Ventiler i titanium..

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
hYe
Mester Medlem
Indlæg: 732
Tilmeldt: 19 dec 2003, 13:34
Geografisk sted: Malmö

Ventiler i titanium..

#1 Indlæg af hYe »

Som overskriften siger...
Hvor fås den slags :?: Behøves ikke at være i dk...
Gerne custom lavede ... Det er i øvrigt til en polo 6n 1,6'er
Er i gang med at under søge en del sager til et motorprojekt.. :D
Smøring er ALT!

"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."

- Mikhail Timofeevich Kalashnikov
Mads B (dk)
Mester Medlem
Indlæg: 1402
Tilmeldt: 02 okt 2003, 10:19
Geografisk sted: Fredericia
Kontakt:

#2 Indlæg af Mads B (dk) »

snakkede med en der lavede dtc topstk'er...... de titaium ventiler kostede 1000stk....

hvad skal der ske med den siden du skal bruge andre ventiler ?
Billede
Brugeravatar
hYe
Mester Medlem
Indlæg: 732
Tilmeldt: 19 dec 2003, 13:34
Geografisk sted: Malmö

#3 Indlæg af hYe »

ville have overstørrelse ventiler i, og standard tager den 5500 revs inden det røde felt... det er jo ikke meget...
Og for at få den til at tage flere revs med originale ventil fjedre, så tænkte jeg at titanium er jo lettere, så kan de godt holde til ca. 7k revs..
Smøring er ALT!

"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."

- Mikhail Timofeevich Kalashnikov
0-100
Medlem
Indlæg: 163
Tilmeldt: 20 dec 2003, 16:26
Geografisk sted: Storkøbenhavn

#4 Indlæg af 0-100 »

Mener at stærkere fjedre er nok!. 7000 omdr. er ikke vildt.

Kig evt. på http://www.ferrea.com/catalog/2004FerreaCatalog.pdf

De skriver:

TITANIUM VALVES:
These valves are used in professionally built high rpm (above 8000) roller or flat tappet racing engines.
Applications include Drag Racing, NASCAR, Oval & Sprint Car, Road Racing, and Motorcycle.


Hilsen D
Senest rettet af 0-100 31 jan 2005, 14:48, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
hYe
Mester Medlem
Indlæg: 732
Tilmeldt: 19 dec 2003, 13:34
Geografisk sted: Malmö

#5 Indlæg af hYe »

ok... til 1000 gode danske kroner pr. stk. , så er stærkere ventilfjedre nok en bedre ide...
Smøring er ALT!

"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."

- Mikhail Timofeevich Kalashnikov
nibdk
Medlem
Indlæg: 196
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Frederikssund

#6 Indlæg af nibdk »

Ellers letter man ventilen ved hovedet.
Alternativt mindsker man diameter på ventilskaftet, eks. fra 8 til 7 mm.

Niels
Besvar