Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
Megasquirt Extra code http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=1&t=10092 |
Side 1 af 2 |
Forfatter: | HenrikGM [ 29 sep 2004, 23:33 ] |
Titel: | Megasquirt Extra code |
Well, er der nogen herinde der har denne voldsomme code kørende in real life?? JEg kan jo se at hvis alt dette kan implementeres med succes, i en MS, så er verden gået helt af lave, mildt sagt. Dem der kender den oprindelige Megatune software vil vide at de underpunkter der er som pulldown menuer er rimeligt overskueligt. Det er slut nu. Megasquirt er blevet hardcore. Bogstaveligt. Pulldownmenuen i toppen af megatune indeholder nu intet mindre end 69 underpunkter, der hver leder til et nyt vindue. Vi snakker om alt fra PWMregulerede ladetryksventiler(hvor man selv sætter regulatoren op!) til dobbelte 12*12 VE tabeller på fuel, til dobbelte spark tabeller, også i 12*12, knocksense corrections med definerbare settings, til dobbelte shiftlights, og jeg skal i den grad komme efter dig..... Jeg sidder lige nu med en følelse af ikke at kunne komme i tanke om noget jeg mangler......hellerikke hvis jeg tænker mig ret godt om! Mønter har altid en bagside der er ligeså stor som forsiden..... For at udnytte dette så kræver det en voldsom ombygning af hardwaren. Der skal hentes minimum(det er et ca.tal) signal ud fra 10-15 ben på CPUen, med tilhørende kredsløb, der omend er simple, hurtigt vil fylde en del plads. Det er godt man stadigt kan sætte MS op til at køre helt std code, for ellers tror jeg virkeligt publikummet er blevet indskrænket. Men dette her åbner virkeligt nogle muligheder op. Muligheder som man skal kigge ret langt efter i proff. styringer. Downside er at der ikke er nogen default code, som den code der oprindeligt kommer fra Bruces vette350". Så man skal nok ikke lige uploade MSnS-extra som det allerførste forsøg man laver med megasquirt ![]() ![]() Men det er ihvertfald spændende nok til at jeg skal lege med det, om ikke andet så i "bænken". ![]() Nogen der har det i drift? MortenVJ?? |
Forfatter: | nmb1022 [ 30 sep 2004, 00:14 ] |
Titel: | |
DU kan få en ZX'er over om en måned tid ![]() ![]() Nu har jeg kun set det Morten VJ havde kørende, men det du beskriver virker meget uoverskueligt. Kunne dog godt tænke mig de 12*12 tabeler istedet for 8*8 |
Forfatter: | JBO [ 30 sep 2004, 07:31 ] |
Titel: | |
Henrik GM: Den code du snakker om, er det ikke den eller en lignene som bliver brugt i Megasquirt 2 og Ultra Megasquirt? Og ved du hvad er forskellen er på de 2? |
Forfatter: | Cossie [ 30 sep 2004, 08:50 ] |
Titel: | |
Hej Henrik, Jeg har planer om at snart at skulle afprøve den kode, men jeg har fået et lille problem jeg skal af med først ![]() |
Forfatter: | HenrikGM [ 30 sep 2004, 09:14 ] |
Titel: | |
Uha, jeg skal dæleme ikke til at hekse i en anden mands bil med en code jeg ikke kender 110%! Det er den sikre vej til en hulens masse arbejde! Måske senere når jeg ved lidt mere om coden, og især hvor stabilt den kører. Den er ellers int. for en bil med gas, da der er en masse features netop til styring af gas. plus en hulens masse andet. Coden er helt speciel, og afviger meget fra UMS og MS-II. Den Megatune man bruger til at styre det med er dog den samme, men med opsætningsmæssige ændringer(man vælger i en ini fil hvilken s.19 firmware man kører med, og få så de relevante muligheder i megatune) Har dem der har tænkt sig at køre med det, noget svar på de hardwaremæssige ændringer der uvægerligt skal til? Jeg sidder og overvejer at lave lidt hardware til det, men der er jo desværre tale om at man skal hente rigtigt mange signaler fra mange forskellige steder på printet. Der er desuden en masse ubesvarede sprg. Feks om extracoden kører flyback PWM på cpu pin 39 og 40(x1/x2) Fuldt understøttet i hardware er der ellers alt man kan komme til at tænke sig svjks. Vi mangler dog stadigt CAN-bus understøttelse så man kan montere MS på en AMG600...... ![]() |
Forfatter: | nmb1022 [ 30 sep 2004, 09:36 ] |
Titel: | |
Hvor kan man læse om alle de ekstra features du snakker om for jeg er kunne da godt tænke mig at læse om især de nosfeatures. Hvis den kan styre gassen prograssivt så er der INGEN vej uden om en stakkels ZX'er for det system. Man kunne vel starte med at montere det som et "normalt" MS og først senere snige sig ind på alle de ekstra features |
Forfatter: | HenrikGM [ 30 sep 2004, 09:56 ] |
Titel: | |
NMB1022 skrev: Hvor kan man læse om alle de ekstra features du snakker om for jeg er kunne da godt tænke mig at læse om især de nosfeatures. Hvis den kan styre gassen prograssivt så er der INGEN vej uden om en stakkels ZX'er for det system.
Man kunne vel starte med at montere det som et "normalt" MS og først senere snige sig ind på alle de ekstra features Prøv lige at søge i MSEFI på extra coden. Jeg fandt et link i går aftes hvor der var en meget sparsom beskrivelse, se vedhæftning. Om det er proggressivt ved jeg ikke. Jeg vil kraftigt anbefale dig at køre det som "normalt"(hvad det så end er idag) indtil du har rimeligt styr på hvad der foregår. Ved hellerikke om extra coden understøtter EDIS. Måske, det fremgår ikke helt entydigt umiddelbart. |
Forfatter: | nmb1022 [ 30 sep 2004, 10:18 ] |
Titel: | |
Citat: Water Injection Control- including pulsed output at same rate as Inj#bank2
2 x O2 sensor support, one for each bank of injectors 12x12 spark tables, 2 of them that can be switched over on the run. 12x12 fuel tables. NOS control. Including adding the extra fuel if fuel system up to it. R Enns Staging Injection System. D Edge's Target AFR system. Open loop mode on any TPS setting or MAP setting. Over Boost protection - Fuel Cut, Spark Cut or both (Spark cut not on Edis) Rev Limiter - Fuel Cut, Spark Cut or Both (Spark cut not on Edis) Launch control - Including a variable hard cut rpm - Fuel Cut, spark cut or both (Spark cut not on Edis) Over run fuel cut Knock System - Retards ignition when knock detected, all retard degrees can be set. And advance steps. Also has max rpm and MAP for use with Saab system. IAT and CLT related ignition retard/advance Fielding's Idle PWM for 2 wired idle valves. Erics Boost control - not tested yet. Shift light outputs. Outputs 1 and 2 can be inverted and they can be set to be on in a window, e.g. between 2000-5000 rpm. Neon Crank support. Edis MSnS MS - fuel only. Limits to barometric correction, incase you get a reset during engine run you can set the upper and lower limits of barometric correction KPa. After start enrichment in seconds or ignition pulses Ego correction Steps in seconds or ignition pulses. Accel/ Decel timer in seconds or cycles. Accel / Decel in MAP dot or TPSdot. Also can have MAPdot cut out accel when in boost. Monitor and Log EGT and fuel pressure. Tror godt det kan virke med EDIS dog ikke spark cut. Selve nos delen er egentlig den del mortenVJ forklarede mig om under hans besøg. Tror ikke at det kan "andet" end at styre et tørsystem lidt ala Venoms nos systemer Men så må henrik jo bare igang med at bygge mig en prograssiv controller ![]() |
Forfatter: | HenrikGM [ 30 sep 2004, 10:25 ] |
Titel: | |
NMB1022 skrev: Selve nos delen er egentlig den del mortenVJ forklarede mig om under hans besøg. Tror ikke at det kan "andet" end at styre et tørsystem lidt ala Venoms nos systemer
Men så må henrik jo bare igang med at bygge mig en prograssiv controller ![]() Hold lie æ hund, mens a henter æ javtgevær..... ![]() |
Forfatter: | nmb1022 [ 30 sep 2004, 12:58 ] |
Titel: | |
Nåhh ja, du kan vel lodde et par komponeter sammen til en prograssiv controller ![]() ![]() Tanke: ![]() ![]() |
Side 1 af 2 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |