Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
viden om volvo 460 turbo 1,8 http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=1&t=12308 |
Side 1 af 1 |
Forfatter: | gammel skæv ford [ 17 apr 2005, 19:44 ] |
Titel: | viden om volvo 460 turbo 1,8 |
er der nogle som har kendskab til den model ? er det den sammen motor som i en 460 uden mølle eller er det en "rigtig"volvo. er der nogle ting som man skal se godt efter"børne sydome" hvad med lade tryk,her tænker jeg std. hvor stort? hvis der er nogle som evt.har nogle link/data til den model evt.tuning så er jeg lutter øre,for jeg kan ikke rigtig finde nogle.håber der er nogle da jeg har en på hånden,så nu skal ford rs skydes af |
Forfatter: | Gæst [ 17 apr 2005, 21:22 ] |
Titel: | |
det er ikke en rigtig volvo.... det er en renault! mvh. søren |
Forfatter: | møffe [ 17 apr 2005, 22:53 ] |
Titel: | |
du vil føle dig snydt når du har en.. min far har en, og den har en tendens til at gå i udu. men ta en tur i den. og som sagt det er en tulipan volvo |
Forfatter: | HenrikGM [ 18 apr 2005, 09:16 ] |
Titel: | |
Der er et par ting galt med den bil... Den trækker for det første i den gale ende. Den har en renaultmotor. Den er godt nok en volvo, men imo kun på skiltet. Den er hollandsk produceret. Når du snakker om ladetryk, så forvent endeligt ikke samme modstandsdygtighed overfor misbrug som en "rigtig" volvo. Det sagt, så er bilen ganske udmærket, og klart bedre end en renault19, men nogen egentlig volvo det bliver det aldrigt. Hvis du vil have volvo og det skal være kultbil, så køb en 240Turbo. De kan blive ganske kvikke for meget små penge, og alt kan renoveres med en svensknøgle,en skruetrækker og en passende hammer. Men de er gamle, så køb ikke for billigt, og tjek for rust. De nyeste er trods alt over 21år gamle.... |
Forfatter: | gammel skæv ford [ 18 apr 2005, 17:36 ] |
Titel: | |
jeg takker og ja det er ik nogle rigtig volvo det er jeg klar over(har en kami som har en uden mølle) og jo henrik det ville værer rigtig med en 240 t men jeg syntes bare de er så STORE. ang misbrug så skal den kører med et tryk mellem 1-2 bar den næste bil jeg skal ha (kører nu med 1,1 i escorten) og økonomi så er der ca 40k og gører godt med når det hele er solgt,og styling det skal der ikke bruges pænge på så det går lige i motor/undervogn.men i siger alså det er en skod bil så nu må jeg se hvad det bliver til |
Forfatter: | Volvo-Dennis [ 22 jun 2005, 23:33 ] |
Titel: | |
En anden lille ting om volvo 400 serien.. Gearkasserne er heller ikke ret holdbare.. |
Forfatter: | Thomas GT Turbo 2 [ 26 jun 2005, 01:18 ] |
Titel: | |
Jeg ahr en B18FT motor i min Renault 5, pt har jeg et elektrisk problem hvor der er manglene gnist men om det er en sygdom på den motor vil jeg ikk tro. Bortset fra det så har den kørt kanon, jeg har en større intercooler og anden turbo, kører 0,6bar og er blevet målt til 178hk, om feltet har været positiv den dag skal jeg ikke kunne sige, men det er så hvad min måling siger. At motoren er en Renault motor er for mit vedkommende nu ik en ulempe, har faktisk aldrig ritig haft de store problemer med mine renault motorer, den største ulempe ved denne motor må blive at den har tendens til altid og være en kende utæt for olie. Jeg ved en englænder har fået hans skruet op på 270hk på den motor, at den så lå i en Renault 5 tror jeg ik gør det mindre sjovt. Men selve bilen, tjaa de er ik det store værd de 400 serie der, de ruster vidst en del, gearkassen har problemer over 200kh er der nogle som påstår men så skal du se om du kan finde en gearkasse fra en Megane Coupe 2.0 16V da den er en anelse stærkere og ellers så sammensæt noget, der fås temmelig mange stumper ti de gearkasser problemet er bare om du har råd til og begynde og lege med det. Uden og være helt sikker mener jeg at et renoveringssæt til den gearkasse ligger omkring de her 3500kr med lejer og syncromesher. |
Side 1 af 1 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |