well som sagt sider lortet fast det drejer sig om udstødningshuset og mellemdelen (glem kompressorhuset det er pillet af) men problemet ligger i at retur hullet ikke vender ned af så skal ha drejet det. har løsnet alle 4 bolte (enda pillet 2 ud) men den er bare umulig at skille ad så hvis der er nogle der har nogle gode ideer så sig frem.. skal måske lige sige det er en garret turbo..
Mhv Rasmus.
problemer med at skille min turbo ad.
Redaktør: Moderatorer
- grydesvamp
- Mester Medlem
- Indlæg: 2537
- Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
- Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
problemer med at skille min turbo ad.
Fri bane fuld hane! 
-
mh
- Mester Medlem
- Indlæg: 2597
- Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
- Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
der skulle gerne sidde 6-8 bolte som skal løsnes før den kan drejes som spænder turbinehuset (udstødningshuset) og bagpladen sammen (holder udstødningshuset på plads)
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
www.RavenZ.dk
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
www.RavenZ.dk
- grydesvamp
- Mester Medlem
- Indlæg: 2537
- Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
- Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
-
mh
- Mester Medlem
- Indlæg: 2597
- Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
- Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
ja giv den et ORDENLIGT DASK med en bolshe hammer (gummi hammer) er det ikke nok så er det den store metal hammer der må i sving.... (hvis boltene er væk så SKAL den kunne skiles fra hinanden på dette tidspunkt...)
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
www.RavenZ.dk
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
www.RavenZ.dk
- grydesvamp
- Mester Medlem
- Indlæg: 2537
- Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
- Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
well den fik noget varme (rødglødene) og godt med olie så der ikke skulle ske noget ubehaeligt. og så fik den virkelig tæsk mange tæsk.. men gevindene kunne heldigves rettes op igen og planes med en fil. turboen er nu monteret på ladaen trods besvær når man ingen låseringstang har..!
Fri bane fuld hane! 
- Spyde
- Medlem
- Indlæg: 152
- Tilmeldt: 06 jul 2003, 15:45
- grydesvamp
- Mester Medlem
- Indlæg: 2537
- Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
- Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
jo skal nok lige tage nogle pics i morgen men få ikke et chok da det er et lavpris turbo projekt, og jeg bare først og fremmest vil lære hvordan det virker.
håber du forstår ser ingen grund til at lave noget man ik ved hvad er, det er desuden også den gamle motor jeg har i nu så det gør ik så meget hvis den futter af. jeg har en 2103 (1500) motor i nu men vil tilbage til 1200 da den bedre kan klare de høje omdrejninger og så topstykke fra den jeg har i nu da der er bedre flow og større ventiler i det her, det sammen med 2 toppakninger burde være nok sikkerhed.
hvordan har du lavet undersmøring på dine stempler?
er du bekendt med det ungarske lada forum?
http://zsiguli.hu/
og her deres forum
http://autos.groups.yahoo.com/group/lada_en/messages
håber du forstår ser ingen grund til at lave noget man ik ved hvad er, det er desuden også den gamle motor jeg har i nu så det gør ik så meget hvis den futter af. jeg har en 2103 (1500) motor i nu men vil tilbage til 1200 da den bedre kan klare de høje omdrejninger og så topstykke fra den jeg har i nu da der er bedre flow og større ventiler i det her, det sammen med 2 toppakninger burde være nok sikkerhed.
hvordan har du lavet undersmøring på dine stempler?
er du bekendt med det ungarske lada forum?
http://zsiguli.hu/
og her deres forum
http://autos.groups.yahoo.com/group/lada_en/messages
Fri bane fuld hane! 