Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 11:53

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 17 jan 2005, 21:20 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 aug 2003, 17:14
Indlæg: 603
Geografisk sted: 7160 Aale city
Har lige været igang med et lille eksperiment, det gik ud på af finde ud af hvad det er for en knast der sider i min motor.

Fik lavet en gradskive der passer på krumtappen, og har låndt et måleur fra arbejdet. Planen var så at sætte måleuret mod skiven der holder ventilfjedren og så samtidig måle dens løft. det gik fint med udstødningen, den blev målt til 255grader, det lyder hvist meget rigtigt for en standard knast. Så blev det indsugningens tur, så syntes jeg at det blev lidt mærkeliget, jeg fik målt den til 295 grader 3 gange.

Er det ikke lidt voldsomt????? ved at den laver max moment ved ca. 4000omdr. og max effekt ved ca. 6000omdr.

Indsugning:
Åbner - 335grader
Max løft- 475grader = 7,4mm.
Lukker - 630grader
= - 295Grade.

Udstødning:
Åbner - 130grader
Max løft- 255grader = 7,4
Lukker - 385grader
= - 255grader.

(Er målt fra stempel i top ved kompresion til næste komp i den cylinder = 720grader)

_________________
Hilsen Lars E

2cv 0,6Tii + Dnepr K750
http://www.snail.s4.bizhat.com/viewtopi ... orum=snail
www.Danskcitroenklub.dk


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 jan 2005, 17:09 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 aug 2003, 17:14
Indlæg: 603
Geografisk sted: 7160 Aale city
ØØØhhhhh..... retelse til indsugnings siden :oops: :oops:
Har lige jussteret ventiltollerensen, og det ændrede da lidt på målene, så de ser lidt mere aldmindelig ud.

Åbner - 345grader
Max løft- 470grader = 6,78mm.
Lukker - 620grader
= - 275grader

Hved godt at sådan en lille fransk motor ikke er helt normal men plejer durationen ikke normalt at være næsten ens????

har ikke kunnet finde nogle data på de originale knaster til de forskelige modeller, kun data fra nogle tunings firmaer. De skriver kun at det er deres sport/race knaster der er forskelige på ind og ud siden.

Hvis man nu skulle have mere Power i midt og høje omdr, hvad ville i så gøre?????? (der behøver ikke at være det store træk under 2000 omdr. bare nogenlunde jævn tomgang ved 1000omdr.)

_________________
Hilsen Lars E

2cv 0,6Tii + Dnepr K750
http://www.snail.s4.bizhat.com/viewtopi ... orum=snail
www.Danskcitroenklub.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 jan 2005, 12:40 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 sep 2003, 15:01
Indlæg: 562
Geografisk sted: kbh
hmm mere effekt ... ved 4000??
problemet som jeg ser det er at den effekt du vil have der, skal komme et andet sted fra og da du ikke har ret meget under 3500(vil jeg tro) så tror jeg det vil blive lidt svært :(

_________________
Diesel!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 jan 2005, 17:31 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 aug 2003, 17:14
Indlæg: 603
Geografisk sted: 7160 Aale city
Motoren bliver monteret med dobbelt karburator/2 enkelte (sprøjt senere), banan manifold, hjemme portede topstykker og lettet svinghjul. Og det har givet en håndfuld eksta heste.
Knasten er bare det eneste sted jeg ikke har optimeret den endnu, og jeg søger ekstra kræfter mellem 4000omdr. til ca6500omdr. evt gerne lidt højere omdr. Den tager nemt 7000omdr uden problemer.

_________________
Hilsen Lars E

2cv 0,6Tii + Dnepr K750
http://www.snail.s4.bizhat.com/viewtopi ... orum=snail
www.Danskcitroenklub.dk


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 49 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team