Hej...
Nu er SBI jo solgt... Det lader til at vi skal til at kunne tale spansk for at kunne diskuterer med dem der ude nu da det jo er et spansk firma der har overtaget.
Det bliver spændende af se hvad der sker og om der kommer andre boller på suppen mht. tuning osv.
Er der noget som kender lidt til dette firma? De har jo efter tv avisen synshaller i 20 andre lande, så man må vel regne med at de har en politik omkring hvordan tingene skal gribes an.
Nu er det jo stadig færdselsstyrelsen der laver reglerne, men hvis de nye ejere nu bliver mere medgørlige mht. dokumentationen ville det jo være super... Måske kunne de endda vende bevisbyrden.... OH YEAR - Nu drømmer jeg!
v/h Christian
Så blev SBI jo solgt af lige vel... Men AK... Ikke til TÜV.
Redaktør: Moderatorer
-
Havneren
- Mester Medlem
- Indlæg: 2671
- Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Well, på spørgsmålet om std. nu også blev overholdt svarede en ansvarlig politiker: "Selvf. bliver reglerne overholdt. Ingen vil mærke nogen forskel da det selvfølgeligt stadigt er færdselsstyrelsen der fastsætter reglerne".
Så vent lige med at juble. Det kan nemt tænkes at beslutningsvejen til ændringer nu er blevet alt andet end kortere.
Kan levende forestille mig hvordan det vil være at spille pingpong med FS og et spanskt firma. Begge kan meget nemt vælge at være bedøvende ligeglade.
Så vent lige med at juble. Det kan nemt tænkes at beslutningsvejen til ændringer nu er blevet alt andet end kortere.
Kan levende forestille mig hvordan det vil være at spille pingpong med FS og et spanskt firma. Begge kan meget nemt vælge at være bedøvende ligeglade.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
Havneren
- Mester Medlem
- Indlæg: 2671
- Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00
-
lqs
- Mester Medlem
- Indlæg: 4407
- Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46
-
Gæst
Men der er jo den forskel at de ikke mere har patent på at syne biler, de første alternative synssteder er jo allerede startet!
Hvis de nye steder vil overleve kan de kun satse på en ting: service og tilfredse kunder. Hvis de vil holde på kunderne er de nød til at være fornuftige, mens de selvfølgerlig samtidigt overholder reglerne. Men mange af de ting som skal kontrolleres til syn er en ren vurdering og hvis de forsøgte at holde samme kværulantiske stil som nogle af synsfolkene på de gamle synshaller så overlever de ikke længe!
Selv om de sender bilen til omsyn, kan de jo ikke regne med at man for det gjort samme sted, så de kan tjene flere penge. Hvis man synes omsynet er helt hen i vejret, er det eneste de har fået ud af det, bare at man aldrig kommer igen og fortæller det videre til andre, som så heller ikke kommer der.
Hvis man skulle tænke rigtig positivt, kunne man drømme om at nogen specialicerede sig i syn og godkendelse at special/ombyggede biler.
Det ville sikkert være noget lettere at have med at gøre, hvis der var en der havde styr på reglerne og som turde tage nogle beslutninger. Så var man sikker på at "de" var enige med sig selv, og ikke afhængig af hvilken tilfældig synsmand man fik og hvilket humør han var i lige netop den dag!
Samt han på forhånd kunne vejlede med hvordan det skulle laves, for at han ville/kunne godkende det.
Her er det nye lokale synsted i mit område, det lyder da meget positivt:
www.midtvest-bilsyn.dk
Hvis de nye steder vil overleve kan de kun satse på en ting: service og tilfredse kunder. Hvis de vil holde på kunderne er de nød til at være fornuftige, mens de selvfølgerlig samtidigt overholder reglerne. Men mange af de ting som skal kontrolleres til syn er en ren vurdering og hvis de forsøgte at holde samme kværulantiske stil som nogle af synsfolkene på de gamle synshaller så overlever de ikke længe!
Selv om de sender bilen til omsyn, kan de jo ikke regne med at man for det gjort samme sted, så de kan tjene flere penge. Hvis man synes omsynet er helt hen i vejret, er det eneste de har fået ud af det, bare at man aldrig kommer igen og fortæller det videre til andre, som så heller ikke kommer der.
Hvis man skulle tænke rigtig positivt, kunne man drømme om at nogen specialicerede sig i syn og godkendelse at special/ombyggede biler.
Det ville sikkert være noget lettere at have med at gøre, hvis der var en der havde styr på reglerne og som turde tage nogle beslutninger. Så var man sikker på at "de" var enige med sig selv, og ikke afhængig af hvilken tilfældig synsmand man fik og hvilket humør han var i lige netop den dag!
Samt han på forhånd kunne vejlede med hvordan det skulle laves, for at han ville/kunne godkende det.
Her er det nye lokale synsted i mit område, det lyder da meget positivt:
www.midtvest-bilsyn.dk
-
Havneren
- Mester Medlem
- Indlæg: 2671
- Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00