Powerforum
http://powerforum.dk/

Benzintryksregulator def!!
http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=1&t=11454
Side 1 af 2

Forfatter:  s@g [ 03 feb 2005, 19:34 ]
Titel:  Benzintryksregulator def!!

På en sierra OHC. Har ført slangen direkte fra pumpe og til karb. Men har det noget at sige for ydelse eller økonomi at jeg omgår regulatoren :?: Den def. (og en tidligere osse def.) har været skyld i mange kolde sure morgener med startproblemer når jeg sku på job.

Forfatter:  lqs [ 04 feb 2005, 13:24 ]
Titel: 

det har ikke noget at sige, hvis svømmeren er i stand til at holde lukket, mod benzinpumpens tryk.... hvad sker der med regulatoren? skidt fra tanken? MVH. søren

Forfatter:  s@g [ 04 feb 2005, 20:25 ]
Titel: 

lqs skrev:
.... hvad sker der med regulatoren? skidt fra tanken? MVH. søren


Motoren taber effekt omkr. 3200 revs. Føles lissom hvis man slår tændingen fra. På en kold morgen vil den slet ikk trække når der endelig er kommet liv i den. Den anden morgen måtte jeg køre i nødspor med 40 km/t. Det var alt hva den ku levere og den gik i stå når jeg koblede ud. Men da jeg omgik regulatoren var der ingen problemer. Kan det ske at den bare ska renses og hvis såfremt hvordan? Det ska lige siges at den er skiftet tidligere. Den der sad på før havde en fejl så benz løb direkte i retur. Den der sidder på nu er en jeg har fået af min svigerfar. Den var nyeligt monteret på hans Sierra inden den blev afmeldt for to år siden, og har siddet på lige til nu!

Forfatter:  Transitfar [ 04 feb 2005, 20:47 ]
Titel: 

Prøv lige at skifte benzinpumpen, det er nemt, hurtigt og billigt 8) .
Den kan lave de særeste fejl, hvis den er defekt... :? :? :oops: .

Forfatter:  Morten VJ [ 04 feb 2005, 20:47 ]
Titel: 

Dine problemer tyder faktisk på en defekt pumpe og ikke en regulator.
Regulatoren funktion er faktisk kun for at slippe for damplommer i benzinroret mellem karb, og pumpe ved varmstarter.
PRØV AT MÅLE TRYKKET MED OG UDEN REGULATOR OG SE HVILKET DER PASSER MED SPECKIFIKATIONERNE. ( Fuck capslock)
Pumpen vilde være mit første punkt, og dernæst regulatoren.
Da det er et spørgsmål om mekanisk påvirkning, og der er regulatoren idiot sikker nærmest.

Morten

Forfatter:  Transitfar [ 04 feb 2005, 20:48 ]
Titel: 

He-he, se tiderne....
Derfor jeg ikke kunne uploade...... :lol: .

OG sammelign svarerne... :lol: :lol: :lol: .

Forfatter:  s@g [ 04 feb 2005, 20:57 ]
Titel: 

1000 tak for svarene Lars og Morten. Men jeg mistænker netop ikk pumpen, da den fint kan tage omdr nu jeg omgår regulatoren. Før når den gik "kold" ku jeg kolbe ud og så "pruttede" den hvis jeg gav den full throttle. Der er ingen problemer nu.

Forfatter:  Morten VJ [ 04 feb 2005, 21:05 ]
Titel: 

Transitfar skrev:
He-he, se tiderne....
Derfor jeg ikke kunne uploade...... :lol: .

OG sammelign svarerne... :lol: :lol: :lol: .

Du er vel bare blevet gammel og langsom :D :D :D
Men pumpen er stadig en meget stor kandidat til problemerne, da en slidt pumpe mister volumen netop som man skal bruge den.
Morten

Forfatter:  s@g [ 04 feb 2005, 21:09 ]
Titel: 

Endnu engang tak. Ska ud til svigermekanikken i morgen. Så må jeg høre om han kan undvære pumpen fra hans skrotbil osse.

Forfatter:  Transitfar [ 04 feb 2005, 21:14 ]
Titel: 

Ja-ja, 2 defekte regulatorer, stof til eftertanke.....
Plz, prøv nu en anden pumpe, det er _så_ let... :? .

Nej, har ingen forklaring :oops: .

Men når lige netop det der driller på en Sierra, så... :twisted: :evil: :twisted: ...

Som sidste udvej føder man systemet fra en reservedunk, anbragt i motorrummet, naturligvis sikret mod brandrisiko.....

Side 1 af 2 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/