Knast til RST
Redaktør: Moderatorer
-
Danny Salling
- Mester Medlem
- Indlæg: 931
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Vestsjælland
Knast til RST
Hvis man skal renovere sit topstykke, hvilken knast vil så være bedst at invistere i, det skal selvfølgelig være et komplet kit med alt hvad der skal bruges til toppen, og et andet spørgsmål er hvor finder jeg en toppakning henne, ved godt at Ford sikkert kan skaffe en men den er vel ikke til betale.....
-
svan
- Senior Medlem
- Indlæg: 329
- Tilmeldt: 12 jan 2005, 22:43
knast
Hej Danny!
Hvis du bare skal fortsætte med din motor som den, har ford et ganske udmærket uorg. knastsæt med løftere som vi har brugt flere gange til både XR3I og RST og de fungerer rigtig godt prisen er under 2k
Alternativt kunne du nappe en piper 285T knast som er specielt udviklet til RS'eren, skulle vistnok give en del, men har aldrig selv prøvet den, min fætter er dog igang med et projekt med denne knast men skifter samtidig til kuglelejeturbo så det er nok svært at sige hvad for noget som gi'r hvad.
Toppakningen mener jeg ikke at have givet mere end ca 400 for hos ford org. det synes jeg da er ok.
svan
Hvis du bare skal fortsætte med din motor som den, har ford et ganske udmærket uorg. knastsæt med løftere som vi har brugt flere gange til både XR3I og RST og de fungerer rigtig godt prisen er under 2k
Alternativt kunne du nappe en piper 285T knast som er specielt udviklet til RS'eren, skulle vistnok give en del, men har aldrig selv prøvet den, min fætter er dog igang med et projekt med denne knast men skifter samtidig til kuglelejeturbo så det er nok svært at sige hvad for noget som gi'r hvad.
Toppakningen mener jeg ikke at have givet mere end ca 400 for hos ford org. det synes jeg da er ok.
svan
-
Danny Salling
- Mester Medlem
- Indlæg: 931
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Vestsjælland
-
Escort 3
- Senior Medlem
- Indlæg: 286
- Tilmeldt: 16 okt 2004, 19:44
-
Minilars
- Mester Medlem
- Indlæg: 837
- Tilmeldt: 06 okt 2003, 18:40
- Geografisk sted: Midt og syd sjælland. ( Rønnede)
- Kontakt:
eller hos 3xW.burtonpower.com
købte selv min piper 285T2 knast hos needforspeed den virker ganske udemærket.. hvis i køber sættet er der strammere fjedre, løftere og olietyve med...
det kom efter 4 dage...
købte selv min piper 285T2 knast hos needforspeed den virker ganske udemærket.. hvis i køber sættet er der strammere fjedre, løftere og olietyve med...
det kom efter 4 dage...
Venlig hilsen Lars
Gott liebt den Ladedruck
Drømmen er en V8 i en Capri, så får man både lyden og udseendet.
Rs turbo 1,9 LT www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=14634
VW T4 Supervan
www.lej-en-racer.dk
Gott liebt den Ladedruck
Drømmen er en V8 i en Capri, så får man både lyden og udseendet.
Rs turbo 1,9 LT www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=14634
VW T4 Supervan
www.lej-en-racer.dk
- Ole..
- Senior Medlem
- Indlæg: 482
- Tilmeldt: 06 jul 2003, 15:26
- Geografisk sted: Nordvestjylland
Minilars skrev:eller hos 3xW.burtonpower.com
købte selv min piper 285T2 knast hos needforspeed den virker ganske udemærket.. hvis i køber sættet er der strammere fjedre, løftere og olietyve med...
det kom efter 4 dage...
285T2 knasten fra piper bør kun benyttes, hvis man køre med ladetryk over 1bar.. under 1bar bør det bare være 285T knasten/kittet..
Needforspeed er lyn hurtige hvad ang. levering, også selvom man vælger den billigste transport/fragt..
-
cossiemanden
- Medlem
- Indlæg: 123
- Tilmeldt: 14 dec 2004, 22:23
- Geografisk sted: køpenhavn
- Kontakt:
De kit man kan købe i england er som regel komplette kit med fjedre, løftere og selve knasten, men HUSK et justerbart knasthjul til også, ellers er det penge ud af vinduet...
T2 knasten kan også gå hvis man kører 0,8bar, men man får mere ud af det med den almindelige 285Tknast...
Man skal dog huske at intercooler og udstødning skal være opgraderede også ellers får man ikke halvdelen ud af det...
std, intercooler giver op v 0,8bar, så er dens effektivitet VOLDSOMT på vej ned af bakke, og std udstødning er en prop efter 0,7bar...
Held og lykke
T2 knasten kan også gå hvis man kører 0,8bar, men man får mere ud af det med den almindelige 285Tknast...
Man skal dog huske at intercooler og udstødning skal være opgraderede også ellers får man ikke halvdelen ud af det...
std, intercooler giver op v 0,8bar, så er dens effektivitet VOLDSOMT på vej ned af bakke, og std udstødning er en prop efter 0,7bar...
Held og lykke
Going for 11sek. and 500+bhp
4x4, fixit, pro aloy, GT-35 ext.wg , Turbosmart, omex 710
4x4, fixit, pro aloy, GT-35 ext.wg , Turbosmart, omex 710
-
Minilars
- Mester Medlem
- Indlæg: 837
- Tilmeldt: 06 okt 2003, 18:40
- Geografisk sted: Midt og syd sjælland. ( Rønnede)
- Kontakt:
er HELT enig i det med intercooleren.. den bør absolut skiftes til noget bedre..
men er uenig i det med udstødningen.. forden er født med en 2,5" og kun 1 bagpotte.. der er efter min mening ganske god plads til flere heste i den..
men er uenig i det med udstødningen.. forden er født med en 2,5" og kun 1 bagpotte.. der er efter min mening ganske god plads til flere heste i den..
Venlig hilsen Lars
Gott liebt den Ladedruck
Drømmen er en V8 i en Capri, så får man både lyden og udseendet.
Rs turbo 1,9 LT www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=14634
VW T4 Supervan
www.lej-en-racer.dk
Gott liebt den Ladedruck
Drømmen er en V8 i en Capri, så får man både lyden og udseendet.
Rs turbo 1,9 LT www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=14634
VW T4 Supervan
www.lej-en-racer.dk