Powerforum
http://powerforum.dk/

Luftmængdemåler på Sierra DOHC
http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=1&t=12401
Side 1 af 2

Forfatter:  Morten Lunde [ 26 apr 2005, 15:45 ]
Titel:  Luftmængdemåler på Sierra DOHC

Hejsa.

Hvis man nu sætter luftfilter direkte på spjældhuset på sådan en fætter, hvad kan man så gøre ved luftmængdemåleren??

Lige et spørgsmål fra en ven.

Mvh Morten

Forfatter:  Morten VJ [ 26 apr 2005, 18:30 ]
Titel:  Re: Luftmængdemåler på Sierra DOHC

Morten Lunde skrev:
Hejsa.

Hvis man nu sætter luftfilter direkte på spjældhuset på sådan en fætter, hvad kan man så gøre ved luftmængdemåleren??

Lige et spørgsmål fra en ven.

Mvh Morten


Smider måleren over højre skulder og nyder synet af in stationær bil i garagen :roll:
Hvis man vil have en bil der kan køre så sætter man filtret foran luftmængde/ masse måleren. og beholder resten af systemet.
Helst med et rør imellem der er min 10 cm langt for at undgå uheldige turbolenser, der kan forvirre måleren.

MVH

Morten

Forfatter:  Transitfar [ 26 apr 2005, 19:03 ]
Titel:  Re: Luftmængdemåler på Sierra DOHC

Morten VJ skrev:
Smider måleren over højre skulder og nyder synet af en stationær bil i garagen :roll:

He-he, det var også min første tanke :wink:.
Men mon ikke bilen kan køre/bevæge sig på en eller anden måde uden måleren 8) ???

Forøvrigt er det ikke en LMM (luftmængdemåler), men en MAF (Mass-Air-Flowsensor = luft-masse-måler)
Mængdemåleren måler kun, hvor mange liter luft motoren sluger, mens masse-måleren stort set fortæller hvor mange ilt-atomer, der skal sprøjtes benzin ind til....

VH Lars

Forfatter:  Morten VJ [ 26 apr 2005, 19:12 ]
Titel:  Re: Luftmængdemåler på Sierra DOHC

Transitfar skrev:
Morten VJ skrev:
Smider måleren over højre skulder og nyder synet af en stationær bil i garagen :roll:

He-he, det var også min første tanke :wink:.
Men mon ikke bilen kan køre/bevæge sig på en eller anden måde uden måleren 8) ???

Forøvrigt er det ikke en LMM (luftmængdemåler), men en MAF (Mass-Air-Flowsensor = luft-masse-måler)
Mængdemåleren måler kun, hvor mange liter luft motoren sluger, mens masse-måleren stort set fortæller hvor mange ilt-atomer, der skal sprøjtes benzin ind til....

VH Lars


Jo self med to mand der skubber og en bag rattet der siger brum brum. :D

Her er det danske/Tyske sprog jo så vidunderligt.
At forkortelsen LMM både kan betyde en luftmængde måler, og en luftmassemåler, Men når man står med dem i hånden så er man ikke i tvivl.
En Lmm har en klap, hvor en LMM har fri gennemgang med et ellet 2 finmaskede gitre :lol:

MVH

Morten
MVH Morten

Forfatter:  dwcv [ 26 apr 2005, 21:54 ]
Titel:  sdfsd

Hmmm... :o

Det eneste der sidder på en Sierra DOHC før gasspjældet er sku' en tomgangsventil :lol: såeeeeeeeeeee :shock:

Forfatter:  møffe [ 26 apr 2005, 22:56 ]
Titel:  Re: sdfsd

dwcv skrev:
Hmmm... :o

Det eneste der sidder på en Sierra DOHC før gasspjældet er sku' en tomgangsventil :lol: såeeeeeeeeeee :shock:


ja nemlig ja.. ved heller ikke hvad de fabler om?? en dohc køre map.

Forfatter:  Transitfar [ 27 apr 2005, 06:18 ]
Titel: 

:oops: Syntes sgu nok, der var lidt flimmer på den indre skærm... :oops:
Der er vist dømt kvajebajer, hvem kommer?????? 8)

MAP = Manifold Absolute Pressure, dvs den beregner benzinmængden efter trykket i manifolden.. :lol:

Forfatter:  s@g [ 27 apr 2005, 22:50 ]
Titel:  Re: Luftmængdemåler på Sierra DOHC

Morten Lunde skrev:
Hejsa.

Hvis man nu sætter luftfilter direkte på spjældhuset på sådan en fætter, hvad kan man så gøre ved luftmængdemåleren??

Lige et spørgsmål fra en ven.

Mvh Morten


Hvis man afmonterer stikket på den luftmasseflowmålertermostatpussenussertomgangsventildims kan motoren i hvert fald ikk holde sig igang. En simpel måde at montere sportsfilter ku være at kappe indsugningsrøret ved plenumkammeret (den firkantede boks) og sætte filteret på der. Gir lige så god en lyd.

Forfatter:  Morten Lunde [ 29 apr 2005, 00:16 ]
Titel: 

Jamen så siger jeg tak for alle de dejlige blandede svar :D

Vi har også prøvet bare at smide den direkte på og det kører den lige så fint af, pånær, som s@g siger, at den går ud hvis stikket bliver hevet af så det forklarer en del at det så "bare" er en tomgangsventil.

Må indrømme at der ikke skal så satans meget til for at en Sierra DOHC lyder godt når der kommer åbent filter på :lol: Er det topstykkets udformning eller indsugningsmanifolden der gør det??

Mvh Morten

Ps. Hvis der er gratis piverter så kan "Vollen" hurtigt finde vej til Horsens :D

Forfatter:  s@g [ 29 apr 2005, 12:00 ]
Titel: 

Jeg lavede den operation jeg beskev tidligere, på den DOHC inj jeg havde. Gav mindst 15hk bare i lyd :wink: . Senere satte jeg en Simons 2,5" på bilen, og der ku ikk høres nogen forskel mellem orig og sportsudst.

Side 1 af 2 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/