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 okt 2005, 12:08 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 09:25
Indlæg: 2597
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
##"oplysning til alle"##

lars kalder ALTID en krængningsstabillisator for en torsionsstang :roll:

_________________
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 okt 2005, 20:30 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 21:06
Indlæg: 1901
Geografisk sted: Horsens
tinasmartin skrev:
##"oplysning til alle"##

lars kalder ALTID en krængningsstabillisator for en torsionsstang :roll:

Så kan han vel bruge en forfjeder fra en VW Transporter...
Den skal bare lige bøjes i den rette facon :wink:

_________________
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 okt 2005, 21:12 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 27 sep 2003, 10:22
Indlæg: 140
Minilars skrev:
der er også blevet lavet nogle til mark 4en af ford motorsport men de er ikke kun sjældne.. de er lige så sjældne som at finde en rst der ikke har været front skadet..


Turbo Technices lavede også nogle til deres mk4 rst'ere. Men de er igen også meget sjældne.

_________________
89' RST


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 okt 2005, 18:27 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jul 2003, 14:26
Indlæg: 310
Geografisk sted: Skævinge,nordsjælland
på mk3 sidder det bagerste gearkasse ophæng i de samme huller som din mk4 gearkasse bro sidder i nu, så det passer lige på, du får nok bare et problem med din alb modulator da ophænget sidder på nogle af de samme bolte

_________________
Mvh Kenneth

Alt under 800Nm burde være 2 takt


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 35 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team