Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 11:27

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 46 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
Moderator

Jeg har her et kredsløb der kan alarmere om tændingsbanken, før det bliver hørbart. Er det noget der kan være interresse i?

Jeg spørger fordi hvis interessen er stor nok, så vil jeg lade projektet gå fra prototype(fuglerede stadiet) til reelt produkt.

Prisen er ikke endeligt fastsat, men der er tale om en fornuftig pris.

Så lad høre hvad der forventes til en sådan dims, og hvor mange der evt vil være interesserede i det.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Hej Henrik

Sådan en kunne jeg godt være interesseret i - Hvad prisleje tror du der kan blive tale om?

mvh
Christian

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: lyngby
jeg er også intresseret henrik!

Titel:
ja osse her. men snakker vi over/under 500dkr.

Titel:
Moderator

Prislejet afhænger jo lidt af styktallet, og så af hvor fancy den skal være.

Billigst er det jo at lave dem så de "bare" tænder en lampe når der er registreret tændingsbanken over et vist niveau, men jeg påtænker at tilføje en decideret niveauindikering til, så man konstant får et vist feedback fra den, istedet for kun en "enten/eller" indikering, så jeg fisker efter hvad folk har brug for, og især hvor mange der er interesseret.

Hvis ikke jeg bliver meget overrasket, så snakker vi under 500dkr. Nogen præcis pris hverken kan eller vil jeg give før jeg har noget der duer 100%, og kan nok til det aktuelle publikum.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.

Titel:
Medlem

Hej Henrik
jeg kunne helt sikkert godt være interesseret i sådan en.
Men hvad mener du med niveau indikering? At den skal indikere om der er lidt/meget tændingsbanken, eller måske hvor tæt den er på at tændingsbanke? eller noget helt tredje?
Hvor lang vil du gætte på tidsplanen er hvis du bestemmer dig for at fremstille dem?

Titel:
Moderator

Tidsgrænse er alt fra meget kort tid for en helt simpel løsning, til X uger for en mere forkromet.

Med niveauindikering, så skal det forståes helt konkret. Alle motorer tændingsbanker i een eller anden udstrækning når de får klø. Ok, næsten alle(!), pointen med en niveauindikering ville være at man kunne spotte en tendens til mere banken, og dermed få en "måling" af dette.

Helt perfekt, men ikke så nemt at fastmontere vil være en spektrumanalyse i "waterfall" mode hvor tændingsbanken vil lyse flot op grafisk på skærmen af en PC(frekvens+bankingens alvorlighed), men så er løsningen også tæt på at være perfekt, og 100% bullitproof, men det kræver med det samme en 450mhz+ laptop i bilen når man justerer. Altså ikke en decideret fastmontering længere.

Citat slut.

Titel:
Medlem

ok. Det jeg kunne tænke mig var en hvor jeg kunne få en indikation af hvornår der er for meget tændingsbanken, så jeg kunne justere ladetryk, tænding og benzinblanding efter det.
Jeg har nu monteret en lambdasonde i min downpipe der så giver mig en indikering af om benzinblandingen er rigtig ved at tænde og slukke en række af dioder.
Og hvis jeg jeg fik sådan en sag der kunne fortælle mig hvornår min motor tændingsbankede var jeg vel godt rustet til at få det hele justeret så det kom til at virke? Eller har jeg overset noget?
Og er alle de her "hjemmelavede" instrumenter gode nok til at få min motor justeret godt nok? Vi snakker om en litereffekt på 150 -175hk.

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Roskilde
Kan da hurtigt afsætte to-tre af dem, hvis det bliver til noget! Hvis jeg selv en dag går igang med at bygge ny motor, kunne jeg meget vel bruge så en, men det vil tiden vise. Jeg er dog mest til den med lampen der lyser!

Titel:
Moderator

Krill skrev:
Og er alle de her "hjemmelavede" instrumenter gode nok til at få min motor justeret godt nok? Vi snakker om en litereffekt på 150 -175hk.

"hjemmelavet" grej kan snildt være på højde med proff grej. Det kan dog også være noget arrigt lort, men det bestemmer hjemmebyggeren jo selv.

Hjemmelavet grej kan feks snildt understøtte godt over 200hk/liter(hvis vi absolut skal betegne det sådan). Det er typiskt ikke grejet, men brugeren der er skyld i "major engine failure". Feks nytter det intet at man overvåger tændingsbanken med en lysdiode, og den dag kronmuffen ude på bankesensoren har knækket alle corerne i ledningen, så ikke kan høre at motoren tæsker stempler som en vild.

Citat slut.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 46 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time