Dårlig motorgang Sierra
Redaktør: Moderatorer
-
jens__m
- Junior Medlem
- Geografisk sted: Odense
Dårlig motorgang Sierra
Hej,
Jeg har en Sierra som har en ujævn tomgang.
Når man starter den når den er kold går den fint op i omdrejninger til at starte med, men går så hurtigt ned (20sek) på 8-900 omdr. og står ligesom og ruller lidt.
Jeg har prøvet at skifte tomganskontrolventilen ude ved luftfilteret uden held.
Gode ideer og tips modtages.
Jeg har en Sierra som har en ujævn tomgang.
Når man starter den når den er kold går den fint op i omdrejninger til at starte med, men går så hurtigt ned (20sek) på 8-900 omdr. og står ligesom og ruller lidt.
Jeg har prøvet at skifte tomganskontrolventilen ude ved luftfilteret uden held.
Gode ideer og tips modtages.
-
møffe
- Mester Medlem
- Geografisk sted: i midten af midtjylland
slidte tændrør får den til at gå meget mærkelig.
men ellers tjek lambesonde, tændrørs kabler og rotor/fordelerdæksel. og hvis den er helt skidt så sidder tomgangsmodulet(eller sådan noget) på venstre forskærm inde i motorrummet under tændspolen.
men ellers tjek lambesonde, tændrørs kabler og rotor/fordelerdæksel. og hvis den er helt skidt så sidder tomgangsmodulet(eller sådan noget) på venstre forskærm inde i motorrummet under tændspolen.
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
-
JensGT500
- Medlem
- Geografisk sted: Fyn
sluttrin
møffe skrev: og hvis den er helt skidt så sidder tomgangsmodulet(eller sådan noget) på venstre forskærm inde i motorrummet under tændspolen.
Sluttrin til tænding
Men når det går i stykker, kan bilen IKKE starte eller går i stå omgående efter start, så det kan udelukkes!
Som Moffie siger er det nok kabler/tændrør du skal kigge på...evt g-a-s-s-p-j-æ-l-d-s-p-o-t-e-n-t-i-o-m-e-t-e-r
/Jens
-
møffe
- Mester Medlem
- Geografisk sted: i midten af midtjylland
Re: sluttrin
JensGT500 skrev:møffe skrev: og hvis den er helt skidt så sidder tomgangsmodulet(eller sådan noget) på venstre forskærm inde i motorrummet under tændspolen.
Sluttrin til tænding
Men når det går i stykker, kan bilen IKKE starte eller går i stå omgående efter start, så det kan udelukkes!![]()
Som Moffie siger er det nok kabler/tændrør du skal kigge på...evt g-a-s-s-p-j-æ-l-d-s-p-o-t-e-n-t-i-o-m-e-t-e-r![]()
arrrgg pis det var det den hed. men jeg har aldrig H-A-F-T D-E-T P-R-O-B-L-E-M endnu.
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
- Transitfar
- Mester Medlem
- Geografisk sted: Horsens
- Kontakt:
møffe skrev:arrrgg pis det var det den hed. men jeg har aldrig H-A-F-T D-E-T P-R-O-B-L-E-M endnu.
Well, så er du en af de få...
Men gasspjældspotentiometret sidder altså på gasspjældsakslen, og ikke "på venstre forskærm inde i motorrummet under tændspolen"...
VH Lars
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.
Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
-
2fat2fly
- Mester Medlem
Transitfar skrev:møffe skrev:arrrgg pis det var det den hed. men jeg har aldrig H-A-F-T D-E-T P-R-O-B-L-E-M endnu.
Men gasspjældspotentiometret sidder altså på gasspjældsakslen, og ikke "på venstre forskærm inde i motorrummet under tændspolen"...
VH Lars
Du skriver jo ikke hvilken motor det er, men har endgang læst at
Hvis du forbinder gul ledning til stel, gir du tomgang +75 o/min. Ledningen sidder over ved din tændspole, men det er jo ikke den rigtige løsning i længten.
-
JensGT500
- Medlem
Transitfar skrev:møffe skrev:arrrgg pis det var det den hed. men jeg har aldrig H-A-F-T D-E-T P-R-O-B-L-E-M endnu.
VH Lars
.....øhhh nej det gør det nemlig ikke
/Jens
-
mh
- Mester Medlem
- Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
JensGT500 skrev:Transitfar skrev:Men gasspjældspotentiometret sidder altså på gasspjældsakslen, og ikke "på venstre forskærm inde i motorrummet under tændspolen"...
VH Lars
.....øhhh nej det gør det nemlig ikke![]()
![]()
![]()
kan man rekvirer et billede som bevis for det har jeg da aldrigt sethørt om før
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
www.RavenZ.dk
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
www.RavenZ.dk
-
JensGT500
- Medlem