Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
spærredif? http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=1&t=10355 |
Side 1 af 3 |
Forfatter: | Yugo Turbo [ 24 okt 2004, 23:58 ] |
Titel: | spærredif? |
er der nogen der kender til firmaer der laver den slags her i dk? hvis man altså bare komme med kassen... gerne hvis nogen har erfaringer... venlig hilsen Lasse |
Forfatter: | HenreX [ 25 okt 2004, 09:07 ] |
Titel: | |
Gunner Aaskov sælger dem fra ny af. Der er utallige i england, prøv at se på Rallyinfo.dk under links, der er de forskellige firmaer . Hvis du støder på nogle der kan renovere skidtet må du gerne skrive tilbage, mit er lige stået af |
Forfatter: | nmb1022 [ 25 okt 2004, 13:23 ] |
Titel: | |
Det er sjovt at der altid er nogen der skriver det jeg tænker. Efter at ha set for meget Discovery (igen) med deres airlock spær får jeg jo gode ideer. Sådan et 100% spær er jo genialt at trække med men elendigt at køre med, men med airlock systemet kan man jo slå det til og fra. Tror snart jeg må ud og skille min ekstra gearkasse ad og se om jeg kan lave lidt tricks |
Forfatter: | Bror Fusk [ 25 okt 2004, 16:42 ] |
Titel: | |
migatronic laver nu også et udmærket 100% spær |
Forfatter: | Morten VJ [ 25 okt 2004, 17:33 ] |
Titel: | |
Bror Fusk skrev: migatronic laver nu også et udmærket 100% spær
I gamle dage hed denne type spær et ESAB spær. da det var svejsemaskinen at eje. Morten |
Forfatter: | nmb1022 [ 25 okt 2004, 19:10 ] |
Titel: | |
Ja den type spær er pissegod, men svær at slå fra |
Forfatter: | Yugo Turbo [ 25 okt 2004, 22:38 ] |
Titel: | |
nogen der har erfaringer med quiafe i england? |
Forfatter: | HenreX [ 26 okt 2004, 08:35 ] |
Titel: | |
Det eneste jeg har hørt om quafe, er at de virker så længe det vare!! Levetiden er vist ikke voldsom god Hvilken bil er det til?? |
Forfatter: | Wildert [ 26 okt 2004, 13:10 ] |
Titel: | |
Quaife er ikke et LSD (limited slip differential) - men et ATB diff (automatic torque biasing differential) - forskellen er at ATB differ overfører kræfterne mellem siderne hele tiden, så længe der er forskel i friktion. Det fungerer ganske glimrende på asfalt, og holdbarheden er god da det ikke baserer sig på friktionsplader, men simpelthen på tandhjul. De er tilgengæld mindre heldige til grus, for der er for store forskelle i friktionen, der ændrer sig for tit - det medfører for mange stød osv. Dertil kommer at hvis du knækker en/et trækaksel(led), så står du med 0WD på et ATB - har du derimod et rigtigt LSD, så kan du i princippet køre afsted med 1WD. LSD'er er typisk udformet som "pladespær" som de populært kaldes - det er en stak friktionsplader, meget som en kobling på en motorcykel, som sørger for at der skal være stor forskel i friktionen før der slippes. Disse plader bliver imidlertid slidt, og renovering er relativt ofte på en gadebil der må forventes at køre mange km. Så til daglig brug er ATB ikke så skidt endda - faktisk nok at foretrække. |
Forfatter: | hYe [ 26 okt 2004, 15:44 ] |
Titel: | |
Citat: nogen der har erfaringer med quiafe i england?
Så vidt jeg kan se levere de ikke til fiat biler... Kun alfas v6'ere, hvis man kigger inden for fiat koncernen... Går ud fra at du søger til uno'en.... Og så må de siges at være dyre.. min. pris var 395£ |
Side 1 af 3 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |