jens skrev:
Motorstyringen har bare 2 indstillinger den kan vælge imellem det kan man også lave med ms bare ikke automatisk. Hvis bare danskerne kunne tage sig sammen kunne de garanteret fremstille e85 billigere end benzin som de køber fra udlandet og dermed stadig få deres skide afgift alligevel. Alle de marker de brakligger med tilskud for derefter at købe varerne i sydlige eu lande kunne de lige så godt udnytte til noget fornuftigt og dermed spare brakligningsomkostningerne.
Jamen, så tag dig dog sammen, og begynd at producere ethanolen, hvis det nu også er så fed en forretning. Er du ikke dansker??
Der er stor forskel mellem de to brændstoffer, og jeg vil vædde på at der er fikset lidt mere på bla volvos E85motor end blot lige en hurtig softwareændring. Omtalte BMW er vist ikke ligefrem en produktionsmotor.
Og jeg tror det bliver lige voldsomt nok at dyrke afgrøder til ethanolproduktion på brakmarker. Nu ved jeg ikke om du har set hvad en hektar dansk landbrugsjord er værd i dag, men den skal _VIRKELIGT_ kunne producere noget ethanol, før det bare løber rundt.
Det bliver ikke de første 5år at produktionsprisen på en liter ethanol er konkurrencedygtig med bensin. Det er sådan i verden, at hvis det ikke kan betale sig, så gør man det ikke. Kun nogle få græsrødder, og de store virksomheder der ser en reklamefidus+udvikling i at eksperimentere med dette GØR det rent faktisk. Det bliver ikke fuldskala før bensinen er langt dyrere, eller at staten fordelsbehandler E85 og pumper tilskud i produktionen. Og nu nævner du jo selv den "skide afgift".....Da tilskud og afgift er tæt forbundet, så skal pengene altså ind, uanset om de kommer fra bensin, eller ethanolafgift. Da ethanolen nok er noget dyrere at producere, kører kortere pr. km, og afgiften stadigt skal ind, ja, så skal du altså til frivilligt at betale mere pr. kørt km, før det bliver aktuelt at lave i fuldskala. Bensinen koster pt. 9,83/liter, og hvem vil give mere??
_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!