Powerforum
http://powerforum.dk/

Catch tank
http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=1&t=12846
Side 1 af 2

Forfatter:  Ford XR3i [ 08 jun 2005, 20:37 ]
Titel:  Catch tank

Hej hva er fordelen helt præcis med en catch tank. hvordan virker den og hvorfor ???


har hørt at den både kan bruges til at lufte ud i det fri og ikk ???

håber nogen kan forklare lidt om hvordan den virker og om det kan være en god idé på en sådan motor ?
har set mange rst'er kører med sådan en...

Forfatter:  Ford XR3i [ 08 jun 2005, 20:40 ]
Titel: 

lige en sidste ting hvilke slanger skal man føre der over ???

der sidder jo fx en i ventildæksel osv. samt der er sådan en udlufter ved siden af ventildækslet skal den væk eller hvordan (sorry hvis jeg spørg lidt dumt)

Forfatter:  Jakob Hansen [ 08 jun 2005, 21:34 ]
Titel: 

Normalt går den slange du omtaler fra ventildekslet og over i indsugningen. Det betyder at motoren i større eller mindre grad kører på oliedampe hvilket ikke just giver flere heste. Det er kun godt for miljøet!

De man så gør (for at få lidt flere heste) er at føre den slange som går fra ventildekslet over i en catch tank. Denne kan så være udført i mange konstruktioner som spænder fra en 1L oliedunk med borede huller til en fin forkromet og TIG svjest rustfri kasse med K&N luftfiltre på.

Forfatter:  Ford XR3i [ 08 jun 2005, 22:00 ]
Titel: 

Vil det sige at jeg skal have de to slanger den fra ventildæksel og den fra indusgning ind i en catch tank og så et filter på den ???

nogen der kan forklare lidt mere om virkemåde og evt med tegninger ?

Forfatter:  Jakob Hansen [ 09 jun 2005, 17:12 ]
Titel: 

Ford XR3i skrev:
Vil det sige at jeg skal have de to slanger den fra ventildæksel og den fra indusgning ind i en catch tank og så et filter på den ???

nogen der kan forklare lidt mere om virkemåde og evt med tegninger ?


På en RST´er går der 2 slanger ud fra ventildekslet. Den ene (som sidder i førersiden) går ned blokken/bundkaret, og den skal du lade blive sidende.

Den anden, som sidder i passagersiden, skal flyttes over i denne catch tank. Du skal så huske at blinde det hul af som skabes på indsugningen når du fjerne den gamle slange.

Forfatter:  Danny Salling [ 09 jun 2005, 18:15 ]
Titel: 

Og hvad kan man så hente af HK på feks. en standard RST motor med sådan en fætter der??

Forfatter:  Ford XR3i [ 09 jun 2005, 20:20 ]
Titel: 

Jakob på min er der flg slanger:

- en slange på ventildæksel over i den der "udlufter"
- en slange fra ind. manifold over i udlufter
- en slange fra luftfilter kasse over i udlufter

er det så ikke bare alle tre slanger ind i catch tank og over højre skulder med den udlufter.

Og så på den måde udlufter jeg via mit eksistrende luftfilter eller hvordan ???

Forfatter:  Ford XR3i [ 09 jun 2005, 20:21 ]
Titel: 

Beholderen blir desuden en hjemme bikset i rustfri skal den have en hvis længde eller volume eller hvordan ??

kunne stadig godt bruge en forklaring på hvordan det virker :D

på forhånd tak

Forfatter:  Gæst [ 10 jun 2005, 00:48 ]
Titel: 

Danny Salling skrev:
Og hvad kan man så hente af HK på feks. en standard RST motor med sådan en fætter der??



- ikke noget målbart....ikke på std/lettere tun. motor... :D

Forfatter:  Ford XR3i [ 18 jun 2005, 14:08 ]
Titel: 

Jakob jeg prøver lige igen :D

jeg har flg slanger hvordan skal det så forbindes ????

- en slange på ventildæksel over i den der "udlufter"
- en slange fra ind. manifold over i udlufter
- en slange fra luftfilter kasse over i udlufter

på forhånd tak

Side 1 af 2 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/