Powerforum
http://powerforum.dk/

BMW tændspoler
http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=1&t=11240
Side 1 af 1

Forfatter:  KKH [ 19 jan 2005, 10:00 ]
Titel:  BMW tændspoler

Hej jeg har været på jagt efter tændspoler og så forleden på 4 stk fra en 318i fra midt i 90'erne mener jeg..
Mit spørgsmål er hvilken spænding BMW'ens motorstyringen sender ind i spolerne, eller hvis i ved hvilken spænding andre BMW modeller med separate tændspoler føder spolerne med.. 12V.. 300V???? Håber nogle har et godt bud så jeg ikke køber noget som jeg ikke kan bruge.
På forhånd tak

Forfatter:  mh [ 19 jan 2005, 13:30 ]
Titel: 

12V :!: hvor skulle den lige få 300V til en spole fra :?: :?
gider jeg ikke regne på hvad gnisten bliver på i den anden ende ved tændrøret men tror næsten den kan køre på den uden benz og luft :wink:

Forfatter:  KKH [ 19 jan 2005, 15:39 ]
Titel: 

tinasmartin skrev:
12V :!: hvor skulle den lige få 300V til en spole fra :?: :?
gider jeg ikke regne på hvad gnisten bliver på i den anden ende ved tændrøret men tror næsten den kan køre på den uden benz og luft :wink:

Lige presis.. :D Min kommende styrerboks har "ignition coil drivers" som sender ~ 380V ud til hver spole, så jeg skal bruge spoler som kun tranformerer spændingen 90-100 gange op.. eller ville jeg teoretisk smide over 1000000V ud på tændrørene hvis spolerne er beregnet til 12V indput :shock:
Har fundet spoler som passer:
http://store.summitracing.com/default.a ... 140+310296
http://store.summitracing.com/default.a ... 140+310297
men leder efter en billigere løsning (spoler som kan fås på hugget).

Forfatter:  mh [ 20 jan 2005, 15:13 ]
Titel: 

hvad hedder sådan en styring :?: :?: .....

og hvorfor skal den have en så ekstrem høj spænding ud :?: :?: .......

tror ikke du finder nogle OEM spoler der kører med en sådan spænding foran for det kræver jo en voldsom omformer indbygget i boksen!! eller hvad siger i andre :?:

Forfatter:  Whosa [ 20 jan 2005, 15:34 ]
Titel: 

Prøv her i stedet , de er tossede med bimmer :twisted:
http://bmwe34.dk/forum/

Forfatter:  Gæst [ 20 jan 2005, 17:09 ]
Titel: 

det er garenteret CDI tænding siden primær spændingen er så høj.
prøv med alm. spoler og se om det virker tilfredsstillende.
sekundær spændingen burde ikke blive højre end original hvis elektrode afstanden er den samme.

Forfatter:  KKH [ 20 jan 2005, 17:30 ]
Titel: 

Anonymous skrev:
det er garenteret CDI tænding siden primær spændingen er så høj.
prøv med alm. spoler og se om det virker tilfredsstillende.
sekundær spændingen burde ikke blive højre end original hvis elektrode afstanden er den samme.

Okay.. det vil jeg da evt. lige prøve.

tinasmartin: Nej det kan godt værer at jeg ikke skal regne med at finde nogle OEM, og må finde den "storer" tegnebog frem :cry:
Her kan du finde databladet på "driverne" som forsyner spolerne og forklaringen på de mange volt. http://www.datasheetcatalog.com/datashe ... F3VL.shtml

Side 1 af 1 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/