problemer med at skille min turbo ad.

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
grydesvamp
Mester Medlem
Indlæg: 2537
Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland

problemer med at skille min turbo ad.

#1 Indlæg af grydesvamp »

well som sagt sider lortet fast det drejer sig om udstødningshuset og mellemdelen (glem kompressorhuset det er pillet af) men problemet ligger i at retur hullet ikke vender ned af så skal ha drejet det. har løsnet alle 4 bolte (enda pillet 2 ud) men den er bare umulig at skille ad så hvis der er nogle der har nogle gode ideer så sig frem.. skal måske lige sige det er en garret turbo..

Mhv Rasmus.
Fri bane fuld hane! :-)
mh
Mester Medlem
Indlæg: 2597
Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk

#2 Indlæg af mh »

der skulle gerne sidde 6-8 bolte som skal løsnes før den kan drejes som spænder turbinehuset (udstødningshuset) og bagpladen sammen (holder udstødningshuset på plads)
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk
Brugeravatar
grydesvamp
Mester Medlem
Indlæg: 2537
Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland

#3 Indlæg af grydesvamp »

det er de bolte jeg med vold,magt og en klatsvejsning har fået af men selve huset sider fast på smøre delen er det lavet konisk?
Fri bane fuld hane! :-)
Gæst

#4 Indlæg af Gæst »

HAMMER! MVH. søren
mh
Mester Medlem
Indlæg: 2597
Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk

#5 Indlæg af mh »

ja giv den et ORDENLIGT DASK med en bolshe hammer (gummi hammer) er det ikke nok så er det den store metal hammer der må i sving.... (hvis boltene er væk så SKAL den kunne skiles fra hinanden på dette tidspunkt...)
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk
Brugeravatar
grydesvamp
Mester Medlem
Indlæg: 2537
Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland

#6 Indlæg af grydesvamp »

well den fik noget varme (rødglødene) og godt med olie så der ikke skulle ske noget ubehaeligt. og så fik den virkelig tæsk mange tæsk.. men gevindene kunne heldigves rettes op igen og planes med en fil. turboen er nu monteret på ladaen trods besvær når man ingen låseringstang har..!
Fri bane fuld hane! :-)
Brugeravatar
Spyde
Medlem
Indlæg: 152
Tilmeldt: 06 jul 2003, 15:45

#7 Indlæg af Spyde »

Hey har du ikke lidt billeder af din lada er lidt interesseret i at se hvad det er for noget du er ved at lave, jeg troede jo at jeg var den eneste der havde lada med tryg :D
Brugeravatar
grydesvamp
Mester Medlem
Indlæg: 2537
Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland

#8 Indlæg af grydesvamp »

jo skal nok lige tage nogle pics i morgen men få ikke et chok da det er et lavpris turbo projekt, og jeg bare først og fremmest vil lære hvordan det virker.
håber du forstår ser ingen grund til at lave noget man ik ved hvad er, det er desuden også den gamle motor jeg har i nu så det gør ik så meget hvis den futter af. jeg har en 2103 (1500) motor i nu men vil tilbage til 1200 da den bedre kan klare de høje omdrejninger og så topstykke fra den jeg har i nu da der er bedre flow og større ventiler i det her, det sammen med 2 toppakninger burde være nok sikkerhed.

hvordan har du lavet undersmøring på dine stempler?

er du bekendt med det ungarske lada forum?

http://zsiguli.hu/

og her deres forum
http://autos.groups.yahoo.com/group/lada_en/messages
Fri bane fuld hane! :-)
Besvar