Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 13:39

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Moderator

Det er intet mindre end fantastisk.

Jeg har lige ringet rundt til samtlige ophug inden for en 1times kørsel, og sateme om de er til at have med at gøre???

Aadum autoophug er klart det bedste bud på en fornuftig samarbejdspartner, da jeg kunne få lov selv at hente stumperne til en fair pris(fair!?? $$$). Stort set samtlige andre ophug har absolut intet i selvpluk end barebone vrag, har slet ikke selvpluk, eller vil slet ikke have folk rendende?!?

Så spørger man på en manifold til en 2serie,3serie,7serie, eller 9serie volvo(dem er der altså nogle stykker af!), og svaret er at de skal ud og kigge. Ok, de kigger så.....og efter de har kigget, på den manifold, så er prisen imellemtiden ca. eksploderet til op imod 1000dkr for en manifold uden spjældhus,uden dyser, og uden trykregulator.

Jeg tror sgu de sælger mange af dem til den pris.....

Slag på tasken; skulle man samle en gammel 240 med brugte stumper fra et hug, og prisen på manifolden er et udtryk for det generelle prisniveau, så koster det omkring 160.000dkr hvis stumperne skal købes på et hug. De må da være tovlige!

Hvis nogen har kendskab til et sted de sælger gamle volvostumper til en rimelig pris(4 og 5cifrede beløb for enkeltdele er ikke interessant) så giv endeligt en melding!
Gerne noget der ligger i rimelig nærhed af midtjylland iøvrigt!

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Jeg kender alt til det du snakker om............milioner af gode stumper ligger og rådner op på ophuggeres hylder fordi de simpelthen ikke gider sælge dem (TJENER NOK FOR MEGET I FORVEJEN)

Men hvis du mener der er et marked for at sælge VOLVO stumper, så sig til, så skla jeg da gerne hugge et par stykker op for dig, har god kontakt til et par tyske ophuggere hvor jeg kan få hele bilere til fornuftige penge.

xxblade

SLOW EYES WILL KILL YOU

Titel:
har du snakket med holger i kjellerup??? han har mange gode dele han køber i swietz.og prisen er han også ok med.

Titel:
Moderator

møffe skrev:
har du snakket med holger i kjellerup??? han har mange gode dele han køber i swietz.og prisen er han også ok med.

Holger i Kjellerup......Der er 30 i Kjellerup der hedder Holger ;-)

Kan du blive lidt mere specifik omkring "Holger"?

evt et tlfnr eller lidt mere info, så jeg kan finde ham?
Er det Kjellerup autolager vi snakker om?

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.

Titel:
Medlem

Der bor en Volvo-gut i Gadbjerg.... Det er et firma, men jeg kan ikke hjælpe med mere....

Titel:
hvad kan jeg sige : find holger.

det er kjellerup autoophug jeg mener.

Titel:
Moderator

møffe skrev:

Nu har jeg så snakket med ham, og han har ikke en indsugningsmanifold til en 2,serie,3serie,7serie,9serie, så det var desværre en dead-end, men takker for tippet.

Nu varer det ikke længe før jeg selv laver en....

Citat slut.

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Midtjylland mellem Viborg og Silkeborg
hva med skous biler i Viborg...

!!! Ny Msn adresse!!!

Jeg kan lave alt i rustfri og aluminium til fornuftige priser.. bla. intercoolere i næsten alle størrelser

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Roskilde
hmmm...

Kunne godt tænke mig lige at vide om prisforskellen på stumper er stor på hver side af sundet...

Hos aa-hug sælger de en b21 motor til 1800 kr (fra '76... en gammel satan)... Nu er jeg ikke inde i det med brugte stumper eller den store auto-hugger klunser, men er det dyrt/fair???

(*edit) Fandt også lige en b230 motor fra '85 til 2500... av!

De har også en manifold, men der står nu ikke en pris og vi befinder os jo STADIG på midt/nord sjælland, så hvor aktuelt det er, ved jeg sku ikke... Men er priserne her på sjælland mere fair?!?

MVH Gummispoiler

P.S. kører IKKE volvo, men holder mig bare inde for emnet, så godt jeg kan...

FP-DE 1,8 16v

"I need your boots, your hat and your Unicycle!"

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Malmö
Nu ved jeg ikke hvor heldig man kan være på e-bay med motorer, men jeg sidder med mine nye/brugte fireblade 2003 kalipre til 60 US$
Jeg vil ikke vide hvad det ville ha kostet mig hos en hugger, men det ville være betydeligt dyrere.....

"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."

- Mikhail Timofeevich Kalashnikov

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time