Powerforum
http://powerforum.dk/

Vand temp. på sierra dohc
http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=1&t=12202
Side 1 af 1

Forfatter:  Tiis [ 06 apr 2005, 16:10 ]
Titel:  Vand temp. på sierra dohc

Når den køre, når den kun lige op i "norm." feltet...
Hvis den bare holder, stiger den op a' men holder sig i "norm." feltet.

tænkte derfor, om det er min termostat der har sat sig? :roll:

Forfatter:  møffe [ 06 apr 2005, 16:14 ]
Titel: 

lol.. de er jo bare præcise de ford instrumenter. men prøv at stikke en finger i expansionsbeholderen( men pas på det kan være varmt) en termostat koster ikke det helt store. så du kan bare skifte den.

Forfatter:  Tiis [ 06 apr 2005, 16:21 ]
Titel: 

tro den har sat sig......... :?
der kommer varme på køleren meget hurtigt..

er det noget lo.. at skifte?

Forfatter:  møffe [ 06 apr 2005, 22:05 ]
Titel: 

den er meget nem at skifte. den sidder forest på din ind manifold. det har en plastic front og sidder med 3 bolte

Forfatter:  ZeroCool [ 06 apr 2005, 22:45 ]
Titel: 

Min har heller aldrig været i andet end bunden af 'NORM'...
Men jeg tror nu ikke der er noget galt, for den varmer fint i kabinen, og
køleren bliver alm. varm..
-Så jeg tror næsten det er upræcise instrumenter, som Møffe nævner.

Edit: Derfor kan det jo godt være at din har sat sig. Hvis du mener den
opfører sig lidt mærkeligt.

Forfatter:  Escort 3 [ 08 apr 2005, 14:49 ]
Titel: 

normalt når man har med termostater at gøre, plejer det a at være sådan at hvis en termostat er defekt er den enten åben eller lukket :?:

Forfatter:  Transitfar [ 08 apr 2005, 16:23 ]
Titel: 

Temperaturproblemer på en sierra DOHC har kørt om hjørner med mange.... :?

Start med at lukke hjelmen op, og mærk at begge ventilatorer løber frit og ubesværet. Jeg har skiftet adskillige, som havde "sat" sig.
Hvis selve ventilatormotorerne ikke fejler noget, så sæt tænding på bilen, og kontroller ved at kortslutte de rigtige ben i "møllebestyrer"-stikket (termokontakten) at begge ventilatorer kan køre.

Fix evt fejl, det er jo bydende nødvendigt at møllerne OG deres strømsystem fungerer.... 8)

Hvis der ingen fejl var, så SKIFT varmeføler og termostat.
Ford´s varmefølere har sgu aldrig fungeret! Og termostaten, tjaa, den er billigere end føleren......

Nemt, enkelt og billigt, nu står nålen i varmeuret hele tiden hvor den skal.... :wink:

Ikke??? :oops:
Skift toppakningen, husk at få trykprøvet topstykket, de har det med at revne...

PS: Jeg går ud fra, at evt. vandspild fra vandpumpe, køler, varmeapparat ect. er blevet kontrolleret og repareret....

VH Lars

Side 1 af 1 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/