Har lige været igang med et lille eksperiment, det gik ud på af finde ud af hvad det er for en knast der sider i min motor.
Fik lavet en gradskive der passer på krumtappen, og har låndt et måleur fra arbejdet. Planen var så at sætte måleuret mod skiven der holder ventilfjedren og så samtidig måle dens løft. det gik fint med udstødningen, den blev målt til 255grader, det lyder hvist meget rigtigt for en standard knast. Så blev det indsugningens tur, så syntes jeg at det blev lidt mærkeliget, jeg fik målt den til 295 grader 3 gange.
Er det ikke lidt voldsomt????? ved at den laver max moment ved ca. 4000omdr. og max effekt ved ca. 6000omdr.
Indsugning:
Åbner - 335grader
Max løft- 475grader = 7,4mm.
Lukker - 630grader
= - 295Grade.
Udstødning:
Åbner - 130grader
Max løft- 255grader = 7,4
Lukker - 385grader
= - 255grader.
(Er målt fra stempel i top ved kompresion til næste komp i den cylinder = 720grader)
Udmåling af knast??????
Redaktør: Moderatorer
- Lars E
- Mester Medlem
- Indlæg: 603
- Tilmeldt: 24 aug 2003, 18:14
- Geografisk sted: 7160 Aale city
Udmåling af knast??????
Hilsen Lars E
2cv 0,6Tii + Dnepr K750
http://www.snail.s4.bizhat.com/viewtopi ... orum=snail
www.Danskcitroenklub.dk
2cv 0,6Tii + Dnepr K750
http://www.snail.s4.bizhat.com/viewtopi ... orum=snail
www.Danskcitroenklub.dk
- Lars E
- Mester Medlem
- Indlæg: 603
- Tilmeldt: 24 aug 2003, 18:14
- Geografisk sted: 7160 Aale city
ØØØhhhhh..... retelse til indsugnings siden
Har lige jussteret ventiltollerensen, og det ændrede da lidt på målene, så de ser lidt mere aldmindelig ud.
Åbner - 345grader
Max løft- 470grader = 6,78mm.
Lukker - 620grader
= - 275grader
Hved godt at sådan en lille fransk motor ikke er helt normal men plejer durationen ikke normalt at være næsten ens????
har ikke kunnet finde nogle data på de originale knaster til de forskelige modeller, kun data fra nogle tunings firmaer. De skriver kun at det er deres sport/race knaster der er forskelige på ind og ud siden.
Hvis man nu skulle have mere Power i midt og høje omdr, hvad ville i så gøre?????? (der behøver ikke at være det store træk under 2000 omdr. bare nogenlunde jævn tomgang ved 1000omdr.)
Har lige jussteret ventiltollerensen, og det ændrede da lidt på målene, så de ser lidt mere aldmindelig ud.
Åbner - 345grader
Max løft- 470grader = 6,78mm.
Lukker - 620grader
= - 275grader
Hved godt at sådan en lille fransk motor ikke er helt normal men plejer durationen ikke normalt at være næsten ens????
har ikke kunnet finde nogle data på de originale knaster til de forskelige modeller, kun data fra nogle tunings firmaer. De skriver kun at det er deres sport/race knaster der er forskelige på ind og ud siden.
Hvis man nu skulle have mere Power i midt og høje omdr, hvad ville i så gøre?????? (der behøver ikke at være det store træk under 2000 omdr. bare nogenlunde jævn tomgang ved 1000omdr.)
Hilsen Lars E
2cv 0,6Tii + Dnepr K750
http://www.snail.s4.bizhat.com/viewtopi ... orum=snail
www.Danskcitroenklub.dk
2cv 0,6Tii + Dnepr K750
http://www.snail.s4.bizhat.com/viewtopi ... orum=snail
www.Danskcitroenklub.dk
- fraguzz
- Mester Medlem
- Indlæg: 562
- Tilmeldt: 27 sep 2003, 16:01
- Geografisk sted: kbh
- Lars E
- Mester Medlem
- Indlæg: 603
- Tilmeldt: 24 aug 2003, 18:14
- Geografisk sted: 7160 Aale city
Motoren bliver monteret med dobbelt karburator/2 enkelte (sprøjt senere), banan manifold, hjemme portede topstykker og lettet svinghjul. Og det har givet en håndfuld eksta heste.
Knasten er bare det eneste sted jeg ikke har optimeret den endnu, og jeg søger ekstra kræfter mellem 4000omdr. til ca6500omdr. evt gerne lidt højere omdr. Den tager nemt 7000omdr uden problemer.
Knasten er bare det eneste sted jeg ikke har optimeret den endnu, og jeg søger ekstra kræfter mellem 4000omdr. til ca6500omdr. evt gerne lidt højere omdr. Den tager nemt 7000omdr uden problemer.
Hilsen Lars E
2cv 0,6Tii + Dnepr K750
http://www.snail.s4.bizhat.com/viewtopi ... orum=snail
www.Danskcitroenklub.dk
2cv 0,6Tii + Dnepr K750
http://www.snail.s4.bizhat.com/viewtopi ... orum=snail
www.Danskcitroenklub.dk