Powerforum
http://powerforum.dk/

Udmåling af knast??????
http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=1&t=11219
Side 1 af 1

Forfatter:  Lars E [ 17 jan 2005, 21:20 ]
Titel:  Udmåling af knast??????

Har lige været igang med et lille eksperiment, det gik ud på af finde ud af hvad det er for en knast der sider i min motor.

Fik lavet en gradskive der passer på krumtappen, og har låndt et måleur fra arbejdet. Planen var så at sætte måleuret mod skiven der holder ventilfjedren og så samtidig måle dens løft. det gik fint med udstødningen, den blev målt til 255grader, det lyder hvist meget rigtigt for en standard knast. Så blev det indsugningens tur, så syntes jeg at det blev lidt mærkeliget, jeg fik målt den til 295 grader 3 gange.

Er det ikke lidt voldsomt????? ved at den laver max moment ved ca. 4000omdr. og max effekt ved ca. 6000omdr.

Indsugning:
Åbner - 335grader
Max løft- 475grader = 7,4mm.
Lukker - 630grader
= - 295Grade.

Udstødning:
Åbner - 130grader
Max løft- 255grader = 7,4
Lukker - 385grader
= - 255grader.

(Er målt fra stempel i top ved kompresion til næste komp i den cylinder = 720grader)

Forfatter:  Lars E [ 18 jan 2005, 17:09 ]
Titel: 

ØØØhhhhh..... retelse til indsugnings siden :oops: :oops:
Har lige jussteret ventiltollerensen, og det ændrede da lidt på målene, så de ser lidt mere aldmindelig ud.

Åbner - 345grader
Max løft- 470grader = 6,78mm.
Lukker - 620grader
= - 275grader

Hved godt at sådan en lille fransk motor ikke er helt normal men plejer durationen ikke normalt at være næsten ens????

har ikke kunnet finde nogle data på de originale knaster til de forskelige modeller, kun data fra nogle tunings firmaer. De skriver kun at det er deres sport/race knaster der er forskelige på ind og ud siden.

Hvis man nu skulle have mere Power i midt og høje omdr, hvad ville i så gøre?????? (der behøver ikke at være det store træk under 2000 omdr. bare nogenlunde jævn tomgang ved 1000omdr.)

Forfatter:  fraguzz [ 19 jan 2005, 12:40 ]
Titel: 

hmm mere effekt ... ved 4000??
problemet som jeg ser det er at den effekt du vil have der, skal komme et andet sted fra og da du ikke har ret meget under 3500(vil jeg tro) så tror jeg det vil blive lidt svært :(

Forfatter:  Lars E [ 19 jan 2005, 17:31 ]
Titel: 

Motoren bliver monteret med dobbelt karburator/2 enkelte (sprøjt senere), banan manifold, hjemme portede topstykker og lettet svinghjul. Og det har givet en håndfuld eksta heste.
Knasten er bare det eneste sted jeg ikke har optimeret den endnu, og jeg søger ekstra kræfter mellem 4000omdr. til ca6500omdr. evt gerne lidt højere omdr. Den tager nemt 7000omdr uden problemer.

Side 1 af 1 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/