Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 11:42

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 03 jan 2005, 16:05 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 379
hejsa..

har indkøbt en 2,4 d transporter fra 94. den har knækket tandremmen.. og så fik jeg med det samme gode ider.. enten skal den nuværende bjørn åbnes og laves .. eller om man skulle få fat på en skadet/tysk 2,5 tdi og ligge over.. r ikk helt inde i hk osv på de 2 motore r det lovligt at lave den form for transplantation :D

gode råd og ider r velkommen

dalle


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 jan 2005, 23:51 
Hej Dalle!

En almindelig 2,4 d fra den årgang er så vidt huskes en 78 hk, som i øvrigt kører fortrinligt når den kører som den skal, en tdi i nogenlunde samme årgang er på 102 hk og der kommer du i karambolage med 20% reglen, desværre da det ellers er en ekstremt velkørende motor.

Alternativt kunne du jo lægge en motor i fra en nyere årgang, så vidt jeg husker kører de transportere med de blå bogstaver på smækken med en 80 hk motor og så burde der ikke være noget problem med hverken synsfar eller afgiftåge og den kunne man jo "komme til" at chippe lidt.

Husk lige at disse 5-cylindrede vidundere både med og uden turbo har for for vane at knalde toppakningen omkring 250.000 km og finder du en motor med bare lidt km på bagen så skift også lige vandpumpen for en god ordens skyld da der også kan være lidt der.

Ellers bare klø på med "porteren"
Go fornøjelse
svan


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 04 jan 2005, 09:06 
nårh ja det med den "blå" kunne jo være en god ide :D kan man ikk bare ligge den blås dæksel på *GG*

dalle


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 04 jan 2005, 12:30 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 15 jan 2004, 22:19
Indlæg: 353
Geografisk sted: fyn kerteminde
Det med at de ødelægger toppakning efter 250000 har jeg ikke hørt. Hvis de har metal toppakning så er det ikke et problem - de aller første (91-92) kunne godt springe en pakning og ruske i koblingen. Hvis du skifter t- rem så husk at skifte spænderulle og vandpumpe :wink:

AAB =57KW og 2370ccm sugediesel

ACV = 75KW og 2461ccm TDI med intercooler

AJT = 65KW og 2461ccm TDI uden intercooler

peter


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 jan 2005, 17:39 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
dalle> hvormange navne har du lige herinde :lol: men læg din RS maskine over i. den holder sig lige inden for de 20% :lol: :lol: :lol:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 jan 2005, 18:46 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 379
ha ha flab :D


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 jan 2005, 22:26 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 223
Der findes en dansk side for transporte/caravelle folk...

Jeg kan naturligvis ikke huske siden...

Men derinde gør en del det, at montere en 1,9 tdi motor, du hopper godt en cylinder ned, men der må jo være noget fornuft i det, siden en del gør det...

Derefter er der jo mulighed for en lillebitte boks dertil....


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 jan 2005, 00:53 
Jeg har nu set en del med defekte topstykke, både 2,4 og 2,5TDI. Der hvor jeg blev udlært havde vi topstykker til 2,4 som lagervare. Men ok vi havde osse en DEL transpotere som leasing vogne...Men jeg vil bestemt ikke være bange for at købe en T4, da det sgu er en dejlig vogn :wink:


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 55 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team