Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
Luftmængdemåler på Sierra DOHC http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=1&t=12401 |
Side 1 af 2 |
Forfatter: | Morten Lunde [ 26 apr 2005, 15:45 ] |
Titel: | Luftmængdemåler på Sierra DOHC |
Hejsa. Hvis man nu sætter luftfilter direkte på spjældhuset på sådan en fætter, hvad kan man så gøre ved luftmængdemåleren?? Lige et spørgsmål fra en ven. Mvh Morten |
Forfatter: | Morten VJ [ 26 apr 2005, 18:30 ] |
Titel: | Re: Luftmængdemåler på Sierra DOHC |
Morten Lunde skrev: Hejsa.
Hvis man nu sætter luftfilter direkte på spjældhuset på sådan en fætter, hvad kan man så gøre ved luftmængdemåleren?? Lige et spørgsmål fra en ven. Mvh Morten Smider måleren over højre skulder og nyder synet af in stationær bil i garagen Hvis man vil have en bil der kan køre så sætter man filtret foran luftmængde/ masse måleren. og beholder resten af systemet. Helst med et rør imellem der er min 10 cm langt for at undgå uheldige turbolenser, der kan forvirre måleren. MVH Morten |
Forfatter: | Transitfar [ 26 apr 2005, 19:03 ] |
Titel: | Re: Luftmængdemåler på Sierra DOHC |
Morten VJ skrev: Smider måleren over højre skulder og nyder synet af en stationær bil i garagen
He-he, det var også min første tanke . Men mon ikke bilen kan køre/bevæge sig på en eller anden måde uden måleren ??? Forøvrigt er det ikke en LMM (luftmængdemåler), men en MAF (Mass-Air-Flowsensor = luft-masse-måler) Mængdemåleren måler kun, hvor mange liter luft motoren sluger, mens masse-måleren stort set fortæller hvor mange ilt-atomer, der skal sprøjtes benzin ind til.... VH Lars |
Forfatter: | Morten VJ [ 26 apr 2005, 19:12 ] |
Titel: | Re: Luftmængdemåler på Sierra DOHC |
Transitfar skrev: Morten VJ skrev: Smider måleren over højre skulder og nyder synet af en stationær bil i garagen He-he, det var også min første tanke . Men mon ikke bilen kan køre/bevæge sig på en eller anden måde uden måleren ??? Forøvrigt er det ikke en LMM (luftmængdemåler), men en MAF (Mass-Air-Flowsensor = luft-masse-måler) Mængdemåleren måler kun, hvor mange liter luft motoren sluger, mens masse-måleren stort set fortæller hvor mange ilt-atomer, der skal sprøjtes benzin ind til.... VH Lars Jo self med to mand der skubber og en bag rattet der siger brum brum. Her er det danske/Tyske sprog jo så vidunderligt. At forkortelsen LMM både kan betyde en luftmængde måler, og en luftmassemåler, Men når man står med dem i hånden så er man ikke i tvivl. En Lmm har en klap, hvor en LMM har fri gennemgang med et ellet 2 finmaskede gitre MVH Morten MVH Morten |
Forfatter: | dwcv [ 26 apr 2005, 21:54 ] |
Titel: | sdfsd |
Hmmm... :o Det eneste der sidder på en Sierra DOHC før gasspjældet er sku' en tomgangsventil såeeeeeeeeeee |
Forfatter: | møffe [ 26 apr 2005, 22:56 ] |
Titel: | Re: sdfsd |
dwcv skrev: Hmmm... :o
Det eneste der sidder på en Sierra DOHC før gasspjældet er sku' en tomgangsventil såeeeeeeeeeee ja nemlig ja.. ved heller ikke hvad de fabler om?? en dohc køre map. |
Forfatter: | Transitfar [ 27 apr 2005, 06:18 ] |
Titel: | |
Syntes sgu nok, der var lidt flimmer på den indre skærm... Der er vist dømt kvajebajer, hvem kommer?????? MAP = Manifold Absolute Pressure, dvs den beregner benzinmængden efter trykket i manifolden.. |
Forfatter: | s@g [ 27 apr 2005, 22:50 ] |
Titel: | Re: Luftmængdemåler på Sierra DOHC |
Morten Lunde skrev: Hejsa.
Hvis man nu sætter luftfilter direkte på spjældhuset på sådan en fætter, hvad kan man så gøre ved luftmængdemåleren?? Lige et spørgsmål fra en ven. Mvh Morten Hvis man afmonterer stikket på den luftmasseflowmålertermostatpussenussertomgangsventildims kan motoren i hvert fald ikk holde sig igang. En simpel måde at montere sportsfilter ku være at kappe indsugningsrøret ved plenumkammeret (den firkantede boks) og sætte filteret på der. Gir lige så god en lyd. |
Forfatter: | Morten Lunde [ 29 apr 2005, 00:16 ] |
Titel: | |
Jamen så siger jeg tak for alle de dejlige blandede svar Vi har også prøvet bare at smide den direkte på og det kører den lige så fint af, pånær, som s@g siger, at den går ud hvis stikket bliver hevet af så det forklarer en del at det så "bare" er en tomgangsventil. Må indrømme at der ikke skal så satans meget til for at en Sierra DOHC lyder godt når der kommer åbent filter på Er det topstykkets udformning eller indsugningsmanifolden der gør det?? Mvh Morten Ps. Hvis der er gratis piverter så kan "Vollen" hurtigt finde vej til Horsens |
Forfatter: | s@g [ 29 apr 2005, 12:00 ] |
Titel: | |
Jeg lavede den operation jeg beskev tidligere, på den DOHC inj jeg havde. Gav mindst 15hk bare i lyd . Senere satte jeg en Simons 2,5" på bilen, og der ku ikk høres nogen forskel mellem orig og sportsudst. |
Side 1 af 2 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |