pug 106 diesel.. udsættere ??
Redaktør: Moderatorer
-
Morten B
- Medlem
- Indlæg: 115
- Tilmeldt: 07 jul 2003, 22:02
- Geografisk sted: Sydsjælland, Næstved
pug 106 diesel.. udsættere ??
Hej jeg var ude for at min 106 1.5 diesel (TUD5) ligesom ikke gik på alle 4 da jeg kom ud og startede den. jeg prøvede så at gasse lidt op og kunne se at den røg sort. kørte så 2 - 500 meter hvorefter den begyndte at trække rent igen.
er det en dysse der hænger lidt ? er det noget jeg kan / skal gøre noget ved ?
er det en dysse der hænger lidt ? er det noget jeg kan / skal gøre noget ved ?
-
Lars h
-
Morten B
- Medlem
- Indlæg: 115
- Tilmeldt: 07 jul 2003, 22:02
- Geografisk sted: Sydsjælland, Næstved
det er kraftigst når den er kold, men den kører nu fint jævnt ved 80-90 på fartpiloten. jeg har ved surf på nettet læst nogen skrive at man, om end meget sjældent kan komme ud for dårlig diesel. jeg har for 10000 siden skiftet luftfilter & brændstoffilter. det virker lidt som om den skal have lidt mere pedal end normalt. jeg har her i aften prøvet at hælde lidt insprøjtningsrens i tanken, så må jeg se om det hjælper når jeg får tømt / fyldt tanken med frisk diesel igen.
-
Morten B
- Medlem
- Indlæg: 115
- Tilmeldt: 07 jul 2003, 22:02
- Geografisk sted: Sydsjælland, Næstved
-
zky
- Senior Medlem
- Indlæg: 310
- Tilmeldt: 06 jul 2003, 15:26
- Geografisk sted: Skævinge,nordsjælland
- Kontakt:
-
Morten B
- Medlem
- Indlæg: 115
- Tilmeldt: 07 jul 2003, 22:02
- Geografisk sted: Sydsjælland, Næstved
jeg aner ikke hvornår de er stillet..... måske jeg skulle tjekke det imorgen......
jeg prøvede at småløsne eet dysserør af gangen lige da den var startet og haltede... den døde øjeblikkeligt. det samme på alle fire rør.
øhhmmm kan man overhovedet teste noget på den måde ala "et tændkabel af gangen"
jeg er jo helt ny hvad angår diesel 
jeg prøvede at småløsne eet dysserør af gangen lige da den var startet og haltede... den døde øjeblikkeligt. det samme på alle fire rør.
øhhmmm kan man overhovedet teste noget på den måde ala "et tændkabel af gangen"
- Transitfar
- Mester Medlem
- Indlæg: 1901
- Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
- Geografisk sted: Horsens
- Kontakt:
Ja, det er faktisk lige nøjagtigt sådan man gør, altså på en "gammeldags" diesel, og ikke når vi snakker common-rail.Morten B skrev:øhhmmm kan man overhovedet teste noget på den måde ala "et tændkabel af gangen"jeg er jo helt ny hvad angår diesel
Men den bør ikke "dø" med det samme, i hvert fald ikke ved at "løsne dem alle 4" (altså en af gangen.. !!)
Prøv evt. at gi den lidt på tomgangsskruen, sådan at motoren stadig kører, selv om du løsner et enkelt rør.
Så bør du kunne finde ud af, om det er en enkelt cylinder der driller.
Men hvis det virker "diffust" uanset hvilket rør du løsner, så lyder det mere som om at den suger luft ind i systemet.
Sikker på, at brændstoffilteret sider helt korrekt
Det er også set, at der er gnavet hul i en brændstofledning, og så suger den en lille smule falsk luft ind den vej.
Hvordan er bilen at starte??? Springer den igang, eller skal du tørne en del på starteren, inden der sker noget??
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.
Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
-
Morten B
- Medlem
- Indlæg: 115
- Tilmeldt: 07 jul 2003, 22:02
- Geografisk sted: Sydsjælland, Næstved
jeg har idag rodet lidt mere med den, og testet brændstofrørene med trykluft. de holder trykket.
den starter straks, men går lavt/ujævnt.
nu har jeg så testet gløderør og udluftet den, så tager vi en lang tur imorgen og ser om det er hjulpet med udluftning.
ellers må jeg prøve at holde lidt gas på den mens jeg løsner dysserør (min fartpilot kan holde gas på i servicemode)
tak for jeres gode forslag
den starter straks, men går lavt/ujævnt.
nu har jeg så testet gløderør og udluftet den, så tager vi en lang tur imorgen og ser om det er hjulpet med udluftning.
ellers må jeg prøve at holde lidt gas på den mens jeg løsner dysserør (min fartpilot kan holde gas på i servicemode)
tak for jeres gode forslag
-
Morten B
- Medlem
- Indlæg: 115
- Tilmeldt: 07 jul 2003, 22:02
- Geografisk sted: Sydsjælland, Næstved
-
Morten B
- Medlem
- Indlæg: 115
- Tilmeldt: 07 jul 2003, 22:02
- Geografisk sted: Sydsjælland, Næstved
er det normalt at man kan se lidt småbobler/skum eller noget i returslangen på pumpen når den går tomgang ? hvis jeg gasser den op til måske halv gas kommer der måske hvert 10. sekund en lille blære i tilløbsslangen.
nu går den dog normalt i tomgang men jeg fornemmer at den virker lidt sløvere end normalt. men igen, det er fruens bil som jeg normalt ikke kører, så i forhold til min opel, så ER den jo lidt sløv
nu går den dog normalt i tomgang men jeg fornemmer at den virker lidt sløvere end normalt. men igen, det er fruens bil som jeg normalt ikke kører, så i forhold til min opel, så ER den jo lidt sløv