Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
Pilfinger + bil = Tosset! http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=1&t=10234 |
Side 1 af 2 |
Forfatter: | Dagooz [ 13 okt 2004, 19:09 ] |
Titel: | Pilfinger + bil = Tosset! |
Ku sgu ikke lige hitte ud af et topic. Men jeg har nysgerrighedens tjeneste og i jagten på den synder der til stadighed får min bil til at hakke skilt monopoint indsprøjtningsenheden fra manifolden. Det forløb uden problemer. Desværre kan jeg ikke sætte det sammen nu da pakningen imellem manifold og enhed er revnet. Men nysgerrig som jeg jo er kunne jeg ikke stoppe der og skilte derefter og så enheden lidt fra hinanden. Bag ved selve dysen sidder der et kammer som jeg har åbnet op til som foreskrevet i Haynes. Men da jeg skilte den ad sad der en metal kapsel som nærmest klistrede til forsejlingen nedenunder. Når jeg prøver at samle det igen vil den ikke gøre det og da der sidder en fjeder under den har jeg svært ved at fatte hvordan den skulle kunne det. Jeg går ikke ud fra at den må suge luft her da det er det sted benzinen bliver trykket ud i dysen. Jeg kan desværre ikke tage billeder af skidtet. Marc |
Forfatter: | mh [ 13 okt 2004, 21:20 ] |
Titel: | |
det lyder som om det er selve bagsiden af indsprøjtnings dysen du har fingrende i det er her man kan gøre lidt ved effekten på en uno med mono point ved at lægge en lille skive ind imellem fjederen og anglægsfladen (hæver benzintrykket ) så du skal bare samle det og så sørge for at der ikke er noget skidt med overhovedet og så skulle det ellers bare funke igen.... hvis du nu ikke lige har en ny parkning til manifold/indsprøjtningshus så kan du jo give det en lille smule flydende parkning så skal den nok funke igen...... |
Forfatter: | Dagooz [ 13 okt 2004, 23:00 ] |
Titel: | |
Joh det lyder som det men det (stof til eftertanke...) men det der undrede mig var at den klokke som fjederen sidder under faktisk sad helt tæt og fast med den pakning som fladen sidder i. Det kan jeg så ikke få den til igen. Jeg kunne forstill mig at den måse har haft et vakuum? men løser det sig selv eller skal man have fat i en ny "pakning" eller noget helt andet? |
Forfatter: | mh [ 13 okt 2004, 23:07 ] |
Titel: | |
kan du ikke tage nogle pics af det. det ville gøre det EN DEL nemmere..... |
Forfatter: | Dagooz [ 13 okt 2004, 23:10 ] |
Titel: | |
Gid jeg kunne. Måske man skulle overveje det digtal cam igen... |
Forfatter: | Dagooz [ 14 okt 2004, 14:23 ] | |||
Titel: | ||||
Har fundet ud af det og her lidt billeder til forståelse. Det var mig der fik vendt rammen der skulle holde "klokken" på plads forkert. Dermed kunne den bevæge sig. Kanten på rammen skulle vende nedaf så nu skal jeg bare vente på min pakning.
|
Forfatter: | mh [ 15 okt 2004, 01:07 ] |
Titel: | |
rød = din benzintryksregulator blå = din indsprøjtningsdyse grøn = der skulle gerne side en lille dims (trådligende) nede i det hul som er din indsugningstemp føler......... (hvis du skulle være i trvivl) du kan gøre det at du lægger en lille skive ind under ved fjederen så hæver du benzintrykket en smulle = mere GO især hvis du har et K&N filter eller ligende på..... men husk at kontroller dine benzinslanger ....... |
Forfatter: | Dagooz [ 15 okt 2004, 10:05 ] |
Titel: | |
Tak for infoen men det havde jeg nu hittet ud af. Men hullet er nu til en skrue, derimod sidder temp. føleren på den side af dysen som vender væk. Hvad mener du med at kontrolere benzinslangerne? At de bliver spændt ordentligt eller evt revnedanelse? Fjederen er jo originalt holdt fast i midten af klokken pga af en forhøjning i denne. Jeg har nu tilpasset en spændeskive (har to men starter med en) men når den er lagt i så kan fjederen jo i teorien flytte på sig. Jeg har ikke noget svejsegrej så mit spørgsmål går på om man kan lade den sidde løst eller evt lodde fjederen fast på de tilpassede skiver. |
Forfatter: | mh [ 16 okt 2004, 19:39 ] |
Titel: | |
grunden til at du skal kontrollere dine benzinslanger er fordi de har været årsag til flere motorbrande efter denne modificering..... du skal bare sørge for at den ikke glider rundt så den laver ballade (skiven altså )..... |
Forfatter: | Dagooz [ 16 okt 2004, 19:50 ] |
Titel: | |
som sagt så er skiven centreret omkring en forhøjning\fordybning i klokken så det der bekymrer mig mest er reelt om fjederen kan holdes på plads ved hjælp af dens egen styrke alene. Nu får jeg se. Skulle have samlet det i dag men fik ikke min pakning med posten som Fiat ellers havde lovet så nu må det forløbig vente til mandag. |
Side 1 af 2 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |