Hej
Min bil blev kasseret til syn pga. at den bremsede skævt på baghjulene. Er der nogen special måde de ventiler skal stå på eller skal man bare prøve sig frem. jeg har været ved at justere på dem men nu er det helt galt med bagbremserne.
Håber der er nogen der kan hjælpe.
justering af bagbremse ventil på ford escort mk. 4
Redaktør: Moderatorer
-
mikRST
- Senior Medlem
- Indlæg: 310
- Tilmeldt: 27 jul 2003, 19:00
- Geografisk sted: Aalborg
- Kontakt:
- Transitfar
- Mester Medlem
- Indlæg: 1901
- Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
- Geografisk sted: Horsens
- Kontakt:
"naturligvis" er der en fabriksindstilling for ventilerne, men den kræver jo, at du køber 2 nye ventiler, siden at de gamle ventiler åbenbart regulerer anderledes end da de var nye.
Eller har der blot været skilt lidt ad omkring ventilerne.....
??? og man glemte at markere indstillingen
???
Men det billigste er selv at stille dem, så bilen ikke overbremser...
Det kræver nogle forsøg og nogle prøveture, men der er ingen genvej.
Men kort og godt er den ene ventil nok stået af, så prøv at stille begge ventiler først i den ene yderstilling (med tilhørende prøvetur) og dernæst i den anden yderstilling (prøvetur igen) og til sidst et sted i midten....(ja, prøvetur igen...)
Uanset hvordan, skal bagenden bremse lige, når ventilerne står ens.
Mht til prøveturene er det en god ide at finde et bremsested, hvor det går stejlt (og ligeud) nedad, husk at der ikke må være biler bagved dig
.
Venlig hilsen Lars.
Eller har der blot været skilt lidt ad omkring ventilerne.....
Men det billigste er selv at stille dem, så bilen ikke overbremser...
Det kræver nogle forsøg og nogle prøveture, men der er ingen genvej.
Men kort og godt er den ene ventil nok stået af, så prøv at stille begge ventiler først i den ene yderstilling (med tilhørende prøvetur) og dernæst i den anden yderstilling (prøvetur igen) og til sidst et sted i midten....(ja, prøvetur igen...)
Uanset hvordan, skal bagenden bremse lige, når ventilerne står ens.
Mht til prøveturene er det en god ide at finde et bremsested, hvor det går stejlt (og ligeud) nedad, husk at der ikke må være biler bagved dig
Venlig hilsen Lars.
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.
Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
-
mikRST
- Senior Medlem
- Indlæg: 310
- Tilmeldt: 27 jul 2003, 19:00
- Geografisk sted: Aalborg
- Kontakt:
- Transitfar
- Mester Medlem
- Indlæg: 1901
- Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
- Geografisk sted: Horsens
- Kontakt:
Det er jo netop det, som du skal være MEGET forsigtig med....
ALB-ventilerne virker jo netop, når bilen"dykker" med forenden, derfor SKAL der vejprøve til!!
Med bremsefeltet kan du "kun" få bilen til at bremse ens på højre og venstre baghjul, men du får jo IKKE målt bagakslens bremsekraft i forhold til den vægt, som ligger på bagakslen i bremseøjeblikket ude på landevejen.
Og hvis bilen overbremser til syn, så vil de gerne se dig igen....
.
ALB-ventilerne virker jo netop, når bilen"dykker" med forenden, derfor SKAL der vejprøve til!!
Med bremsefeltet kan du "kun" få bilen til at bremse ens på højre og venstre baghjul, men du får jo IKKE målt bagakslens bremsekraft i forhold til den vægt, som ligger på bagakslen i bremseøjeblikket ude på landevejen.
Og hvis bilen overbremser til syn, så vil de gerne se dig igen....
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.
Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
-
mikRST
- Senior Medlem
- Indlæg: 310
- Tilmeldt: 27 jul 2003, 19:00
- Geografisk sted: Aalborg
- Kontakt: