Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 16:57

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
jeg skal have gjort noget ved min manifold inden længe, pakningen mellem motor og udstødnings manifold er utæt, der har jeg så fået en ny original fra ford, fint nok, men mellem manifold og turbo er der vist osse en lækage..

da jeg ikke har skilt noget af endnu har jeg lige et par spørgsmål.

sidder der nogen pakninger imellem turbo-manifold og mellem turbo-udstødning ?

har ikke kunnet finde dem via min reservedels pusher...

jeg kunne forestille mig at boltene på manifold,turbo osv sikkert er godt groede fast, hvordan sikrer jeg mig at de kommer af (hele) ?

når jeg nu skal have min turbo af, ville det så være nogen idé at få den renoveret, tænker på om jeg får noget ud af det... udover en regning, jeg tror den er godt slidt da der er lidt slip i akslen sidevers... måske en mm eller noget...

evt få den opgraderet med en større kompresser del... ?

så hvis har nogle erfaringer i vil dele så er i meget velkomne :)

skou

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
Når du kører i bilen kører turboen så optimalt tænker på en ujævn turbo lyd i så fald dette er at høre skal turboen nok et tur til renovering..
min manifold er ikke udstyret med nogen pakning jeg har bare planet delene af og så spændt dem samme med umbraco bolte ikke noget fancy forbløffende nok har den ikke været utæt endnu men bolterne sider også urokkeligt fast nu..

Titel:
Turboen lyder fint nok... der er ikke noget, jeg synes bare den er blevet lidt sløv i den, men jeg regner da osse med at det bliver anderledes når alt bliver tæt igen..

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
rs turboerne har det med at revne manifoldet lige bag turboflancen prøv at se om det er der den er utæt... man kan sagtens få en T3 flance parkning men hvis begge ting slibes helt plant så er det ikke videre nødvendigt med parkningen.... når du piller turboen af så hold udkig efter revner rundt om wastegate klappen der kan de godt revne og et meget udbredt sted er langsgående revner fra flancen og ind mod turbine hjulet.. der har de det med at revne på langs og dette kan være med til at den ikke få alt udstødnings effekten ned på hjulet til bedst udnyttelse så din turbo giver sit optimale... (nyt på og gerne større så du slipper for at det revner igen)

jeg skilte en rs turbo turbo og manifold fra hinanden for ikke så lang tid siden og det var bare at skrue...

aksial slør er udtryk for at det er tid til renovering... hvis økonomien er til det kan det kun tilrådes at få monteret 360graders lejer da de har meget længere levetid end almindelige..

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk

Titel:
hvad er det lige 360g lejer "kan" i forhold til alm ? hvori er forskellen ?

"(nyt på og gerne større så du slipper for at det revner igen) "

hvad er det du mener der skal skiftes ?

skou *lidt grøn på om rådet at skille turboer af* :oops:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time